Δέκα χρόνια λειτουργίας συμπλήρωσε χθες ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, επέτειος που συμπίπτει με καίριες αποφάσεις για το μέλλον του αφού εμπλέκεται στο παζλ των αποκρατικοποιήσεων.
Η αξιοποίηση της συμμετοχής του Δημοσίου στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» τίθεται για... άλλη μία φορά επί τάπητος, αυτή τη φορά -απ' ό,τι φαίνεται- χωρίς πισωγυρίσματα.
Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα που έχουν γίνει στη χώρα μας και το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα), αφού η σημερινή μετοχική σύνθεση της «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.» περιλαμβάνει 55% συμμετοχή του Δημοσίου και 40% της γερμανικής εταιρείας Hochtief, ενώ 5% κατέχει η οικογένεια Κοπελούζου.
Τα δέκα αυτά χρόνια έχουν ταξιδέψει από και προς τον ΔΑΑ περισσότεροι από 145 εκατομμύρια επιβάτες με 1.880.000 πτήσεις, ενώ έχουν μεταφερθεί 65.276.203 αποσκευές και 1,1 εκατ. τόνοι εμπορεύματα.
Οπως εκτιμά έκθεση του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η συνολική συμμετοχή του αεροδρομίου στην ελληνική οικονομία ανέρχεται στο 2,14% του ΑΕΠ. Σε τοπικό επίπεδο προσφέρει 4,1 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ της Αττικής με 48.000 θέσεις εργασίας και το 47% του ΑΕΠ της περιοχής των Μεσογείων με 693 εκατομμύρια ετησίως και 8.000 θέσεις εργασίας.
Η πρώτη σκέψη κατασκευής αεροδρομίου στη συγκεκριμένη περιοχή έγινε το 1978. Η ιδέα άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά το 1991 με την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού και το 1995 υπογράφτηκε η σύμβαση. Η κατασκευή διήρκεσε πέντε χρόνια και στις 29 Μαρτίου του 2001 τέθηκε σε πλήρη λειτουργία σηματοδοτώντας τη διακοπή των πτήσεων από και προς το αεροδρόμιο του Ελληνικού.
Στα δέκα χρόνια λειτουργίας του ο ΔΑΑ έχει αποσπάσει 25 βραβεία.
Post Top Ad
Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011
Home
Unlabelled
Γενέθλια του αεροδρομίου" Ελ.Βενιζέλος" με 145 εκατ. ταξιδιώτες και 25 βραβεία