Οδηγός για το πως να κλείσετε ακόμη περισσότερο ένα κλειστό επάγγελμα..
Η απελευθέρωση των οδικών μεταφορών επιτεύχθηκε μονάχα στα χαρτιά. Όποια εταιρεία θέλει ν’ αποκτήσει νέα άδεια φορτηγού Δημοσίας Χρήσεως κάνει δεύτερες σκέψεις, αντιλαμβανόμενη τον.. γραφειοκρατικό κυκεώνα που έχει να αντιμετωπίσει. Το Υπουργείο Υποδομών, με το σχέδιο νόμου για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, δεν απελευθέρωσε πλήρως τον κλάδο, παρέχοντας «ασυλία» στους υπάρχοντες ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ ως το 2013.
Όποιος «γενναίος» αποφασίσει να αποκτήσει νέα άδεια και όχι να αγοράσει κάποια υπάρχουσα, καλείται πρώτα να συστήσει ΑΕ ή ΕΠΕ. Στη συνέχεια οφείλει να αποκτήσει άδεια οδικού μεταφορέα, ξεκινώντας «φροντιστήριο».
Το πρώτο βήμα αναφέρεται στο πιστοποιητικό επαγγελματικής ικανότητας· θα δώσει έτσι εξετάσεις σε ειδικές σχολές.
Το δεύτερο βήμα αναφέρεται στην προσκόμιση ποινικού μητρώου. Ο κάτοχός του δεν πρέπει να βαρύνεται με αξιοσημείωτες ποινικές πράξεις.
Το τρίτο και τελευταίο βήμα για την απόκτηση του πιστοποιητικού, συνοψίζεται στη δημιουργία λογαριασμού σε τραπεζικό ίδρυμα, αξίας 9.000 ευρώ.
Το οδοιπορικό δεν σταματά εδώ, καθώς στη συνέχεια αναλαμβάνει ρόλο η Πολεοδομία και οι τοπικές δημοτικές αρχές, καθώς ο υποψήφιος ιδιοκτήτης νέας άδειας φορτηγού ΔΧ χρειάζεται πιστοποιητικό επαγγελματικού χώρου, αλλά και πάρκινγκ για το φορτηγό. Αφού τελεσφορήσουν όλες οι ανωτέρω διαδικασίες, καλείται να επισκεφτεί την Εφορία και την Διεύθυνση Εμπορευματικών Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών.
Στην Εφορία θα καταβάλει την τρέχουσα αξία της άδειας (ένα φορτηγό κοινού φόρτου κοστίζει σήμερα περί τα 52.000 ευρώ), θα υποβάλλει τα χαρτιά του στο Υπουργείο και την Περιφέρεια, λαμβάνοντας στη συνέχεια τα παράβολα και την άδεια, αφού κατέχει φορτηγό Euro4 ή 5. Οι αιτήσεις για νέες άδειες είναι μηδαμινές, δεδομένου ότι οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι σπεύδουν να αγοράσουν άδειες από τους υπάρχοντες κατόχους, οι οποίοι τις πουλούν σήμερα στο 3035% της αξίας τους. Με νέα μπλόκα απειλούν οι ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ.
Αντιπροσωπεία τους επέδωσε στα μέσα της εβδομάδας ψήφισμα διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Υποδομών, ζητώντας να επιμηκυνθεί η μεταβατική περίοδος ως το 2014, αλλά και να διατηρηθεί το 35% της αξίας των αδειών.
Η απελευθέρωση του κλάδου οδικών μεταφορών έχει ήδη επιβληθεί με νόμο του κράτους, καθώς η σημερινή άυλη υπεραξία των αδειών θα έχει μηδενιστεί ως την 1/1/2013.
Κάθε έτος, με αφετηρία το 2010, η άυλη υπεραξία των αδειών των σημερινών ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ πέφτει κατά 30-35%, προκειμένου το 2013, όποιος επιθυμήσει να εισέλθει στον κλάδο να πληρώνει μονάχα τα αναλογούντα διοικητικά τέλη.
Υπενθυμίζεται ότι τα αντισταθμιστικά οφέλη που έλαβε ο κλάδος, όπως η δυνατότητα απόσβεσης της άδειας σε βάθος επταετίας και η ένταξη σε ανώτερη συνταξιοδοτική κλίμακα, είχαν ως αποτέλεσμα να ακυρωθούν οι καλοκαιρινές κινητοποιήσεις.
Με πρόταση του ΥΠΟΙΚ, η απόσβεση της αξίας της άδειας γίνεται σε 3 ως 7 έτη (σ.σ.: ο χρόνος απόσβεσης εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του ιδιοκτήτη) από τα ακαθάριστα έσοδα του επαγγελματία. Αντιθέτως, οι οδικοί μεταφορείς ζητούσαν η παρακράτηση να γίνεται από τα καθαρά κέρδη.
Το δεύτερο σημείο αντιπαράθεσης είχε να κάνει με την ένταξη του κλάδου στον αναπτυξιακό νόμο. Οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ ζητούσαν κίνητρα για την επιδότηση του στόλου τους, όπως έχει συμβεί παλαιότερα στα ΚΤΕΛ.
Από την πλευρά της η κυβέρνηση δεσμεύτηκε για δώσει κίνητρα μόνο σε ό,τι αφορά τον εκσυγχρονισμό και τη χωροθέτηση των εγκαταστάσεών τους, μέσω ΕΣΠΑ και άλλων προγραμμάτων («Jessica»). Διαφωνία επίσης προέκυψε όσον αφορά στην υπαγωγή των ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ σε ανώτερη συνταξιοδοτική κλίμακα. Το Υπουργείο Εργασίας πρότεινε την επανένταξη στον ΟΑΕΕ ασφαλισμένων πριν από το 1993, η οποία (σύμφωνα με εκτιμήσεις) θα επιφέρει αυξήσεις από 5% έως 20% στις συντάξιμες αποδοχές, ανάλογα με την ασφαλιστική κλάση (οι ομοσπονδίες αιτούνταν μεγαλύτερες αυξήσεις).
Το πλήγμα
Μεγάλο επίσης πλήγμα για τον κλάδο, πέρα από την οικονομική κρίση και τη μείωση της εμπορευματικής κίνησης, ήταν η κατάργηση του τεκμαρτού τρόπου φορολόγησης.
Μέχρι και το 2009 οι ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ φορολογούνταν με τεκμαρτό τρόπο, πληρώνοντας από 590 ευρώ φόρο για ωφέλιμο φορτίο ως 5 τόνων και 825 ευρώ για φορτίο μεταξύ 5-11 τόνων, κατηγορία στην οποία ανήκουν αρκετοί επαγγελματίες.
Αντιστοίχως, ο φόρος που αναλογούσε σε φορτηγά άνω των 16,5 τόνων ήταν 1.765 ευρώ και σε φορτηγά 11-16,5 τόνων 1.415 ευρώ..
Post Top Ad
Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011
Home
Unlabelled
"Απελευθέρωση οδικών μεταφορών" για γέλια και για κλάματα..