«Βατερλό» σε Μαθηματικά και Βιολογία - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Δευτέρα 16 Μαΐου 2011

«Βατερλό» σε Μαθηματικά και Βιολογία


Ιδιαίτερα απαιτητικά και τα δυσκολότερα της τελευταίας δεκαετίας κρίνονται τα θέματα από καθηγητές και επιστημονικές ενώσεις..

Στο βαθμολογικό... ναδίρ θα βρεθούν χιλιάδες υποψήφιοι που διαγωνίστηκαν το Σάββατο στη Βιολογία και στα Μαθηματικά, καθώς τα θέματα...
κρίνονται από τα δυσκολότερα της τελευταίας δεκαετίας. Διαβαθμισμένης δυσκολίας, αλλά σαφώς διατυπωμένα ήταν τα θέματα στην Ιστορία, ενώ η Φυσική δεν έκρυβε παγίδες.

Σύμφωνα με καθηγητές και επιστημονικές ενώσεις, τα θέματα των Μαθηματικών ήταν σαφώς δυσκολότερα από πέρυσι και πιθανότατα από τα πιο δύσκολα της τελευταίας δεκαετίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) στον σχολιασμό της επισημαίνει ότι «δεν υπάρχει κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία ούτε στο πλαίσιο του ίδιου θέματος ούτε και ανάμεσα στα διαφορετικά θέματα».

Υποστηρίζει, μάλιστα, ότι είναι ατυχής η επιλογή του Β1 ερωτήματος, διότι είναι σαφώς δυσκολότερο από τα επόμενα ερωτήματα. Αναλυτικά η ΕΜΕ αναφέρει για το δεύτερο θέμα πως το ερώτημα Β1 «θα δυσκολέψει πάρα πολλούς υποψηφίους, διότι απαιτεί κριτική σκέψη», αλλά προσθέτει πως «το ότι δίνεται το αποτέλεσμα, διευκολύνει στην απάντηση των επόμενων ερωτημάτων».

Για το 3ο θέμα επισημαίνει πως καλύπτει μεγάλο μέρος του κεφαλαίου της Στατιστικής, αλλά η επιτυχής αντιμετώπισή του προϋποθέτει πολύ καλή γνώση των εννοιών και αυξημένη προσοχή.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα θέματα των Μαθηματικών μοιράστηκαν αρχικά σε κάποιους υποψηφίους και λίγο αργότερα δόθηκε εντολή να τα αποσύρουν γιατί θα έστελναν άλλα με μία διόρθωση. Πολύ κακό για το τίποτα τελικά, αφού τα νέα θέματα ήταν τα ίδια, απλώς υπήρχε η προσθήκη μίας παρένθεσης σε ένα από αυτά.

«Μπαστούνια» τα βρήκαν, όμως, και οι υποψήφιοι που διαγωνίστηκαν στη Βιολογία .

Από την πλευρά της, η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ) υποστηρίζει ότι τα θέματα χαρακτηρίζονται ως σαφή, διαβαθμισμένης δυσκολίας, καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα της διδακτέας ύλης και αναδεικνύουν την κριτική και συνδυαστική ικανότητα των υποψηφίων.

Ωστόσο, η ΠΕΒ υπογραμμίζει πως «η παροχή σαφέστερων οδηγιών από την ΚΕΕ θα συμβάλει σημαντικά στην αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης, καθώς και πάλι οι παρεχόμενες οδηγίες δεν είναι επαρκείς».


Bookmark and Share