- Με το δίκτυο διανομής της ΕΒΓΑ, που φτάνει τα 35.000 σημεία πώλησης, η Unilever αντεπιτίθεται,εντός Ελλάδος, στη Nestle.
Την ώρα που παραδοσιακές ελληνικές οικογένειες της βιομηχανίας τροφίμων αποσύρονται, οι πολυεθνικοί όμιλοι επωφελούνται από την κρίση προκειμένου να διευρύνουν την παρουσία τους. Τώρα που οι...Έλληνες βιομήχανοι, με υπερχρεωμένες εταιρείες και μεγάλη εσωστρέφεια, εμφανίζονται αδύναμοι να αντιδράσουν στο διεθνές επιχειρηματικό γίγνεσθαι, οι καλά οργανωμένες εταιρείες, κυρίως του εξωτερικού, αναζητούν εταιρείες-συμμάχους με brands και ισχυρό δίκτυο.
Στην παρούσα συγκυρία και ο όμιλος Κυριάκου Φιλίππου επιχειρεί να αξιοποιήσει συνέργιες περιορίζοντας κατά το δυνατόν τις οικονομικές απώλειες στα επιχειρηματικά ανοίγματα των τελευταίων ετών. Η ΕΒΓΑ -ποσοστό της οποίας κατέχει και η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Elbisco- δίνει το έναυσμα για ένα νέο κύκλο επιχειρηματικών συναλλαγών.
Ελκυστικά
Παίρνουν θέσεις για να αναμετρηθούν και στον κλάδο του παγωτού οι Unilever και Nestle στην ευρύτερη αγορά των Βαλκανίων. Έχοντας τον έλεγχο του 60% στην ελληνική αγορά του τυποποιημένου επώνυμου προϊόντος οι δύο ηγέτιδες στον διεθνή χώρο των τροφίμων αποκτούν ισχυρό πλεονέκτημα και στην βαλκανική αγορά.
Μετά την απόφαση και της ΕΒΓΑ να παραχωρήσει έναντι αγνώστου τιμήματος την προίκα της, που ουσιαστικά αφορά το δίκτυο διανομής και τα σημεία πώλησης, η κυρίαρχος στον κλάδο παγωτού Unilever κάνει δυναμική επανεμφάνιση στην ελληνική αγορά. Άγνωστες παραμένουν οι προθέσεις της πολυεθνικής εταιρείας όσον αφορά την επέκταση της παραγωγικής της βάσης στην Ελλάδα ή την αξιοποίηση του ισχυρού δικτύου διανομής και των σημείων πώλησης που διαθέτει η ΕΒΓΑ.
Χωρίς να υπεισέλθουν σε λεπτομέρειες οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους με στόχο τη διεύρυνση της παρουσίας του βρετανικού ομίλου στην ελληνική αγορά. Το βέβαιο είναι πως με τη νέα συμφωνία τα 50.000 εν λειτουργία ψυγεία της, που καλύπτουν 35.000 σημεία πώλησης, περνούν στη δικαιοδοσία του βρετανικού ομίλου.
Επιστροφή
Μόλις 11 χρόνια νωρίτερα -το 1999- ο τότε πρόεδρος του δ.σ. της UnileverHellas, Ι. Κώτης, ενημέρωνε την αγορά πως η Algida θα λήξει την παραγωγική δραστηριότητα στο εργοστάσιο της Πάτρας, εκτιμώντας πως είναι αντιοικονομική η παραγωγική δραστηριότητα και πως κρίνεται συμφέρουσα η εισαγωγή έτοιμου προϊόντος.
Το αποτέλεσμα ήταν να μείνουν άνεργοι 70 μόνιμοι και περισσότεροι από 150 εποχικοί εργαζόμενοι. Τα προϊόντα Algida που διατίθενται στην ελληνική αγορά εισάγονται κυρίως από τη γειτονική Ιταλία. Ανάλογα διαβήματα είχε κάνει και σε χώρες όπως οι Δανία, Αυστρία, Βέλγιο και Ολλανδία, όπου έκλεισε παραγωγικές μονάδες συγκεντρώνοντας την παραγωγή σε εργοστάσια της Αγγλίας και της Ιταλίας.
Σήμερα η Unilever διακινεί τα εισαγόμενα παγωτά Algida σε 30.000 ψυγεία και εκτιμάται ότι το μερίδιό της ανέρχεται στο 18% του συνόλου της ελληνικής αγοράς Η ελληνική βιομηχανία παγωτού τα τελευταία χρόνια έχει υποστεί συρρίκνωση του μεριδίου της, ενώ η υψηλή δανειακή επιβάρυνση της ΕΒΓΑ, που φτάνει τα 70 εκατ. ευρώ, δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης υπό τις παρούσες συνθήκες.
