Ενα μικρό χωράφι και η δικαστική εμπλοκή για την απαλλοτρίωσή του καθυστερούν εδώ και ενάμιση χρόνο την ολοκλήρωση της νέας χάραξης της Εθνικής οδού..
Ενα μικρό χωράφι και η δικαστική εμπλοκή για την απαλλοτρίωσή του καθυστερούν εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο την ολοκλήρωση της νέας χάραξης της εθνικής οδού στο ύψος της...Υλίκης που αποφασίστηκε για να καταργηθούν οι επικίνδυνες στροφές στην περιοχή. Ανάλογες περιπτώσεις αλλά και η απροθυμία των τραπεζών να χρηματοδοτούν έργα παραχώρησης και φυσικά τα άδεια ταμεία του Δημόσιου καθυστερούν πλέον επικίνδυνα τα έργα ολοκλήρωσης των πέντε οδικών αξόνων που έχουν δοθεί με συμβάσεις παραχώρησης σε αντίστοιχες κοινοπραξίες.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ.Ρέππας θα επιχειρήσει πλέον να λύσει τον «γόρδιο δεσμό» των κατασκευαστικών έργων μέσα στον Νοέμβριο με νομοθετική ρύθμιση με την οποία επιδιώκει να υπερκεράσει όλα τα εμπόδια και η οποία θα κατατεθεί στο νομοσχέδιο του «fast track» ή στο νομοσχέδιο του υπουργείου για τα δημόσια έργα. Οι πολυετείς καθυστερήσεις προβληματίζουν και τις τράπεζες που έχουν δανειοδοτήσει τους κατασκευαστικούς ομίλους και τα πιστωτικά ιδρύματα απειλούν με αποχωρήσεις. Επίσης με στόχο την τόνωση της κατασκευαστικής δραστηριότητας που έχει συρρικνωθεί σημαντικά το αρμόδιο υπουργείο έχει σχεδιάσει δημοπρατήσεις έργων ύψους 1,1 δισ. ευρώ ως το τέλος του 2010 και σύνολο 3,9 δισ. ευρώ ως το 2012.
Η κατάσταση
Τρία χρόνια πέρασαν από την υπογραφή των συμβάσεων των πέντε μεγάλων αυτοκινητοδρόμων και η εκτέλεση των έργων σημειώνει χαμηλά ποσοστά προόδου. Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 έχει προχωρήσει σε ποσοστό 13%, το τμήμα Ελευσίνα- Κόρινθος- Πάτρα - Πύργος-Τσακώνα βρίσκεται στο 17% και το τμήμα Αθήνα- Μαλιακός- Σκάρφεια σε ποσοστό 24%. Καλύτερα έχουν προχωρήσει το τμήμα Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα και το ΜαλιακόςΚλειδί όπου έχει κατασκευαστεί το 55% και το 52% του τεχνικού έργου. Τεράστια είναι η καθυστέρηση στις απαλλοτριώσεις και η σημερινή κυβέρνηση ρίχνει όλες τις ευθύνες στην προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ. Επίσης μεγάλη καθυστέρηση παρατηρείται λόγω των προσφυγών πολιτών και περιβαλλοντικών οργανώσεων σε τμήματα του Ε65 και της Ιόνιας οδού.
Σημειώνεται ότι εμπλοκή έχει παρουσιαστεί και από τις αποφάσεις του Συμβουλίου Επικρατείας σε ό,τι αφορά τη χάραξη της Ιονίας οδού στην περιοχή της λίμνης Καϊάφα, Κλόκοβα της Ιονίας οδού, κτλ., ενώ πρόβλημα υπάρχει και με τις κοινοτικές αρχές οι οποίες αμφισβητούν την καταλληλότητα της χάραξης του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, από τη Θεσσαλία ως την Εγνατία οδό, στο μεγαλύτερο τμήμα του, θεωρώντας ότι θίγει διαφορετικά οικοσυστήματα.
Πηγή Το Βήμα
Ενα μικρό χωράφι και η δικαστική εμπλοκή για την απαλλοτρίωσή του καθυστερούν εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο την ολοκλήρωση της νέας χάραξης της εθνικής οδού στο ύψος της...Υλίκης που αποφασίστηκε για να καταργηθούν οι επικίνδυνες στροφές στην περιοχή. Ανάλογες περιπτώσεις αλλά και η απροθυμία των τραπεζών να χρηματοδοτούν έργα παραχώρησης και φυσικά τα άδεια ταμεία του Δημόσιου καθυστερούν πλέον επικίνδυνα τα έργα ολοκλήρωσης των πέντε οδικών αξόνων που έχουν δοθεί με συμβάσεις παραχώρησης σε αντίστοιχες κοινοπραξίες.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ.Ρέππας θα επιχειρήσει πλέον να λύσει τον «γόρδιο δεσμό» των κατασκευαστικών έργων μέσα στον Νοέμβριο με νομοθετική ρύθμιση με την οποία επιδιώκει να υπερκεράσει όλα τα εμπόδια και η οποία θα κατατεθεί στο νομοσχέδιο του «fast track» ή στο νομοσχέδιο του υπουργείου για τα δημόσια έργα. Οι πολυετείς καθυστερήσεις προβληματίζουν και τις τράπεζες που έχουν δανειοδοτήσει τους κατασκευαστικούς ομίλους και τα πιστωτικά ιδρύματα απειλούν με αποχωρήσεις. Επίσης με στόχο την τόνωση της κατασκευαστικής δραστηριότητας που έχει συρρικνωθεί σημαντικά το αρμόδιο υπουργείο έχει σχεδιάσει δημοπρατήσεις έργων ύψους 1,1 δισ. ευρώ ως το τέλος του 2010 και σύνολο 3,9 δισ. ευρώ ως το 2012.
Η κατάσταση
Τρία χρόνια πέρασαν από την υπογραφή των συμβάσεων των πέντε μεγάλων αυτοκινητοδρόμων και η εκτέλεση των έργων σημειώνει χαμηλά ποσοστά προόδου. Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 έχει προχωρήσει σε ποσοστό 13%, το τμήμα Ελευσίνα- Κόρινθος- Πάτρα - Πύργος-Τσακώνα βρίσκεται στο 17% και το τμήμα Αθήνα- Μαλιακός- Σκάρφεια σε ποσοστό 24%. Καλύτερα έχουν προχωρήσει το τμήμα Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα και το ΜαλιακόςΚλειδί όπου έχει κατασκευαστεί το 55% και το 52% του τεχνικού έργου. Τεράστια είναι η καθυστέρηση στις απαλλοτριώσεις και η σημερινή κυβέρνηση ρίχνει όλες τις ευθύνες στην προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ. Επίσης μεγάλη καθυστέρηση παρατηρείται λόγω των προσφυγών πολιτών και περιβαλλοντικών οργανώσεων σε τμήματα του Ε65 και της Ιόνιας οδού.
Σημειώνεται ότι εμπλοκή έχει παρουσιαστεί και από τις αποφάσεις του Συμβουλίου Επικρατείας σε ό,τι αφορά τη χάραξη της Ιονίας οδού στην περιοχή της λίμνης Καϊάφα, Κλόκοβα της Ιονίας οδού, κτλ., ενώ πρόβλημα υπάρχει και με τις κοινοτικές αρχές οι οποίες αμφισβητούν την καταλληλότητα της χάραξης του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, από τη Θεσσαλία ως την Εγνατία οδό, στο μεγαλύτερο τμήμα του, θεωρώντας ότι θίγει διαφορετικά οικοσυστήματα.
Πηγή Το Βήμα