Παζάρια με την κοινοπραξία εκμετάλλευσης του κοιτάσματος Shah Deniz ΙΙ ξεκίνησε η ελληνική κυβέρνηση προκειμένου να διασφαλιστούν οι ποσότητες του αζέρικου φυσικού αερίου που θα επιτρέψουν την κατασκευή και λειτουργία του ελληνοτουρκικού αγωγού ITGI.
Στο πλαίσιο της διπλωματίας των αγωγών, η...υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Τίνα Μπιρμπίλη και ο υφυπουργός Γιάννης Μανιάτης συναντήθηκαν χθες με τον Alaistair Cook, αντιπρόεδρο της ΒΡ, η οποία ηγείται της κοινοπραξίας ανάπτυξης του Shah Deniz ΙΙ, σε μια προσπάθεια να προωθήσουν ως προτιμητέα λύση τον αγωγό ITGI (ΔΕΠΑ, Edison, Botas) που προορίζεται να μεταφέρει αέριο της Κασπίας μέσω Τουρκίας - Ελλάδας και Ιταλίας στην Ευρώπη.
Για την Ελλάδα ο αγωγός Interconnector Turkey - Greece - Italy αποτελεί έργο στρατηγικής σημασίας καθώς θα αναβαθμίσει σημαντικά τον ενεργειακό ρόλο της στην Ευρώπη και η κυβέρνηση προβάλλει ως επιχείρημα για την προώθηση της κατασκευής του ότι είναι τεχνικά ώριμο και οικονομικά βιώσιμο έργο.
Προϋπόθεση όμως για να λειτουργήσει (προγραμματίζεται για το 2017) είναι να διασφαλίσει τις απαραίτητες ποσότητες αερίου από το κοίτασμα Shah Deniz, η κοινοπραξία του οποίου «πολιορκείται» ταυτόχρονα και από άλλους ενδιαφερομένους όπως από τον ανταγωνιστικό IGB, αλλά και τον πολύ μεγαλύτερο αγωγό Nabbuco.
Το κονσόρτσιουμ του Shah Deniz (μετέχουν η ΒΡ με 25,5%, η Statoil με 25,5, η Socar με 10%, η Total με 10%, η Lukoil με 10%, η Nico με 10% και η ΤΡΑΟ με 9%) ενδέχεται να έχει καταλήξει μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο στην απόφαση για το ποιον αγωγό θα επιλέξει για να διαθέσει το αέριο που θα βγει από τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του κοιτάσματος.Β.Γεωργάς.
Post Top Ad
Πέμπτη 2 Ιουνίου 2011
Home
Unlabelled
Απευθείας διαπραγματεύσεις με ΒΡ για τον ελληνοτουρκικό αγωγό