Την εκτίμηση ότι η αναδιάρθρωση του χρέους δεν λύνει τα προβλήματα κρατών με μεγάλα δημοσιονομικά ελλείμματα εκφράζει σε έκθεσή του το Διεθνές Νοµισµατικό Ταµείο.
Οι αναλυτές του Οργανισμού τονίζουν...στην έκθεση «Fiscal Exit: From Strategy to Implementation», πως τα κράτη που αντιµετωπίζουν προβλήµατα χρηµατοδότησής δεν θα αποφύγουν να εφαρµόσουν παράλληλα µέτρα λιτότητας για τη µείωση των ελλειµµάτων τους, ακόμη και εάν προχωρήσουν σε αναδιάρθρωση του χρέους τους.
Η επισήµανση αφορά σε όλες τις ανεπτυγµένες χώρες που αντιµετωπίζουν προβλήµατα χρηµατοδότησης χρέους, όπως η Ελλάδα. Ακόµη και µε διαγραφή 50% του οφειλόµενου κεφαλαίου (haircut), σηµειώνουν οι τεχνοκράτες του ΔΝΤ, ποσοστό που είναι εξαιρετικά υψηλό, η απαιτούµενη δηµοσιονοµική προσαρµογή δεν θα µειωνόταν σηµαντικά.
Η Ελλάδα θα «γλίτωνε» µέτρα λιτότητας που αντιστοιχούν μόλις στο 2,7% του ΑΕΠ της, ενώ στις άλλες χώρες το όφελος θα περιοριζόταν στο 0,5% του ΑΕΠ τους. Σηµειώνεται ότι η Ελλάδα καλείται να µειώσει το έλλειµµά της συνολικά κατά 12,5% του ΑΕΠ της (από 15,5% στο 3% του ΑΕΠ της ).
Οι αναλυτές του Οργανισμού τονίζουν...στην έκθεση «Fiscal Exit: From Strategy to Implementation», πως τα κράτη που αντιµετωπίζουν προβλήµατα χρηµατοδότησής δεν θα αποφύγουν να εφαρµόσουν παράλληλα µέτρα λιτότητας για τη µείωση των ελλειµµάτων τους, ακόμη και εάν προχωρήσουν σε αναδιάρθρωση του χρέους τους.
Η επισήµανση αφορά σε όλες τις ανεπτυγµένες χώρες που αντιµετωπίζουν προβλήµατα χρηµατοδότησης χρέους, όπως η Ελλάδα. Ακόµη και µε διαγραφή 50% του οφειλόµενου κεφαλαίου (haircut), σηµειώνουν οι τεχνοκράτες του ΔΝΤ, ποσοστό που είναι εξαιρετικά υψηλό, η απαιτούµενη δηµοσιονοµική προσαρµογή δεν θα µειωνόταν σηµαντικά.
Η Ελλάδα θα «γλίτωνε» µέτρα λιτότητας που αντιστοιχούν μόλις στο 2,7% του ΑΕΠ της, ενώ στις άλλες χώρες το όφελος θα περιοριζόταν στο 0,5% του ΑΕΠ τους. Σηµειώνεται ότι η Ελλάδα καλείται να µειώσει το έλλειµµά της συνολικά κατά 12,5% του ΑΕΠ της (από 15,5% στο 3% του ΑΕΠ της ).