Εστιατόρια: Βουτιά 50% στον τζίρο - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011

Εστιατόρια: Βουτιά 50% στον τζίρο


Κάμψη 50% καταγράφουν οι πωλήσεις του κλάδου της μαζικής εστίασης από την αρχή του τρέχοντος έτους, εντείνοντας τους φόβους για νέο κύμα λουκέτων και έκρηξη της ανεργίας στο χώρο.

Αυτό...ανέφερε μεταξύ άλλων σε δημοσιογράφους ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδία Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΣΕ), Ιωάννης Τσάκος στο περιθώριο εκδήλωσης για τις τάσεις στην αγορά της εστίασης που πραγματοποίησε χθες η Unilever Food Solutions, απευθύνοντας παράλληλα έκκληση στην Πολιτεία να αναλάβει άμεσα πρωτοβουλίες που θα ανακουφίσουν τις επιχειρήσεις.

Το πρώτο βήμα σημείωσε ο κ. Τσάκος θα μπορούσε να γίνει με την αποκλιμάκωση των φόρων, οι οποίοι βρίσκονται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα μετά τις διαδοχικές αυξήσεις τον τελευταίο ενάμιση χρόνο καθώς και την επανεξέταση του νόμου για την καθολική απαγόρευση του καπνίσματος στους δημόσιους χώρους. Σημαντικά περιθώρια αλλαγών, προσέθεσε, υπάρχουν και σε ό,τι αφορά τις ασφαλιστικές εισφορές αλλά και στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει την έναρξη και λειτουργία ενός εστιατορίου. Επιπλέον, αναφέρθηκε στα «τσουχτερά» ενοίκια που είναι αναγκασμένοι να καταβάλουν κάθε μήνα στους ιδιοκτήτες των ακινήτων που στεγάζονται τα καταστήματά τους που αποτελούν αγκάθι στην προσπάθειά τους να επιβιώσουν της ύφεσης.

Σε διαφορετική περίπτωση, όπως προέβλεψε μιλώντας πρόσφατα στην «Η», και ο πρόεδρος των εστιατόρων Ελλάδας και αντιπρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, Γιώργος Καββαθάς, απειλούνται με «λουκέτο» 20.000-25.000 επιχειρήσεις από τις συνολικά 120.000 που δραστηριοποιούνται στον κλάδο και να μείνουν χωρίς δουλειά περισσότεροι από 80.000 άνθρωποι. Να σημειωθεί πως περίπου 6.000 εστιατόρια έχουν κατεβάσει ρολά μέχρι στιγμής, με τις ελπίδες να στρέφονται πλέον στον τουρισμό, ο οποίος σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις δείχνει να ανακάμπτει.

Ερευνα

Στη δραστική μείωση των επισκέψεων και της κατανάλωσης στα εστιατόρια αναφέρθηκε και ο διευθύνων σύμβουλος της Unilever Food Solutions στην Ελλάδας, Ιωάννης Καπλανέλης, σημειώνοντας πως οι καταναλωτές όχι μόνο περιορίζουν τις εξόδους τους, αλλά μειώνουν και τις ποσότητες που τρώνε. Ωστόσο, πρόσθεσε δεν φαίνονται διατεθειμένοι να κάνουν έκπτωση στην ποιότητα, κάτι στο οποίο σκοπεύει να επενδύσει η εταιρεία του, προσαρμόζοντας κατάλληλα την στρατηγική της. Αξίζει να σημειωθεί πως η τάση για ποιότητα και περισσότερη πληροφόρηση αναφορικά με το φαγητό που τρώμε εκτός αποδίδεται με τον αγγλικό όρο Foodnomics (φουντνομικς), και αναμένεται να λάβει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις το επόμενο διάστημα. Στο πλαίσιο αυτό, η Unilever Food Solution, η οποία αποτελεί το βραχίονα της Unilever στον κλάδο της μαζικής εστίασης, δημιούργησε ένα νέο ολοκληρωμένο σύνολο υπηρεσιών που παρέχει λύσεις οργάνωσης, να κάνει προτάσεις στρατηγικής και να συμβουλεύει τους επαγγελματίες της μαζικής εστίασης προκειμένουνα αυξήσουν τις πωλήσεις τους σε μια ιδιαίτερη δύσκολη συγκυρία.

Πωλήσεις
Παράλληλα, όπως δήλωσε ο κ. Καπλανέλης, η Unilever θα διατηρήσει σε χαμηλά επίπεδα τις τιμές της, απορροφώντας όσο το δυνατόν τις ανατιμήσεις στο πετρέλαιο και στις πρώτες ύλες. Η Unilever Food Solutions στην Ελλάδα τροφοδοτεί με τα προϊόντα της περισσότερα από 13.000 εστιατόρια με τζίρο που ανήλθε σε περίπου 17 εκατ. ευρώ και κέρδη 1,7 εκατ. ευρώ το 2010.
Στόχος της το 2011 είναι να διευρύνει το μερίδιο αγοράς της και να διατηρήσει σταθερές τις πωλήσεις της στην αγορά που δραστηριοποιείται, η οποία υπολογίζεται σε περίπου 90 εκατ. ευρώ.Ημερησια.