Το Internet ξεπερνάει την τηλεόραση στον διαφημιστικό κλάδο - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

Το Internet ξεπερνάει την τηλεόραση στον διαφημιστικό κλάδο

της Μεγάλης Βρετανίας

Ύψος ρεκόρ 1,75 δις κατέγραψαν οι δαπάνες στο ίντερνετ, ποσοστό που ξεπερνάει τις αντίστοιχες δαπάνες για διαφήμιση στην τηλεόραση στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με...στοιχεία που δημοσιεύει η Guardian για το έτος 2009.
Από το σύνολο των 1,75 δις λιρών που έχουν δαπανηθεί στην διαφήμιση στο ίντερνετ στην Αγγλία, το 1,05 δισ ή το 60% ξοδεύτηκε μέσω μηχανών αναζήτησης συμπεριλαμβανομένων του Google, σύμφωνα με στοιχεία του οργανισμού ΙΑΒ που δραστηριοποιείται στον χώρο της διαφήμισης στο ίντερνετ. Αυτό το γεγονός είναι ένας ναύσταθμος στον αντιμαχόμενο χώρο της τηλεόρασης που ήταν το κυρίαρχο διαφημιστικό μέσο στην Μεγάλη Βρετανία σχεδόν για μισό αιώνα.
Χρειάστηκε λίγο περισσότερο από μια δεκαετία για το ίντερνετ για να γίνει το μεγαλύτερο διαφημιστικό μέσο στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το πρώτο εξάμηνο του 2009 η διαφήμιση στο ίντερνετ κατέγραψε άνοδο της τάξης 4,6%. Για να γίνουν τα μεγέθη πιο κατανοητά, όταν ξεκίνησαν οι μετρήσεις από την ΙΑΒ το 1998, η διαφήμιση στο ίντερνετ ήταν στα 19,4 εκατ λίρες.
Σήμερα το ίντερνετ αποτελεί το 23,5% των συνολικών δαπανών στη διαφήμιση στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ το αντίστοιχο νούμερο για την τηλεόραση είναι 21,9%. Η ΙΑΒ αρχικά προέβλεπε ότι η διαφήμιση στο ίντερνετ θα ξεπεράσει την διαφήμιση στην τηλεόραση στο τέλος του 2009, αλλά τελικά αυτό έγινε νωρίτερα , στα μέσα του 2009, λόγω και της γενικής κρίσης στον χώρο της διαφήμισης. Στο πρώτο εξάμηνο του 2009 η διαφήμιση στην τηλεόραση έπεσε 17% σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο του 2008. Οι online αγγελίες αυξήθηκαν κατά 10,6% στα 385 εκατ λίρες που αποτελούν το 22% των συνολικών δαπανών στη διαφήμιση στο διαδίκτυο. Από την άλλη πλευρά οι online διαφημιστικές προβολές στο ίντερνετ όπως στα banners, έπεσαν κατά 5,2% την ίδια περίοδο, δηλαδή στα 316,5 εκατ λίρες που αντιστοιχεί σε 18% του συνόλου.
Η εταιρία Thinkbox ένας οργανισμός τηλεοπτικού μάρκετινγκ στην Βρετανία θεωρεί ότι το online μάρκετινγκ περιλαμβάνει πάρα πολλές υποκατηγορίες και δεν θα πρέπει να κρίνει κανείς με βάση το σύνολο αλλά την κάθε κατηγορία ξεχωριστά. Οι παράγοντες στον χώρο αναφέρουν, επίσης, ότι το ίντερνετ έχει μεγάλη δυναμική «Μπορούμε να δούμε την διαφήμιση στο ίντερνετ να ξεπερνά το 30% στο σύνολο των διαφημίσεων (ίντερνετ, τηλεόραση κλπ) σε ένα επίπεδο που μπορεί να ξεπεράσει και τα 4 δισ. λίρες ετησίως», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος του ΙΑΒ.
Το Ηνωμένο Βασίλειο δεν είναι το μόνο κράτος την Ευρώπη που το ίντερνετ προηγείται της τηλεόρασης, καθώς υπάρχουν και άλλες χώρες όπως για παράδειγμα η Δανία που στα τέλη του 2008 παρουσίασε ανάλογη πορεία. Αυτό που επισημαίνεται είναι ότι η Μεγάλη Βρετανία είναι η πρώτη μεγάλη οικονομία που η διαφήμιση στο ίντερνετ υπερισχύει της τηλεόρασης
Bookmark and Share