Ειδικότερα:
Οικογένεια:
Λόγω των πολλών μικτών γάμων, πολλά παιδιά έπαψαν να μιλούν την ελληνική γλώσσα και μιλούν τουρκικά. Καθώς στις τάξεις των ομογενειακών σχολείων το 50% είναι αραβόφωνοι ορθόδοξοι μαθητές, το μάθημα δεν μπορεί να γίνει στην ελληνική. Οι εκπαιδευτικοί μιλούν τουρκικά στην τάξη για να γίνονται κατανοητοί και από τους αραβόφωνους μαθητές, οπότε διασαλεύεται «ο βασικός πυλώνας της εθνικής ταυτότητας της κοινοτικής ζωής», όπως αναφέρει ο εκπαιδευτικός Δημήτριος Φραγκόπουλος.Κοινοτικοί ταγοί: Αρκετές κοινότητές μας είναι μεν οικονομικά εύρωστες, όμως δεν έχουν δώσει χρήματα για την επιμόρφωση των παιδιών. Εφοροι, γονείς, εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι σε ιδρύματα, ακόμη και σε ελληνικές διπλωματικές αποστολές, απλοί υπάλληλοι μιλούν μεταξύ τους την τουρκική.
Εκπαιδευτικοί:
Οι εκπαιδευτικοί σήμερα στην Πόλη χωρίζονται επίσημα σε δύο κατηγορίες. Σε γηγενείς Ρωμιούς και σε μετακλητούς από την Ελλάδα. Οι Ρωμιοί (ξανα)χωρίζονται στους προοδευτικούς και συντηρητικούς, οπότε και υποδόρια υπάρχει διαμάχη μεταξύ των εκπαιδευτικών, η οποία αντανακλάται στα σχολεία.
Ελληνικό υπουργείο Παιδείας:
Επί χρόνια μένει αμέτοχο, δίχως να διατυπώνει ξεκάθαρη θέση για τη μειονοτική εκπαίδευση, παρότι συμβαλλόμενο μέρος βάσει της Συνθήκης της Λωζάννης. Τα περίπου 50 Ελληνόπουλα δεν εγγράφονται στα ομογενειακά σχολεία και φοιτούν σε τουρκικά κολέγια ή ξενόγλωσσα (ιταλικά, γαλλικά, γερμανικά) σχολεία. Δεν υπάρχουν βιβλία ή προγράμματα σπουδών προσαρμοσμένα στις ανάγκες της ομογενειακής εκπαίδευσης στην Πόλη. Ακολουθείται η πεπατημένη των προγραμμάτων που αφορούν την ομογένεια της Ευρώπης και των ΗΠΑ.
Αν και δεν περιλαμβάνεται καθαρά στην ομογενειακή εκπαίδευση, θα σταθούμε στην προσπάθεια του γενικού προξένου στην Πόλη, Βασίλη Μπουρνόβα. Χωρίς ουσιαστική βοήθεια, αλλά με τις δυνάμεις που διαθέτει η διπλωματική αποστολή, ίδρυσε φροντιστηριακό σχολείο εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας με έδρα το Σισμανόγλειο, στο οποίο φοιτούν 400 ξένοι, εκ των οποίων πολλοί είναι Τούρκοι επαγγελματίες.
Συμεών Σολταρίδης
enet.gr
Λόγω των πολλών μικτών γάμων, πολλά παιδιά έπαψαν να μιλούν την ελληνική γλώσσα και μιλούν τουρκικά. Καθώς στις τάξεις των ομογενειακών σχολείων το 50% είναι αραβόφωνοι ορθόδοξοι μαθητές, το μάθημα δεν μπορεί να γίνει στην ελληνική. Οι εκπαιδευτικοί μιλούν τουρκικά στην τάξη για να γίνονται κατανοητοί και από τους αραβόφωνους μαθητές, οπότε διασαλεύεται «ο βασικός πυλώνας της εθνικής ταυτότητας της κοινοτικής ζωής», όπως αναφέρει ο εκπαιδευτικός Δημήτριος Φραγκόπουλος.Κοινοτικοί ταγοί: Αρκετές κοινότητές μας είναι μεν οικονομικά εύρωστες, όμως δεν έχουν δώσει χρήματα για την επιμόρφωση των παιδιών. Εφοροι, γονείς, εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι σε ιδρύματα, ακόμη και σε ελληνικές διπλωματικές αποστολές, απλοί υπάλληλοι μιλούν μεταξύ τους την τουρκική.
Εκπαιδευτικοί:
Οι εκπαιδευτικοί σήμερα στην Πόλη χωρίζονται επίσημα σε δύο κατηγορίες. Σε γηγενείς Ρωμιούς και σε μετακλητούς από την Ελλάδα. Οι Ρωμιοί (ξανα)χωρίζονται στους προοδευτικούς και συντηρητικούς, οπότε και υποδόρια υπάρχει διαμάχη μεταξύ των εκπαιδευτικών, η οποία αντανακλάται στα σχολεία.
Ελληνικό υπουργείο Παιδείας:
Επί χρόνια μένει αμέτοχο, δίχως να διατυπώνει ξεκάθαρη θέση για τη μειονοτική εκπαίδευση, παρότι συμβαλλόμενο μέρος βάσει της Συνθήκης της Λωζάννης. Τα περίπου 50 Ελληνόπουλα δεν εγγράφονται στα ομογενειακά σχολεία και φοιτούν σε τουρκικά κολέγια ή ξενόγλωσσα (ιταλικά, γαλλικά, γερμανικά) σχολεία. Δεν υπάρχουν βιβλία ή προγράμματα σπουδών προσαρμοσμένα στις ανάγκες της ομογενειακής εκπαίδευσης στην Πόλη. Ακολουθείται η πεπατημένη των προγραμμάτων που αφορούν την ομογένεια της Ευρώπης και των ΗΠΑ.
Αν και δεν περιλαμβάνεται καθαρά στην ομογενειακή εκπαίδευση, θα σταθούμε στην προσπάθεια του γενικού προξένου στην Πόλη, Βασίλη Μπουρνόβα. Χωρίς ουσιαστική βοήθεια, αλλά με τις δυνάμεις που διαθέτει η διπλωματική αποστολή, ίδρυσε φροντιστηριακό σχολείο εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας με έδρα το Σισμανόγλειο, στο οποίο φοιτούν 400 ξένοι, εκ των οποίων πολλοί είναι Τούρκοι επαγγελματίες.
Συμεών Σολταρίδης
enet.gr