"Απελευθέρωση" Ταξί ...μόνο στα χαρτιά. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 24 Μαΐου 2011

"Απελευθέρωση" Ταξί ...μόνο στα χαρτιά.


Το κείμενο του Προεδρικού Διατάγματος που ορίζει τον τρόπο και την διαδικασία απελευθέρωσης του κλάδου αναμένεται να ανακοινωθεί τις προσεχείς ημέρες, είναι αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης ανάμεσα σε υπουργείο και κατόχους των αδειών και σε μεγάλο βαθμό, διασφαλίζει τα συμφέροντα των σημερινών ιδιοκτητών.

Με βάση τον πληθυσμό μιας περιοχής θα προσδιορίζεται στο προσεχές μέλλον ο αριθμός των αδειών ταξί που θα διαθέτει κάθε περιοχή όπως προβλέπει ο σχεδιασμός για την..
απελευθέρωση του επαγγέλματος του ταξί που θα γίνει με προνομιακές ρυθμίσεις για υφιστάμενους ιδιοκτήτες και με στόχο την οργάνωση του κλάδου σε εταιρείες προκειμένου η Ελλάδα να αποκτήσει υπηρεσίες ταξί αντίστοιχες των δυτικών ευρωπαϊκών χωρών.

Το κείμενο του Προεδρικού Διατάγματος που ορίζει τον τρόπο και την διαδικασία απελευθέρωσης του κλάδου αναμένεται να ανακοινωθεί τις προσεχείς ημέρες, είναι αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης ανάμεσα σε υπουργείο και κατόχους των αδειών και σε μεγάλο βαθμό, διασφαλίζει τα συμφέροντα των σημερινών ιδιοκτητών οι οποίοι δεν φαίνεται να αντιδρούν ιδιαίτερα στο ενδεχόμενο της απελευθέρωσης το οποίο παλαιότερα αποτελούσε κόκκινο πανί για ολόκληρο τον κλάδο.
Ο αριθμός των αδειών θα είναι παρόμοιος

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις παραγόντων του κλάδου η απελευθέρωση δεν θα φέρει ουσιαστικές αλλαγές καθώς αριθμός των αδειών που θα προκύψουν από τον μαθηματικό τύπο που θα χρησιμοποιείται και θα λαμβάνει υπόψη τους μόνιμους κατοίκους αλλά και τις διανυκτερεύσεις που πραγματοποιούνται σε μια περιοχή, θα οδηγήσει σε αριθμό αδειών που για τις περισσότερες πόλεις της χώρας δεν θα διαφέρει πολύ σε σχέση τον υφιστάμενο αριθμό των αδειών.


Εκτιμάται ότι θα προκύπτουν περίπου 2 άδειες ταξί ανά 1000 κατοίκους, αριθμός που προσσεγγίζει τον σημερινό αριθμό αδειών που υπάρχουν στις μεγάλες πόλεις, όπως Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Ηράκλειο.

Με τον τρόπο αυτό οι άδειες που κατέχουν οι σημερινοί ιδιοκτήτες ουσιαστικά διατηρούν την αξία τους αφού ο αριθμός των αδειών που θα προστεθούν θα είναι, για τις περισσότερες περιοχές, μικρός και δεν θα μεταβάλει ουσιαστικά το περιβάλλον εργασίας για τα ταξί.

Η αξία των νέων αδειών θα προσδιορίζεται από τη ζήτηση, που σημαίνει ότι θα γίνεται πλειοδοτικός διαγωνισμός και όποιος προσφέρει περισσότερα θα αποκτά και την άδεια. Δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν και εταιρείες από άλλα κράτη - μέλη της ΕΕ, ενώ τη διαδικασία μπορεί να διενεργούν και οι Περιφέρειες.

Σύσταση εταιρειών

Η σύσταση ΑΕ ή ΕΠΕ, από τους υπάρχοντες ιδιοκτήτες ταξί, μπορεί να συντελεστεί και μέσω της εισφοράς της αξίας του οχήματος, αλλά και της άυλης υπεραξίας των αδειών.

Για τις περιπτώσεις ΑΕ ή ΕΠΕ, η σύσταση δύναται να γίνει και με εισφορά της κυριότητας ΕΔΧ αυτοκινήτων. Στην περίπτωση αυτή κεφάλαιο της εταιρείας, εκτός από εκείνο που καταβάλλεται σε χρήμα, αποτελεί και η αξία των εισφερόμενων οχημάτων που έχουν ειδική άδεια κυκλοφορίας, καθώς και η άυλη υπεραξία των οικείων αδειών κυκλοφορίας ΕΔΧ. Οι μετοχές που θα συστήνονται σύμφωνα με τον παρόν άρθρο είναι ονομαστικές.

Να σημειωθεί τέλος σύμφωνα με πληροφορίες, η χορήγηση αδειών για 7θέσια και 9θέσια προμισθωμένα ταξί, ένα πάγιο αίτημα των τουριστικών φορέων εδώ και χρόνια, είναι στα σχέδια του υπουργείου να ικανοποιηθεί ωστόσο δεν αναμένεται να ενταχθεί στο Προεδρικό Διάταγμα που θα ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες αλλά θα περιληφθεί σε άλλο νομοθέτημα

Bookmark and Share