Το κόστος εκτελωνισμού στα καινούρια αλλά και στα μεταχειρισμένα Ι.Χ. Euro4 από την 1/1/2011 αυξάνεται από 9% έως και 92%!
Ακόμη ένα «χτύπημα» δέχεται η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου καθώς από την 1η Ιανουαρίου του 2011 αλλάζουν οι συντελεστές...τέλους ταξινόμησης στα επιβατηγά Ι.Χ. με την καθιέρωση νέων ορίων εκπομπών καυσαερίων ως Euro5 και Euro6 που θέτει η Ε. Ε. Πρακτικά σημαίνει για τους εισαγωγείς αλλά και τους εμπόρους πως όσα αυτοκίνητα καινούρια αλλά και μεταχειρισμένα εισαγωγής είναι στα τελωνεία της χώρας θα πρέπει να εκτελωνιστούν το αργότερο έως τις 31/12/2010 καθώς, με την έλευση του νέου έτους, τα μεν καινούρια δεν θα μπορούν να εκδώσουν πινακίδες κυκλοφορίας ενώ στα μεταχειρισμένα εισαγωγής το κόστος εκτελωνισμού θα είναι τόσο υψηλό που αυτομάτως θα κάνει απαγορευτική την εισαγωγή τους.
Το έγγραφο
Με έγγραφο που απέστειλε η γενική γραμματεία φορολογικών και τελωνειακών θεμάτων του υπουργείου Οικονομικών χθες σε όλα τα τελωνεία της χώρας με αριθμό ΔΕΦΚ/5048297/ΕΞ2010/19-11-2010 Δ.Υ.Ο. Ενημερώνει όλους τους αρμόδιους φορείς πως διαμορφώνονται οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης, αλλά και πως καθιερώνονται νέα όρια εκπομπών καυσαερίων ως Euro5 και Euro6 που πρέπει να πληρούν τα οχήματα.
Μάλιστα από την 1η Ιανουαρίου του 2011 απαγορεύεται ρητά η ταξινόμηση καινούριων αυτοκινήτων εάν αυτά δεν πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro5 ή 6. Οσον αφορά στους νέους συντελεστές των Τελών Ταξινόμησης, αυτοί διαμορφώνονται από 5% έως και 50% στα οχήματα που πληρούν τις προδιαγραφές των Κανονισμών 715/2007 και 692/2008 (Euro5 & Euro6) ενώ στα Euro4 οι συντελεστές διαμορφώνονται από 14% έως και 142% (ενώ είναι 5% - 50% έως στις 31/12/2010).
Στα οχήματα που πληρούν τις οδηγίες ρύπων Euro3, Euro2 και Euro1 οι συντελεστές των Τελών διαμορφώνονται από 24% έως και 334% ενώ στα συμβατικά Ι.Χ. οι συντελεστές διαμορφώνονται από 37% έως και 346%.
Χιλιάδες πινακίδες...
Η αλλαγή των συντελεστών Τέλους Ταξινόμησης αναμένεται να επισπεύσει τον εκτελωνισμό χιλιάδων καινούριων αυτοκινήτων τα οποία πληρούν τις εκπομπές ρύπων Euro4 καθώς μετά την πάροδο του 2010 κανένα από αυτά τα αυτοκίνητα δεν θα μπορεί να εκδώσει πινακίδες όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στα υπόλοιπα κράτη μέλη. Αποτέλεσμα των νέων μέτρων θα είναι να δοθούν πινακίδες σε χιλιάδες καινούρια Ι.Χ. τα οποία θα διατεθούν στην αγορά σε άκρως δελεαστικές τιμές.
Μεταχειρισμένα
Οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, επίσης, έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν χαμηλό τελωνείο μέχρι τέλος του έτους στα οχήματα που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro4 καθώς από την 1η Ιανουαρίου του 2011 το κόστος εκτελωνισμού θα κάνει απαγορευτικές τις εισαγωγές μεταχειρισμένων Ι.Χ. που πληρούν τις εκπομπές ρύπων Euro4.πηγή Ημερησία.
Post Top Ad
Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2010
Home
Unlabelled
Νέο «χτύπημα» στην αγορά αυτοκινήτου