Πτώση από 10% ως και 50% του τζίρου τους είδαν οι καταστηματάρχες-έμποροι στη Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια των...θερινών εκπτώσεων (15/7-31/8) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, όπως προκύπτει από έρευνα που διενήργησε ο Εμπορικός Σύλλογος της πόλης (ΕΣΘ).
Από το σύνολο των ερωτηθέντων - 250 εμπορικές επιχειρήσεις (κέντρο, ανατολική και δυτική Θεσσαλονίκη) - το 62% έθεσε ως κύρια αιτία της πτώσης του τζίρου την οικονομική κρίση και την αρνητική ψυχολογία του καταναλωτή. Μάλιστα, στο σύνολό τους, οι καταστηματάρχες εξέφρασαν την έντονη ανασφάλειά τους για το επόμενο χρονικό διάστημα, στο οποίο όπως υποστηρίζουν «θα έρθουν και τα χειρότερα».
Από την έρευνα προκύπτει πως, το 88% του συνόλου των ερωτηθέντων είναι απογοητευμένο από τον τζίρο του στην περίοδο των εκπτώσεων, ενώ ποσοστό 15% εκφράζει την ικανοποίησή του, «δεδομένου ότι είτε περίμεναν μεγαλύτερες μειώσεις, είτε γιατί έμειναν στα περσινά επίπεδα», όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΕΣΘ, Κώστας Χαντζαρίδης.
Συγκεκριμένα, το 88% των ερωτηθέντων είδε πτώση τζίρου από 10% έως και 50%, ενώ στα ίδια επίπεδα με πέρσι κινήθηκε το 10% και μόλις το 1% κατέγραψε αύξηση γύρω στο 7% με 10%.
Στην περιοχή του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης, μόλις το 14% των επιχειρήσεων δήλωσε ικανοποιημένο από την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των εκπτώσεων, ενώ αναφορικά με την μεταβολή του τζίρου τους σε σχέση με πέρσι, το 90% επεσήμανε ότι είδε αρνητική μεταβολή στον τζίρο τους.
Στην περιοχή Εγνατίας - Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου, μόλις το 12% των καταστηματαρχών δήλωσε ικανοποιημένο από το τζίρο του, στην περιοχή της Τσιμισκή - Αγ.Σοφίας - Μητροπόλεως - Προξένου Κορομηλά το 18% και στην περιοχή της Ερμού - Βασ. Ηρακλείου - Δημ. Γούναρη, το 10%.
Στη δυτική Θεσσαλονίκη το 22% δήλωσε ικανοποιημένο από την κίνηση και ποσοστό 76% επί του συνόλου, σημείωσε ότι υπήρξε αρνητική μεταβολή στο τζίρο τους, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά στην ανατολική Θεσσαλονίκη ανήλθαν αντίστοιχα σε 12% και 92%.
Στο μεταξύ, σε ερώτηση του ΕΣΘ για το εάν στον τζίρο των επιχειρήσεων υπήρξε συμμετοχή από καταναλωτές άλλων περιοχών ή χωρών, το 33% απάντησε θετικά, με το ποσοστό του συγκεκριμένου τζίρου να κυμαίνεται, κατά μέσο όρο, στο 10%.
Post Top Ad
Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου 2010
Home
Unlabelled
Θεσσαλονίκη: Ως και 50% κάτω ο τζίρος των καταστημάτων στις εκπτώσεις