Στο παρελθόν οι Algida και Κρι Κρι συνεργάστηκαν στην παραγωγή ορισμένων κωδικών παγωτού για λογαριασμό της πολυεθνικής εταιρείας. Έχοντας διαμορφώσει ένα υποδειγματικό δίκτυο διανομής τα προηγούμενα χρόνια, οι ελληνικές βιομηχανίες στα είδη τροφίμων απεμπολούν την ύστατη ευκαιρία να εκμεταλλευτούν το πλεονέκτημα που έχουν αποκτήσει.
Ρ. Ζαχαριάδου
isotimia
Στην παρούσα συγκυρία και ο όμιλος Κυριάκου Φιλίππου επιχειρεί να αξιοποιήσει συνέργιες περιορίζοντας κατά το δυνατόν τις οικονομικές απώλειες στα επιχειρηματικά ανοίγματα των τελευταίων ετών. Η ΕΒΓΑ -ποσοστό της οποίας κατέχει και η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Elbisco- δίνει το έναυσμα για ένα νέο κύκλο επιχειρηματικών συναλλαγών.
Ελκυστικά
Παίρνουν θέσεις για να αναμετρηθούν και στον κλάδο του παγωτού οι Unilever και Nestle στην ευρύτερη αγορά των Βαλκανίων. Έχοντας τον έλεγχο του 60% στην ελληνική αγορά του τυποποιημένου επώνυμου προϊόντος οι δύο ηγέτιδες στον διεθνή χώρο των τροφίμων αποκτούν ισχυρό πλεονέκτημα και στην βαλκανική αγορά.
Μετά την απόφαση και της ΕΒΓΑ να παραχωρήσει έναντι αγνώστου τιμήματος την προίκα της, που ουσιαστικά αφορά το δίκτυο διανομής και τα σημεία πώλησης, η κυρίαρχος στον κλάδο παγωτού Unilever κάνει δυναμική επανεμφάνιση στην ελληνική αγορά. Άγνωστες παραμένουν οι προθέσεις της πολυεθνικής εταιρείας όσον αφορά την επέκταση της παραγωγικής της βάσης στην Ελλάδα ή την αξιοποίηση του ισχυρού δικτύου διανομής και των σημείων πώλησης που διαθέτει η ΕΒΓΑ.
Χωρίς να υπεισέλθουν σε λεπτομέρειες οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους με στόχο τη διεύρυνση της παρουσίας του βρετανικού ομίλου στην ελληνική αγορά. Το βέβαιο είναι πως με τη νέα συμφωνία τα 50.000 εν λειτουργία ψυγεία της, που καλύπτουν 35.000 σημεία πώλησης, περνούν στη δικαιοδοσία του βρετανικού ομίλου.
Επιστροφή
Μόλις 11 χρόνια νωρίτερα -το 1999- ο τότε πρόεδρος του δ.σ. της UnileverHellas, Ι. Κώτης, ενημέρωνε την αγορά πως η Algida θα λήξει την παραγωγική δραστηριότητα στο εργοστάσιο της Πάτρας, εκτιμώντας πως είναι αντιοικονομική η παραγωγική δραστηριότητα και πως κρίνεται συμφέρουσα η εισαγωγή έτοιμου προϊόντος.
Το αποτέλεσμα ήταν να μείνουν άνεργοι 70 μόνιμοι και περισσότεροι από 150 εποχικοί εργαζόμενοι. Τα προϊόντα Algida που διατίθενται στην ελληνική αγορά εισάγονται κυρίως από τη γειτονική Ιταλία. Ανάλογα διαβήματα είχε κάνει και σε χώρες όπως οι Δανία, Αυστρία, Βέλγιο και Ολλανδία, όπου έκλεισε παραγωγικές μονάδες συγκεντρώνοντας την παραγωγή σε εργοστάσια της Αγγλίας και της Ιταλίας.
Σήμερα η Unilever διακινεί τα εισαγόμενα παγωτά Algida σε 30.000 ψυγεία και εκτιμάται ότι το μερίδιό της ανέρχεται στο 18% του συνόλου της ελληνικής αγοράς Η ελληνική βιομηχανία παγωτού τα τελευταία χρόνια έχει υποστεί συρρίκνωση του μεριδίου της, ενώ η υψηλή δανειακή επιβάρυνση της ΕΒΓΑ, που φτάνει τα 70 εκατ. ευρώ, δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης υπό τις παρούσες συνθήκες.
Στο παρελθόν οι Algida και Κρι Κρι συνεργάστηκαν στην παραγωγή ορισμένων κωδικών παγωτού για λογαριασμό της πολυεθνικής εταιρείας. Έχοντας διαμορφώσει ένα υποδειγματικό δίκτυο διανομής τα προηγούμενα χρόνια, οι ελληνικές βιομηχανίες στα είδη τροφίμων απεμπολούν την ύστατη ευκαιρία να εκμεταλλευτούν το πλεονέκτημα που έχουν αποκτήσει.
Ρ. Ζαχαριάδου
isotimia