9 στους 10 Έλληνες περιέκοψαν τα έξοδα τους.. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

9 στους 10 Έλληνες περιέκοψαν τα έξοδα τους..

Σε περικοπές εξόδων έχουν προχωρήσει εννέα στους 10 Έλληνες, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη είναι 6 στους 10, σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα της Nielsen για την καταναλωτική εμπιστοσύνη το τέταρτο τρίμηνο του 2010.

Το 81% των Ελλήνων έχει μειώσει τις δαπάνες για αγορά...νέων ρούχων,
το 80% δαπανά λιγότερα για διασκέδαση εκτός σπιτιού και
το 64% έχει στραφεί σε φθηνότερα προϊόντα,
ώστε να καταφέρει να ισορροπήσει την μείωση της αγοραστικής δύναμης του.

Ενδεικτικό είναι ότι το δ' τρίμηνο του 2010 ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα κατέγραψε βουτιά εννέα μονάδων και έπεσε για πρώτη φορά στις 48 μονάδες, οδηγώντας τη χώρα στις τρεις τελευταίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης. Χαμηλότερα βρίσκονται μόνο η Πορτογαλία και η Κροατία με 45 μονάδες.

Μάλιστα σύμφωνα με τα στοιχεία και τις απαντήσεις του δείγματος ούτε το τρέχον έτος διαγράφεται ευοίωνο, αφού το 83% των Ελλήνων δεν θεωρεί πως η χώρα θα καταφέρει να βγει από την ύφεση μέσα το 2011.

Στην Ευρώπη, ένας στους πέντε καταναλωτές δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα, ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό είναι ακόμα χειρότερο, καθώς ένας στους τέσσερις αναφέρει πως δεν του απομένουν έσοδα.

Η Οικονομία παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων, με ποσοστό 40%, που είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη, ενώ το 34% δηλώνει ότι με τα χρήματα, που του περισσεύουν, ξεπληρώνει δάνεια, πιστωτικές κάρτες και χρέη, όταν το μέσο ευρωπαϊκό ποσοστό βρίσκεται στο 26%.

Η εργασιακή ασφάλεια κατέχει και αυτή πολύ υψηλό ποσοστό ανησυχίας (36%), αποτυπώνοντας τους προβληματισμούς, που έχει προκαλέσει η αυξημένη ανεργία, που έφτασε το 12,4%, στο 3ο τρίμηνο του 2010.

Πάντως ένα γενικό συμπέρασμα είναι ότι οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που τον τελευταίο καιρό βρίσκονται στη διεθνή επικαιρότητα για τα προβλήματα της οικονομίας τους, όπως είναι η Ισπανία, η Ελλάδα, η Πορτογαλία, η Ιταλία και η Ιρλανδία, βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης για την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη.

Στην αντίπερα όχθη, οι ευρωπαϊκές χώρες με την υψηλότερη Καταναλωτική Εμπιστοσύνη είναι η Νορβηγία (119), η Ελβετία (110) και η Σουηδία (103), ενώ η Τουρκία σημείωσε από τις μεγαλύτερες ανόδους (83 μονάδες έναντι 77, το περασμένο τρίμηνο), επιβεβαιώνοντας τη μεγάλη οικονομική ανάπτυξη, που σημειώνει τους τελευταίους μήνες.
Bookmark and Share