«Διπλοχρεώσεις» καταναλωτών από τη ΔΕΗ! - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

«Διπλοχρεώσεις» καταναλωτών από τη ΔΕΗ!

Αν και έχουν περάσει σε ιδιώτες παρόχους, εντούτοις εξακολουθούν να λαμβάνουν λογαριασμούς και να χρεώνονται από τη ΔΕΗ..

Ο λόγος για καταναλωτές που...μπορεί να άλλαξαν προμηθευτή ηλεκτρισμού, η ΔΕΗ συνεχίζει να τους «διπλοχρεώνει», όπως προκύπτει από καταγγελίες που δέχθηκε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας από ιδιώτες παρόχους, ανταγωνιστές της κρατικής επιχείρησης.
Η έρευνα της ανεξάρτητης αρχής έδωσε «δίκιο» στον εναλλακτικό προμηθευτή και κατέδειξε μια σειρά από προβλήματα που σχετίζονται με τη διαφάνεια και την ενημέρωση των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη λιανική ανταγωνιζόμενες τη ΔΕΗ.
Ενδεικτικό του προβλήματος που δημιουργήθηκε, με σοβαρότατες επιπτώσεις – όπως αναφέρει η ΡΑΕ – σε βάρος του εγχειρήματος απελευθέρωσης της αγοράς ηλεκτρισμού, είναι και το γεγονός ότι όταν οι καταναλωτές απευθύνθηκαν στη ΔΕΗ επισημαίνοντας ότι έχει πάψει η εκπροσώπησή τους, αυτοί έφυγαν άπρακτοι από την εταιρεία χωρίς να διερευνηθεί καν το ενδεχόμενο αν φταίει η ΔΕΗ.
Όταν η ΔΕΗ κλήθηκε να δώσει απαντήσεις για το θέμα στη ΡΑΕ, παραδέχθηκε ότι υπήρξαν διπλοχρεώσεις, που αποδόθηκαν σε πιθανές «αστοχίες», που προκύπτουν από τη διαδικασία αλλαγής προμηθευτή. Η ΡΑΕ ωστόσο θεώρησε ότι η ΔΕΗ απέτυχε να καταδείξει τις συγκεκριμένες «αστοχίες» για τις καταγγελλόμενες περιπτώσεις. Επιπλέον από την έρευνα της ΡΑΕ διαπιστώθηκε ότι η ΔΕΗ έχει στη διάθεσή της όλες τις πληροφορίες γύρω από τις αλλαγές εκπροσώπησης, την ίδια στιγμή που στους ανεξάρτητους προμηθευτές δεν παρέχεται η παραπάνω πληροφόρηση, ούτε η δυνατότητα διαρκούς πρόσβασης στους λεγόμενους «Πίνακες Αντιστοίχισης Μετρητών Φορτίου και Προμηθευτών» που τους αφορούν. Σαν αποτέλεσμα, περιορίζονται ουσιαστικά οι δυνατότητές τους να συνεισφέρουν στην αντιμετώπιση των προβλημάτων από αστοχίες κατά την αλλαγή προμηθευτή.

Δεν ανταποκρίθηκε στις υποδείξεις
Αφότου η υπόθεση διερευνήθηκε από τη ΡΑΕ, η ανεξάρτητη αρχή ζήτησε από τη ΔΕΗ να προβεί σε μια σειρά από ενέργειες που όπως προκύπτει στη συνέχεια αγνοήθηκαν όλες πλην μιας.
Συγκεκριμένα ζητήθηκε από τη ΔΕΗ να στείλει επιστολές στους καταναλωτές με την οποία θα τους ενημερώνει ότι για τις διπλοχρεώσεις δεν ευθύνεται ο ανεξάρτητος προμηθευτής αλλά στις διαδικασίες διεκπεραίωσης αλλαγής προμηθευτή από τις υπηρεσίες της ΔΕΗ και να ζητά συγνώμη για τη σύγχυση και την ταλαιπωρία.
Η ΔΕΗ ανταποκρίθηκε στη συγκεκριμένη υπόδειξη, όχι όμως και σε μια σειρά από άλλες που αφορούσαν πχ: στην άμεση δημιουργία ιστοσελίδας του Διαχειριστή Δικτύου και σε μια σειρά από άλλες υποχρεώσεις διαφάνειας στις σχέσεις της με τους άλλους προμηθευτές. Η κυριότερη εξ αυτών αφορά στην αποτύπωση , υπό μορφή οδηγίας των διαδικασιών για τη σωστή λειτουργία της λιανεμπορικής αγοράς, που θα λαμβάνει υπόψη τη μη διακριτική μεταχείρισης μεταξύ των προμηθευτών, τη διαφύλαξη εμπιστευτικού χαρακτήρα των εμπορικά ευαίσθητων πληροφοριών που διαχειρίζεται η ΔΕΗ υπό την ιδιότητα του Διαχειριστή Δικτύου κλπ. Οι προτάσεις αυτές έπρεπε να έχουν υποβληθεί μέχρι τις 17 Δεκεμβρίου κάτι που δεν έχει γίνει.
Γιώργος Φιντικάκης
Bookmark and Share