Την ημέρα που πρωτολειτούργησε το μετρό της Αθήνας, χιλιάδες Αθηναίοι είχαν κατακλύσει τις αποβάθρες. Στη Γερμανία, με αφορμή τον νέο υπερσύγχρονο σιδηροδρομικό σταθμό της Στουτγκάρδης, έγιναν διαδηλώσεις...
Την ημέρα που πρωτολειτούργησε το μετρό της Αθήνας, χιλιάδες Αθηναίοι είχαν κατακλύσει ασφυκτικά τις αποβάθρες και τους συρμούς.Παρέες και οικογένειες μπαινόβγαιναν στα βαγόνια, άλλοι από περιέργεια, άλλοι απλώς γιατί η Αθήνα αποκτούσε μετρό, όπως το Λονδίνο, το Παρίσι ή το Μόναχο! Κάτι αντίστοιχο είχε γίνει την...πρώτη ημέρα που άνοιξε για τους επισκέπτες τις πόρτες του το Ελ. Βενιζέλος. Ένα τεράστιο λεφούσι ανθρώπων, που κανείς δεν είχε προβλέψει το μέγεθός του, χάζευε με δέος το καινούργιο απόκτημα της χώρας.
Στη Γερμανία αντίστοιχα λίγους μήνες πριν, με αφορμή τον νέο υπερσύγχρονο σιδηροδρομικό σταθμό της Στουτγκάρδης, έγιναν διαδηλώσεις με τη συμμετοχή δεκάδων χιλιάδων πολιτών και έπεσε άγριο ξύλο στις συγκρούσεις με την αστυνομία! Αν και με οικονομία που ξεπερνά σε μέγεθος τις οικονομίες των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών, οι κάτοικοι της Βάδης Βυρτεμβέργης αντέδρασαν έντονα στο κόστος κατασκευής (4,1 δισ. ευρώ) του νέου σταθμού, το οποίο θεώρησαν προκλητικό σε εποχές λιτότητας.
Είναι δύο παραδείγματα που δείχνουν πόσο διαφορετικοί μπορεί να είναι δύο λαοί και πόσο δύσκολο είναι να μοιραστούν την ίδια οικονομική ομπρέλα.
Στις 24 και 25 Μαρτίου πραγματοποιείται η σύνοδος κορυφής της Ε.Ε. με θέμα την υιοθέτηση ενός Μονίμου Μηχανισμού Διάσωσης για τις χώρες που απειλούνται με χρεοκοπία όπως η Ελλάδα και η Ιρλανδία.
Ωστόσο την μεθεπομένη της συνόδου, στις 27 Μαρτίου, οι Γερμανοί έχουν εκλογές στο κρατίδιο της Βάδης Βυρτεμβέργης, το προπύργιο των Χριστιανοδημοκρατών.
Το δυσάρεστο είναι πως ακριβώς λόγω του ντόρου με το κόστος του σιδηροδρομικού σταθμού της Στουτγκάρδης (για το 1/3 των εκλογέων είναι ο λόγος που θα καθορίσει την ψήφο τους), η ήττα των Χριστιανοδημοκρατών, για πρώτη φορά από το 1952, είναι πολύ πιθανό ενδεχόμενο. Μάλιστα, σε αντίθεση με τη συντριβή που προηγήθηκε στο Αμβούργο, η ήττα στις εκλογές της Βάδης Βυρτεμβέργης, θα έχει αρνητικές επιπτώσεις για την Μέρκελ σε ομοσπονδιακό επίπεδο.
Την ήττα στο Αμβούργο οι Γερμανοί αναλυτές την αποδίδουν στην Ελλάδα. Η ίδια η Μέρκελ θεωρεί πως αιτία είναι η απροθυμία του εκλογικού σώματος να στηρίξει οποιαδήποτε βοήθεια προς τη χώρα μας.
Ως εκ τούτου και δεδομένου ότι ακολουθούν εκλογές στα υπόλοιπα έξι ομόσπονδα κρατίδια, είναι πλέον αμφίβολο αν η Γερμανίδα καγκελάριος θα στηρίξει αποφασιστικά το ευρώ και τη διεύρυνση του ρόλου του Μηχανισμού Διάσωσης.
Στη θεωρία του χάους, υπάρχει το «φαινόμενο της πεταλούδας», ότι δηλαδή ασήμαντες αλλαγές, μπορεί να προκαλέσουν τεράστιες αποκλίσεις στην εξέλιξη των πραγμάτων. Μια πεταλούδα που χτυπάει τα φτερά της στην Κίνα, μπορεί για παράδειγμα να δημιουργήσει έναν τυφώνα στις ΗΠΑ.
