βάζει η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
Περιορισμούς στην διαφημιστική ηλεκτρονική αλληλογραφία, τα γραπτά μηνύματα και τα εικονομηνύματα στο κινητό (sms και mms), τις... προωθητικές διαφημιστικές τηλεφωνικές κλήσεις και τα φαξ βάζει με οδηγία της η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Σύμφωνα με την οδηγία, για την αποστολή spam (σ.σ. όλες οι παραπάνω δράσεις), απαιτείται η ρητή συγκατάθεση του αποδέκτη της διαφήμισης προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών. Ακόμη όμως κι αν ο χρήστης έχει δηλώσει γραπτώς ή με ηλεκτρονικό τρόπο ότι ενδιαφέρεται να είναι αποδέκτης, η δήλωση του αυτή μπορεί να ανακαλείται ανά πάσα στιγμή.
Κατ’ εξαίρεση, η οδηγία της Αρχής, επιτρέπει την αποστολή spam, χωρίς τη συγκατάθεση του αποδέκτη, υπό την προϋπόθεση ότι ο αποστολέας έχει αποκτήσει τα στοιχεία επικοινωνίας νομίμως, στο πλαίσιο παρόμοιας προηγούμενης συναλλαγής και με τον όρο να παρέχει στον αποδέκτη με εύκολο και σαφή τρόπο τη δυνατότητα να επιλέξει τη διακοπή της αποστολής.
Υποχρέωση του αποστολέα είναι να επιβεβαιώνει ότι οι ενδιαφερόμενοι αποδέκτες διαφημιστικών μηνυμάτων μέσω e-mail έχει πράγματι πρόσβαση σε αυτή την ηλεκτρονική διεύθυνση. Η ίδια διαδικασία απαιτείται και για την αποστολή sms και mms, για την αποστολή fax και τις κλήσεις σε σταθερά τηλέφωνα.