Οι ιδρυτές του Skype μπαίνουν στο χώρο της on-line μουσικής - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Παρασκευή 4 Ιουνίου 2010

Οι ιδρυτές του Skype μπαίνουν στο χώρο της on-line μουσικής

Οι ιδρυτές του Skype Technologies Niklas Zennstrom και Janus Friis εγκαινίασαν μία online υπηρεσία που πωλεί μηνιαίες συνδρομές μουσικής, καταφέρνοντας έτσι ένα δεύτερο πλήγμα στην αγορά για ψηφιακά τραγούδια που διευρύνεται.
Το
Rdio, με...το Σαν Φρανσίσκο, στις 3 Ιουνίου άρχισε να πωλεί συνδρομές που παρέχουν πρόσβαση σε πάνω από 5 εκατομμύρια τραγούδια για 4,99 έως 9,99 δολάρια το μήνα, ανάλογα με το είδος της συσκευής που χρησιμοποιείται, ανέφερε σε δήλωση της η εταιρεία. Το Rdio θα παρέχει επίσης εφαρμογές που θα κάνουν την υπηρεσία διαθέσιμη στο iPhone της Apple (AAPL), και το BlackBerry της Research In Motion (RIMM), λέει ο Chief Executive Officer της Rdio Drew Larner.
Οι Zennstrom και Friis πιστεύουν ότι οι καταναλωτές θα επιλέξουν συλλογές τραγουδιών που βρίσκονται σε απομακρυσμένους διακομιστές, και όχι στον υπολογιστή του χρήστη ή σε άλλη συσκευή. «Όλο το μοντέλο του download εξαφανίζεται», λέει ο Friis σε μια συνέντευξη. To Rdio θα επιδιώξει διανομή μέσω φορέων παροχής δικτύων και άλλων ιστοσελίδων, ενδεχομένως και του Skype, προσθέτει.
Ζωτικής σημασίας το να ξεχωρίζει
Η πρόκληση είναι να ξεχωρίσει σε ένα τομέα, τώρα γεμάτο με υπηρεσίες όπως το
Rhapsody International και το Spotify, που μπορεί σύντομα να περιλαμβάνει την Apple και τη Google, λέει ο Michael McGuire, αναλυτής της Gartner (IT).
Το Rdio (προφέρεται "AR-dee-oh"), ένα λογοπαίγνιο με τις λέξεις "ραδιόφωνο" και "audio", χρηματοδοτείται από την
Atomico Investment Holdings, την εταιρεία venture capital που ιδρύθηκε από τους Zennstrom και Friis. Η μουσική υπηρεσία θα περιλαμβάνει κοινωνικές λειτουργίες που θα επιτρέπουν στους χρήστες να διαβάζουν τα σχόλια των υπολοίπων, περιήγηση στις μουσικές συλλογές άλλων ανθρώπων, και τη δυνατότητα να βρίσκουν πληροφορίες σχετικά με τα αγαπημένα τους συγκροτήματα και τις συνήθειες των φίλων τους. “Αυτό που θα τους διαφοροποιήσει είναι το πώς θα δημιουργήσουν μια μοναδική εμπειρία, και πώς θα κινηθούν στον τομέα του μάρκετινγκ και της προώθησης,” λέει ο McGuire της Gartner.
Η Google (
GOOG) ανέφερε στις 20 Μαΐου ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει την πώληση ψηφιακών μουσικών κομματιών για τα smartphones που βασίζονται στο Android, το λογισμικό της. Η εταιρεία έχει αποκτήσει την τεχνολογία με την οποία θα μπορεί να κάνει streaming μουσική από υπολογιστές σε κινητές συσκευές.
Οι αναλυτές έχουν πιστέψει ότι η Apple θα ξεκινήσει μια συνδρομητική υπηρεσία μουσικής που θα συμπληρώνει το download site iTunes. Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Apple αγόρασε το Lala, που επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν streaming τραγούδια, να αγοράζουν downloads, και να επικοινωνούν με άλλους χρήστες. Το Lala έκλεισε στις 31 Μαΐου, οδηγώντας τους αναλυτές να πιστέψουν ότι η streaming έκδοση του iTunes μπορεί να ετοιμάζεται. Ο εκπρόσωπος της Apple, Jason Roth αρνήθηκε να σχολιάσει.
Η αγορά ψηφιακής μουσικής είχε τζίρο 1,87 δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ πέρυσι, σύμφωνα με τη Forrester Research (
FORR). Οι συνδρομές σε μουσικές υπηρεσίες αντιστοιχούσαν σε 209 εκατομμύρια δολάρια από το σύνολο και μπορεί να φτάσουν τα 242 εκατομμύρια δολάρια το τρέχον έτος, είπε η Forrester.
Οι ιδρυτές πρώτα δημιούργησαν το Kazaa
Το Rdio είναι η δεύτερη προσπάθεια των ευρωπαίων επιχειρηματιών να μπουν στην αγορά της ψηφιακής μουσικής. Ο Zennstrom, ο οποίος είναι Σουηδός, και ο Friis, από τη Δανία, είχαν ιδρύσει την ιστοσελίδα διαμοιρασμού μουσικής
Kazaa, το οποίο διευθέτησε τις διαφορές του με τη μουσική βιομηχανία το 20.
Οι δύο είναι πιο γνωστοί για το
Skype, το οποίο ξεκίνησε το 2003 και πωλήθηκε στην eBay (EBAY) δύο χρόνια αργότερα για 3,1 δισεκατομμύρια δολάρια. Το 2009, το eBay πούλησε το 65% των μετοχών του Skype σε ομάδα επενδυτών, συμπεριλαμβανομένων των Silver Lake Partners, Andreessen Horowitz, και των ιδρυτών, για περίπου 2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η νέα τεχνολογία στα smartphones που επιτρτέπει το streaming μουσικής παρέχει στις εταιρίες τεχνολογίας και στις δισκογραφικές εταιρείες νέους τρόπους για να φτάσει τους ακροατές, λέει ο Friis. “Στην αρχή, απλά λέγαμε για πλάκα πως η on-line μουσική θα μπορούσε να είναι και πάλι μεγάλη”, είπε. "Οι μουσικές εταιρείες θα ήθελαν μια νέα γενιά μουσικών υπηρεσιών."
Bookmark and Share