Οι συνεχείς αυξήσεις του ΦΠΑ, οι περικοπές στους μισθούς και η αβεβαιότητα για την πορεία της οικονομίας δε θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη την αγορά αυτοκινήτου.
Παράγοντες της αγοράς βλέπουν τις πωλήσεις να κατρακυλούν ολοένα και περισσότερο, πλήττοντας εξίσου και τις... μικρές κατηγορίες, οι οποίες επεδείκνυαν αξιοσημείωτες αντοχές.
Τον Ιούνιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ οι πωλήσεις μειώθηκαν επιπλέον 39,3%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2009, με τον αριθμό των ταξινομήσεων να περιορίζεται σε 14.790 καινούρια αυτοκίνητα. Επίσης, η κυκλοφορία νέων μοτοσικλετών (άνω των 50 cc) κατά το διάστημα Ιανουαρίου - Ιουνίου 2010 ανήλθε σε 33.280, έναντι 36.922 το 2009, παρουσιάζοντας μείωση 9,9%.
Πέραν των προβλημάτων που τίθενται στα κρατικά έσοδα, καθώς η συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτου έχει ως αποτέλεσμα πολύ μεγάλη απώλεια κρατικών εσόδων από το τέλος ταξινόμησης και τον ΦΠΑ, στον κλάδο απασχολούνται περισσότερα από 90.000 άτομα σε περισσότερες από 30.000 επιχειρήσεις, ενώ αν συνυπολογιστούν τα πρατήρια καυσίμων, οι εργαζόμενοι φθάνουν τους 120.000. Οι συνέπειες είναι σαφώς αρνητικές αν σκεφτεί κανείς ότι από το Νοέμβριο του 2008 έως τον Μάρτιο του 2010 η απασχόληση μειώθηκε κατά 9%.
Οι εισαγωγείς τους τελευταίους μήνες έχουν κάνει προτάσεις στην κυβέρνηση για να τονωθεί η αγορά μέσω προγραμμάτων απόσυρσης και οικονομικής ενίσχυσης των αγοραστών που θα επιλέξουν καινούργιο αυτοκίνητο. Στην προσπάθεια αυτή προστέθηκε και η πρόσφατη πρόταση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ) για την επιδότηση της απόσυρσης παλαιών οχημάτων και τα τέλη κυκλοφορίας.
Υπενθυμίζεται, επιπλέον, ότι η φορολογία στην αγορά και στη χρήση του αυτοκινήτου έχει δεχτεί συνεχείς αυξήσεις τους τελευταίους μήνες, ενώ πλέον το αυτοκίνητο καλείται να συνεισφέρει σχεδόν 9% των τακτικών εσόδων του προϋπολογισμού, ίσως το υψηλότερο ποσοστό στην ΕΕ. Δεδομένου επίσης ότι η φορολογία επί των πωλήσεων των αυτοκινήτων είναι σημαντική, η πτώση της αγοράς αυτοκινήτου έχει οδηγήσει σε πολύ μεγάλη απώλεια εσόδων από Τέλος Ταξινόμησης και ΦΠΑ. Η υστέρηση αυτών των εσόδων υπολογίζεται για το 2010 ότι θα υπερβεί τα 300 εκατ. ευρώ, ως προς τους -ήδη χαμηλούς- στόχους που είχαν τεθεί στο φετινό προϋπολογισμό. Σύμφωνα με τα όσα παρατηρεί ο ΣΕΑΑ με αυτές τις συνθήκες η περαιτέρω συρρίκνωση της εν λόγω αγοράς είναι αναπόφευκτη.
Post Top Ad
Σάββατο 24 Ιουλίου 2010
Home
Unlabelled
Επικίνδυνη πλέον η πτώση της αγοράς αυτοκινήτων