Εδώ στην Ε.Ε. λοιπόν, η πεταλούδα μπορεί να είναι και ένα τρένο στην αποβάθρα της Στουτγκάρδης!
Τ. Σπηλιόπουλος
Την ημέρα που πρωτολειτούργησε το μετρό της Αθήνας, χιλιάδες Αθηναίοι είχαν κατακλύσει ασφυκτικά τις αποβάθρες και τους συρμούς.Παρέες και οικογένειες μπαινόβγαιναν στα βαγόνια, άλλοι από περιέργεια, άλλοι απλώς γιατί η Αθήνα αποκτούσε μετρό, όπως το Λονδίνο, το Παρίσι ή το Μόναχο! Κάτι αντίστοιχο είχε γίνει την...πρώτη ημέρα που άνοιξε για τους επισκέπτες τις πόρτες του το Ελ. Βενιζέλος. Ένα τεράστιο λεφούσι ανθρώπων, που κανείς δεν είχε προβλέψει το μέγεθός του, χάζευε με δέος το καινούργιο απόκτημα της χώρας.
Στη Γερμανία αντίστοιχα λίγους μήνες πριν, με αφορμή τον νέο υπερσύγχρονο σιδηροδρομικό σταθμό της Στουτγκάρδης, έγιναν διαδηλώσεις με τη συμμετοχή δεκάδων χιλιάδων πολιτών και έπεσε άγριο ξύλο στις συγκρούσεις με την αστυνομία! Αν και με οικονομία που ξεπερνά σε μέγεθος τις οικονομίες των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών, οι κάτοικοι της Βάδης Βυρτεμβέργης αντέδρασαν έντονα στο κόστος κατασκευής (4,1 δισ. ευρώ) του νέου σταθμού, το οποίο θεώρησαν προκλητικό σε εποχές λιτότητας.
Είναι δύο παραδείγματα που δείχνουν πόσο διαφορετικοί μπορεί να είναι δύο λαοί και πόσο δύσκολο είναι να μοιραστούν την ίδια οικονομική ομπρέλα.
Στις 24 και 25 Μαρτίου πραγματοποιείται η σύνοδος κορυφής της Ε.Ε. με θέμα την υιοθέτηση ενός Μονίμου Μηχανισμού Διάσωσης για τις χώρες που απειλούνται με χρεοκοπία όπως η Ελλάδα και η Ιρλανδία.
Ωστόσο την μεθεπομένη της συνόδου, στις 27 Μαρτίου, οι Γερμανοί έχουν εκλογές στο κρατίδιο της Βάδης Βυρτεμβέργης, το προπύργιο των Χριστιανοδημοκρατών.
Το δυσάρεστο είναι πως ακριβώς λόγω του ντόρου με το κόστος του σιδηροδρομικού σταθμού της Στουτγκάρδης (για το 1/3 των εκλογέων είναι ο λόγος που θα καθορίσει την ψήφο τους), η ήττα των Χριστιανοδημοκρατών, για πρώτη φορά από το 1952, είναι πολύ πιθανό ενδεχόμενο. Μάλιστα, σε αντίθεση με τη συντριβή που προηγήθηκε στο Αμβούργο, η ήττα στις εκλογές της Βάδης Βυρτεμβέργης, θα έχει αρνητικές επιπτώσεις για την Μέρκελ σε ομοσπονδιακό επίπεδο.
Την ήττα στο Αμβούργο οι Γερμανοί αναλυτές την αποδίδουν στην Ελλάδα. Η ίδια η Μέρκελ θεωρεί πως αιτία είναι η απροθυμία του εκλογικού σώματος να στηρίξει οποιαδήποτε βοήθεια προς τη χώρα μας.
Ως εκ τούτου και δεδομένου ότι ακολουθούν εκλογές στα υπόλοιπα έξι ομόσπονδα κρατίδια, είναι πλέον αμφίβολο αν η Γερμανίδα καγκελάριος θα στηρίξει αποφασιστικά το ευρώ και τη διεύρυνση του ρόλου του Μηχανισμού Διάσωσης.
Στη θεωρία του χάους, υπάρχει το «φαινόμενο της πεταλούδας», ότι δηλαδή ασήμαντες αλλαγές, μπορεί να προκαλέσουν τεράστιες αποκλίσεις στην εξέλιξη των πραγμάτων. Μια πεταλούδα που χτυπάει τα φτερά της στην Κίνα, μπορεί για παράδειγμα να δημιουργήσει έναν τυφώνα στις ΗΠΑ.
Εδώ στην Ε.Ε. λοιπόν, η πεταλούδα μπορεί να είναι και ένα τρένο στην αποβάθρα της Στουτγκάρδης!
Τ. Σπηλιόπουλος