«Φρένο» στην αυθαιρεσίατων εισπρακτικών εταιρειών - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Δευτέρα 2 Αυγούστου 2010

«Φρένο» στην αυθαιρεσίατων εισπρακτικών εταιρειών

«Φρένο» στην αυθαιρεσία και τις πρακτικές των εισπρακτικών εταιρειών θα επιχειρήσει να βάλει η κυβέρνηση, με σχέδιο νόμου που θα καταθέσει στη...Βουλή τον προσεχή Σεπτέμβριο. Ηδη η αρμόδια υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη έχει στο συρτάρι της τα βασικά σημεία του σχεδίου νόμου, το οποίο θα βάλει ένα τέλος στην ασυδοσία των συγκεκριμένων εταιρειών.
Οι καθημερινές καταγγελίες δεκάδων δανειοληπτών στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή για τον εξευτελισμό που υφίστανται από εισπρακτικές εταιρείες, με αλλεπάλληλες ενοχλήσεις και τηλεφωνικές απειλές, οδήγησαν την ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας να προχωρήσει στη σύνταξη του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου.
Στο πλαίσιο αυτό, βασικός στόχος του νομοσχεδίου θα είναι να προστατευτεί η προσωπικότητα του καταναλωτή-δανειολήπτη από τις αθέμιτες πρακτικές που χρησιμοποιούν οι εισπρακτικές εταιρείες, οι οποίες δουλεύουν για λογαριασμό των τραπεζών. Το στοιχείο εκείνο που ξεχείλισε το ποτήρι της οργής στο υπουργείο Οικονομίας ήταν το γεγονός ότι οι εταιρείες αυτές έφταναν το τελευταίο διάστημα στα όρια των απειλών και του ευτελισμού του καταναλωτή, με υβριστικούς χαρακτηρισμούς.
Η ενημέρωση της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομίας από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή για τις συγκεκριμένες τακτικές οδήγησαν την κυρία Κατσέλη να μιλήσει με τον πρωθυπουργό, να του πει τις σκέψεις της για το σχέδιο νόμου και εκείνος να της δώσει το πράσινο φως να προχωρήσει.
Ειδικότερα, το σχέδιο νόμου που έχει στη διάθεσή της η κυρία Κατσέλη, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει: την υποχρέωση των εταιρειών να απέχουν από τηλεφωνικές επικοινωνίες για χρονικό διάστημα -τουλάχιστον- ενός μήνα, σε περίπτωση που ο οφειλέτης δηλώσει κατά τη δεύτερη ή σε οποιασδήποτε επόμενη επικοινωνία ότι δεν επιθυμεί περαιτέρω τηλεφωνική ενημέρωση, τη διεύρυνση του καταλόγου των αθέμιτων πρακτικών, τον προσδιορισμό ενός ωραρίου για την επικοινωνία και τις εργάσιμες μόνον ημέρες, την καταγραφή και τήρηση -τουλάχιστον- για τρεις μήνες της επικοινωνίας, ώστε να ελέγχεται η παραβίαση του νόμου σε περίπτωση καταγγελίας, την τήρηση ηλεκτρονικού αρχείου επικοινωνιών ενημέρωσης των οφειλετών.
Bookmark and Share