Ακινησία σε μεγάλα έργα μεταφορών, που θέτει σε κίνδυνο τους στόχους του Μνημονίου για απορρόφηση 2,75 δισ. ευρώ φέτος από κονδύλια του ΕΣΠΑ, αλλά φέρνει και πιο κοντά το πιθανό... πετσόκομμα επενδύσεων στον βωμό...του ελλείμματος με πρόσχημα τις καθυστερήσεις, διαπιστώθηκε χθες σε ευρεία σύσκεψη του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης. Πληροφορίες αναφέρουν πως ασκήθηκαν πιέσεις στους εκπροσώπους του υπουργείου Μεταφορών (που ήταν παρόντες) για επιτάχυνση των έργων, καθώς τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν έδειξαν ότι κρίσιμα έργα παραμένουν στάσιμα. Στο επίκεντρο της κριτικής βρέθηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες, η Ιονία Οδός, οδικοί άξονες της Νοτίου Ελλάδος, το μετρό Θεσσαλονίκης και λιμάνια. Η πλευρά του υπουργείου Μεταφορών, σύμφωνα με πληροφορίες, επεσήμανε ότι ναι μεν στα... χαρτιά (δηλαδή, στο πληροφορικό σύστημα) η απορρόφηση είναι χαμηλή, αλλά δαπάνες υπάρχουν και σύντομα θα φανούν.
ΚΠΣ: ακόμα «κλείνει»
Επίσης, οι υπηρεσίες του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου και για το ΚΠΣ, που ακόμα «κλείνει», καθώς, όπως είπαν, η υπεραπορρόφηση στα έργα της προηγούμενης περιόδου είναι πολύ χαμηλή (στο 105%). Δηλαδή, υπάρχει πολύ μικρό περιθώριο απένταξης έργων ως «μη επιλέξιμων» και αυξάνεται ο κίνδυνος απώλειας κονδυλίων, τα οποία επηρεάζουν το δημοσιονομικό έλλειμμα.
Στη σύσκεψη, κατεγράφησαν τριών ειδών προβλήματα σε έργα:
* Νομικά, που έχουν να κάνουν κυρίως με απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές διαδικασίες, για τις οποίες αποφασίστηκε ότι πρέπει να αναληφθεί και νομοθετική δράση ώστε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες ολοκλήρωσης και να «ξεκολλήσουν» συμβάσεις...
* Λειτουργικά και τεχνικά προβλήματα, καθώς διαπιστώθηκε ότι πολλά έργα έχουν λάθος σχεδιασμό.
* Οικονομικά, που σχετίζονται με τα προβλήματα στη ροή απορρόφησης των κοινοτικών κονδυλίων.
Post Top Ad
Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010
Home
Unlabelled
Καρκινοβατούν Ιονία Οδός, λιμάνια και μετρό Θεσσαλονίκης