Τα κορυφαία "brand names" του Κόσμου. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2010

Τα κορυφαία "brand names" του Κόσμου.

("κλικ" στην εικόνα για μεγέθυνση)

Για ενδέκατη διαδοχική χρονιά, πρώτο σε αξία και αναγνωρισιμότητα brand name παγκοσμίως παρέμεινε η Coca- Cola, που όχι μόνο διατήρησε τη θέση της, αλλά κατάφερε και να αυξήσει κατά 2% την αξία της ξεπερνώντας τα...70 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τη λίστα της Ιnterbrand που περιλαμβάνει τα 100 κορυφαία εμπορικά σήματα διεθνώς.
Εκείνο ωστόσο που χρόνο με τον χρόνο γίνεται όλο και πιο εμφανές αναφορικά με τη συγκεκριμένη λίστα, όπως σημειώνει σε δημοσίευμά της η ιταλική «La Repubblica», είναι ότι στις πρώτες πλέον θέσεις φιγουράρουν κυρίως φίρμες από την πληροφορική και την τεχνολογία, υποσκελίζοντας τον κλάδο της εστίασης.
Στις πρώτες δέκα θέσεις για φέτος συγκαταλέγονται πέντε από το χώρο της πληροφορικής και της τεχνολογίας, και συγκεκριμένα η ΙΒΜ στη δεύτερη θέση, η Μicrosoft στην τρίτη, η Νokia στην πέμπτη, η Google στην έβδομη και η Ιntel στην ένατη. «Καταναλώνονται πλέον διεθνώς περισσότερο προϊόντα πληροφορικής από τον χώρο των τροφίμων», λέει χαρακτηριστικά ο Μanfredi Ricca γενικός διευθυντής της Ιnterbrand, όπως αναφέρει η «La Repubblica». Κι αυτό διότι το μόνο σήμα από τον τομέα της εστίασης, εκτός της Coca- Cola που συγκαταλέγεται στη λίστα του top-10, είναι της ΜcDonald΄s.
Ανάμεσα στις ταχύτατα αναπτυσσόμενες φίρμες πληροφορικής ξεχωρίζουν σήματα όπως της Google, που μέχρι πριν από πέντε χρόνια δεν συμπεριλαμβανόταν στη λίστα, και για τα οποία όπως λέει ο Ricca, θα χρειαστεί σκληρή δουλειά για να παραμείνουν στα δέκα κορυφαία παγκοσμίως. Φέρνει, δε, ως παράδειγμα, το σήμα της Disney, που εδώ και τριάντα χρόνια παραμένει ένα από τα πιο α ναγνωρίσιμα. Μια άλλη μηχανή αναζήτησης, που όπως και η Google γνώρισαν ταχύτατη ανάπτυξη τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, η Υahoo, κατατάσσεται στην 64η θέση και αξίζει 4,9 δισ. δολάρια έναντι 43,7 δισ. της πρώτης.

Αpple όπως λέμε... Ηermes
Τη μεγαλύτερη, ωστόσο, ανάπτυξη γνώρισε η Αpple (37% σε σχέση με το 2009) που κατετάγη στη 17η θέση. Το «μήλο» του Steve Jobs αξίζει 21,1 δισ. δολ., κάτι λιγότερο από τον γίγαντα Lvmh, (περιλαμβάνει γύρω στις 50 μάρκες πολυτελείας όπως η Luis Vuitton), συνολικής αξίας 21,8 δισ. δολ. «Η Αpple είναι η Ηermes της τεχνολογίας», λέει ο Ricca, και εξηγεί ότι «πρόκειται για μια φίρμα ικανή να καθιστά τα προϊόντα της τόσο δελεαστικά ώστε να ξεχνάει κανείς ακόμη και μεγάλες εμπορικές της αποτυχίες όπως το iΡhone της τέταρτης γενιάς». Τη χειρότερη επίδοση από τον χώρο των εταιρειών πληροφορικής είχε η Νokia (μείωση 15%, αξία 29,5 δισ. δολ.) εξαιτίας της καθυστέρησης στα smartphones. Παρ΄ όλα αυτά ο φινλανδικός όμιλος σώθηκε και είναι το μόνο μη αμερικανικό ξένο σήμα που συγκαταλέγεται στα top-10 της λίστας. Στον κλάδο του αυτοκινήτου, σε κάθοδο, αλλά πάντοτε ψηλά στη λίστα, βρίσκεται η Τoyota (11η θέση), που εξαιτίας της απόσυρσης πληθώρας μοντέλων της έχασε 16% από την αξία της, κλείνοντας στα 26,1 δισ. δολ. Στην αμέσως επόμενη θέση φιγουράρει η Μercedes (12η με 25,1 δισ.) με την ΒΜW στην 15η θέση και αξία 22,3 δισ.

Σημαντικές ανατροπές έχουν συμβεί και στον τομέα των τραπεζών ως απόρροια της κρίσης του 2008. Εξαφανίστηκε η Μerill Lynch και εισήλθαν η ισπανική Santander (68η θέση), η Βarclays (74η), η Credit Suisse (80ή) και η Ζurich (94η), όσο δε για την Jp Μorgan κατέχει την 29η θέση.πηγή Τα Νέα.
Bookmark and Share