Οι περικοπές ξεκινούν από τη διασκέδαση. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Σάββατο 16 Απριλίου 2011

Οι περικοπές ξεκινούν από τη διασκέδαση.


Στροφή των Ελλήνων προς τις πλέον διαχρονικές και παραδοσιακές αξίες της ζωής, όπως η υγεία και η οικογένεια, διαπιστώνει η έβδομη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τη MasterCard και τη Focus Bari από τον Δεκέμβριο του 2010 έως και τον Μάρτιο του 2011.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας...
η διασκέδαση απομειώνεται σε αξία για τους Ελληνες, σε σχέση με παλιότερα, σε ποσοστό που αγγίζει το 37%. Η απόκτηση αγαθών και η καριέρα ως μέσο προσωπικής καταξίωσης επίσης αποτελούν συγκριτικά λιγότερο σημαντικές διαστάσεις στη ζωή των ερωτηθέντων και δεν έχουν για αυτούς την ίδια βαρύτητα που είχαν στο παρελθόν. Επιπλέον, σημαντικό είναι και το ποσοστό (25%) όσων αναφέρουν ότι δεν υπάρχει καμία παράμετρος στη ζωή τους η οποία να θεωρείται λιγότερο σημαντική σε σχέση με παλιότερα.

Στην ίδια έρευνα διαπιστώνεται εντονότερη η τάση για συστηματικό έλεγχο των εξόδων, με οκτώ στους 10 Ελληνες καταναλωτές να δηλώνουν πως παρακολουθούν τα έξοδά τους αρκετά έως πολύ περισσότερο σε σχέση με παλιότερα.

Οσον αφορά τις ηλικιακές διαφοροποιήσεις, οι 45 ετών και άνω παρακολουθούν τα έξοδά τους πολύ περισσότερο σε σχέση με παλιότερα, ενώ οι νεότερες ηλικίες αναφέρουν ότι ελέγχουν τα έξοδά τους αρκετά περισσότερο σε σύγκριση με το παρελθόν.

Ο πιο δημοφιλής τρόπος παρακολούθησης των εξόδων, με ποσοστό 59%, είναι η συστηματική τήρηση συγκεκριμένου προϋπολογισμού για κάθε αγορά που πραγματοποιείται. Ακολουθούν, η χρήση μετρητών έτσι ώστε ο καταναλωτής να μην ξοδέψει παραπάνω χρήματα από αυτά που διαθέτει (41%) αλλά και η μη πραγματοποίηση αγορών πέρα των προγραμματισμένων (38%).

Η σημαντικότερη διαφορά μεταξύ των δύο φύλων ως προς τον τρόπο ελέγχου των εξόδων είναι η πειθαρχία των γυναικών, οι οποίες όπως δηλώνουν, φροντίζουν κάθε αγορά τους να συνάδει με τον αρχικό τους προϋπολογισμό. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει τέλος το γεγονός ότι οι μεγαλύτερης ηλικίας συμμετέχοντες αποφεύγουν την πραγματοποίηση αγορών που δεν έχουν προγραμματίσει.

Η έρευνα MasterCard Barometer πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.960 ατόμων, αφορούσε άντρες και γυναίκες 18-70 χρόνων (μόνιμοι κάτοικοι των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης και της Ηπειρωτικής Ελλάδος και Κρήτης).
Bookmark and Share