Ελληνικοί στρατιωτικοί εξοπλισμοί και πακέτο στήριξης: συγκοινωνούντα δοχεία; - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Δευτέρα 9 Αυγούστου 2010

Ελληνικοί στρατιωτικοί εξοπλισμοί και πακέτο στήριξης: συγκοινωνούντα δοχεία;

Στο οικονομικό ένθετο η γερμανική εφημερίδα die Welt της Κυριακής αναφέρεται διεξοδικά στους ελληνικούς εξοπλισμούς που συνεχίζονται παρά την άθλια οικονομική κατάσταση της χώρας.
Και αναρωτιέται.."τo μνημόνιο δεν έχει περιορισμούς;"
Η κυριακάτικη έκδοση της εφημερίας Die Welt στο οικονομικό της ένθετο φιλοξενεί μακροσκελές άρθρο με τον τίτλο:¨Εξοικονόμηση; η Ελλάδα προτιμά να αγοράζει καλύτερα όπλα» και...συντάκτη τον Florian Hassel από την Αθήνα. Ο υπότιτλος: παρά το πρόγραμμα στήριξης και το πακέτο λιτότητας η χρεοκοπημένη χώρα αγοράζει τόσα όπλα όσο καμιά άλλη. Η Αθήνα έχει παραδοθεί σε ένα πόλεμο εξοπλισμών με την Τουρκία και ελπίζει ότι στο μέλλον θα γίνει τόπος παραγωγής προγραμμάτων υψηλής τεχνολογίας.
Εξοπλισμοί και πιέσεις για οικονομία
«Πρόκειται για συζητήσεις που κάνουν κάθε Τρίτη και Πέμπτη στο υπουργείο άμυνας 20 άνδρες», διαβάζουμε στο άρθρο. «Από τη μια πλευρά του τραπεζιού ανώτατα στελέχη του πολεμικού ναυτικού, νομικοί και σύμβουλοι της επενδυτικής τράπεζας Lazard, υπό τον δικαστικό Διονύση Κολοβό και από την άλλη η γερμανική ThyssenKrupp Marines Systems, που κατασκευάζει υποβρύχια και ο εταίρος της, ο Abu Dhabi Mar. Μέχρι τέλος Αυγούστου οι διαπραγματευτές θα πρέπει να καθορίσουν, πότε η Αθήνα θα αποπληρώσει το τεράστιο χρέος ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ γiα αγορά γερμανικών υποβρυχίων, το μέλλον των ναυπηγείων του Σκαραμαγκά αλλά και να υπογράψει ένα νέο συμβόλαιο για αγορά γερμανικών υποβρυχίων πολλών εκατομμυρίων. Ki όλα αυτά εν μέσω βαθιάς οικονομικής κρίσης.
Παρά την άθλια οικονομική κατάσταση Γερμανοί, Γάλλοι και Αμερικανικοί συνεχίζουν να πωλούν όπλα στην Ελλάδα. Οι εξοπλιστικές δοσοληψίες δείχνουν με τρόπο υποδειγματικό, γιατί η χώρα βρίσκεται τόσο βαθιά στην κρίση.

Από τις πωλήσεις νέων αλλά και χρησιμοποιημένων εξοπλιστικών αγαθών κερδίζουν γερμανικές, γαλλικές και αμερικανικές εταιρείες αλλά και οι κυβερνήσεις τους, δηλαδή εκείνες οι κυβερνήσεις που τον περασμένο Μάιο έσωσαν την Ελλάδα από την χρεοκοπία με το πακέτο στήριξης και που τώρα καλούν την Ελλάδα να εξοικονομήσει και το τελευταίο ευρώ».

Η ιστορία των παραγγελιών
Στο μακροσκελές άρθρο γίνεται αναφορά στη ιστορία των εξοπλισμών από το 1974 μέχρι σήμερα, τους λόγους που οδηγούν την Ελλάδα να εξοπλίζεται, όπως η διένεξη με την Τουρκία, με την οποία υπάρχει ένα είδος ψυχρού πολέμου, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά. Γίνονται συγκεκριμένες αναφορές σε αγορές, όπως υποβρυχίων από τη Γερμανία, για τα προβλήματα που εμφανίστηκαν με το υποβρύχιο Παπανικολής, τις τεράστιες οφειλές της χώρας, πχ. προς την Kraus Maffei Wegmann ύψους 180 εκατομ ευρώ για τα Λέοπαρντ, αν και σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρίας η Ελλάδα έχει καταβάλει σημαντικά ποσά, σημειώνεται στο άρθρο.
Επίσης δίνονται στοιχεία για τις διαπραγματεύσεις που έκανε ο γάλλος πρέσβης στην Αθήνα Κριστόφ Φαρνό μαζί με τον επικεφαλής του γαλλικού ομίλου DCNS Πατρίκ Μπουασιέ για την αγορά φρεγατών FREMM, κι όλα αυτά παραμονές της επίσκεψης Σαρκοζύ στην Ελλάδα.

Δεν υπάρχουν περιορισμοί στο μνημόνιο;
Και ο γερμανός αρθογράφος διερωτάται: «γιατί δεν υπάρχουν περιορισμοί στο μνημόνιο για τους εξοπλισμούς και γατί η Αθήνα παρά τα αυστηρά μέτρα συνεχίζει να εξοπλίζεται. Αλλά και η Γερμανία δεν θεωρεί σκόπιμο να πιέσει την Ελλάδα να κάνει οικονομία μειώνοντας τους εξοπλισμούς, εκπρόσωπος στο Βερολίνο είπε μάλιστα ότι η γερμανική κυβέρνηση υποθέτει ότι η ελληνική εκμεταλλεύεται κάθε δυνατότητα εξοικονόμησης με δική της ευθύνη ακόμη και στον εξοπλιστικό τομέα».
Και ο γερμανός ανορθόγραφος καταλήγει: «από τις εξοικονομήσεις δεν περιλαμβάνονται τα γερμανικά υποβρύχια που θα κατασκευαστούν στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία συμμετοχής της Abu Dhabi Mar. Αυτή θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι τις 31 Αυγούστου. Οι έλληνες διαπραγματευτές βρίσκονται υπό χρονική πίεση και αν ευδοκιμήσει η συμφωνία τότε το ελληνικό υπουργείο Οικονομικών θα πρέπει να αποπληρώσει χρέη μέχρι το τέλος τους χρόνου ύψους 300 εκατομμύρια ευρώ από τα προηγούμενα υποβρύχια. Το κόστος του ενός δις ευρώ για τα δύο νέα υποβρύχια θα βαρύνει το ελληνικό προϋπολογισμό μέχρι το 2018, δηλαδή με 200 εκατομ, ευρώ ετησίως».Ντόιτσε Βέλλε.
Bookmark and Share