
Τα πρώτα ηλεκτρονικά μηνύματα με προειδοποιήσεις στους χρήστες που κατέβαζαν προγράμματα άρχισαν να στέλνονται την Παρασκευή, ένα μήνα μετά την έγκριση του αμφιλεγόμενου νόμου, σύμφωνα με ανακοίνωση της αρμόδιας αρχής.
Μετά τη λήψη του πρώτου μηνύματος, ο επίμονος χρήστης θα λαμβάνει και δεύτερο με συστημένη επιστολή. Με την τρίτη παράβαση κινδυνεύει να του επιβληθεί πρόστιμο και διακοπή της σύνδεσής του στο Διαδίκτυο, που μπορεί να φθάσει και το ένα έτος, χωρίς να έχει τη δυνατότητα να εγγραφεί σε άλλον πάροχο.
Σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο PcInpact, οι πάροχοι Numericable και Bouygues Telecom είναι οι πρώτοι που ενημέρωσαν με ηλεκτρονικά μηνύματα τους χρήστες τους. Οι SFR και Orange ξεκίνησαν επίσης την ενημέρωση για την παραβίαση του νόμου γνωστού ως Ανώτατη Αρχή για τη Διάδοση των Έργων και την Προστασία των Πνευματικών Δικαιωμάτων στο Internet (Hadopi).
Μόνον ο πάροχος Free, δηλωμένος πολέμιος του Hadopi, αρνήθηκε να τους μιμηθεί και προκειμένου να αποστείλει τα μηνύματα αναμένει να του "δοθούν εγγυήσεις όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας του μηχανισμού, ιδίως αυτές που αφορούν την προστασία των δεδομένων", εξηγεί εκπρόσωπός του.
Η εταιρεία επιθυμεί επίσης να υπογράψει συμφωνία με το υπουργείο Πολιτισμού "προκειμένου να εντοπίζονται οι ανταλλαγές που σχετίζονται με τα προσωπικά δεδομένα".Το υπουργείο, σύμφωνα με τη Free, δεν έχει δώσει ακόμη απάντηση στο αίτημά της.