Αν και ο προηγούμενος υπουργός μεταφορών κ.Ρέππας δαπάνησε πάνω από τρεις μήνες συζητήσεων με τους φορείς για να καταλήξει στο Προεδρικό Διάταγμα που καθόριζε το άνοιγμα των ταξί,αρκούσε η πρόσφατη αλλαγή στη διοίκηση του υπουργείου και οι προθέσεις του νέου υπουργού (και ...μέγα μεταρρυθμιστή) κ.Ραγκούση για να πεταχθούν όλα στον κάλαθο των αχρήστων!
Υπάρχει ή όχι κυβερνητική συνέχεια στο έργο τους;
Γιατί ο οποιοσδήποτε (φορέας ή πολίτης) να εμπιστευτεί στο εξής μια κυβέρνηση της οποίας η υπογραφή δεν σημαίνει απολύτως τίποτα ...ακόμα και όταν δεν πιέζεται από την τρόικα;
Την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου των ταξί και τη χορήγηση νέων αδειών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και στην υπόλοιπη Ελλάδα, ανακοίνωσε χθες ο... νέος υπουργός Μεταφορών Γιάννης Ραγκούσης, αποσύροντας το Προεδρικό Διάταγμα για τη ρύθμιση του κλάδου που είχε ετοιμάσει ο προκάτοχός του Δ. Ρέππας. Ο κ. Ραγκούσης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι δεν επρόκειτο σε καμιά περίπτωση να προωθήσει με τη δική του υπογραφή ένα Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο είχε συνταχθεί από άλλον υπουργό και περιείχε ιδιαίτερα «σφικτούς» κανόνες για την απελευθέρωση των ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. «Πολιτική της κυβέρνησης είναι το άνοιγμα όλων των κλειστών επαγγελμάτων κι αυτό θα κάνουμε», σημείωσε ο κ. Ραγκούσης και πρόσθεσε ότι η απελευθέρωση των αδειών ταξί ισχύει από τις 2 Ιουλίου.
Ωστόσο, οι λεπτομέρειες για τη διαδικασία χορήγησης των νέων αδειών θα ανακοινωθούν από το υπουργείο μέσα σε διάστημα τριών μηνών (έως τον Σεπτέμβριο), με την έκδοση της υπουργικής απόφασης, που θα θέτει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τον σκοπό αυτό.
Ο κ. Ραγκούσης ξεκαθάρισε χθες, ότι «είναι έξω από τις προθέσεις του υπουργείου να καθορίσει τον αριθμό των ταξί που θα κυκλοφορούν σε κάθε περιοχή» αφού, όπως σημείωσε, «η αγορά, με αυτορρύθμιση, θα κρίνει πόσα ταξί αντέχει η κάθε περιοχή». Η χορήγηση των νέων αδειών θα ακολουθήσει τη διοικητική διάρθρωση της χώρας, δηλαδή τους καλλικράτειους δήμους και τις Περιφέρειες Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Ειδική μέριμνα θα υπάρξει μόνο για ορισμένες απομονωμένες ή με έντονη εποχικότητα περιοχές.
Πάντως, κύκλοι του υπουργείου Μεταφορών διευκρίνιζαν χθες, ότι το άνοιγμα της αγοράς των ταξί θα γίνει με κανόνες, οι οποίοι δεν θα επιτρέπουν στον οποιονδήποτε να χρησιμοποιεί το επάγγελμα του ταξιτζή ως ευκαιριακή απασχόληση. Μεταξύ άλλων, εξετάζεται η θέσπιση ακόμα και χρηματικής εγγύησης για την παραμονή του ενδιαφερομένου στο επάγγελμα, για συγκεκριμένο ελάχιστο χρονικό διάστημα (π.χ. 3-5 χρόνια). Σε κάθε περίπτωση, αναφέρουν οι ίδιες πηγές, οι εγγυήσεις θα είναι τέτοιες που δεν θα εμποδίζουν όποιον πραγματικά θέλει να ασκήσει το επάγγελμα του ταξιτζή, να το κάνει. Στις προϋποθέσεις που θα τεθούν, θα είναι και η είσοδος στον κλάδο με καινούργιο αυτοκίνητο, το οποίο δεν θα επιβαρύνει το περιβάλλον.
ΣΤΡΕΒΛΩΣΗ. Ερωτηθείς για το αν θα υπάρξει κάποια αναγνώριση της άυλης αξίας των σημερινών αδειών ταξί, αλλά και τι θα γίνει με όσους έχουν χρεωθεί για να αποκτήσουν άδειες ταξί ακόμα και έναντι 200.000 ευρώ, ο υπουργός περιορίστηκε να σημειώσει ότι «αποτελεί μία στρέβλωση που έφτασε η ώρα να αντιμετωπιστεί».
Επίσης, ο νέος υπουργός Μεταφορών, αναφερόμενος στην υπό προϋποθέσεις απελευθέρωση των ταξί, βάσει του Π.Δ. που είχε συντάξει ο κ. Ρέππας, σημείωσε: «Οι συνθήκες τώρα υπαγορεύουν να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα. Ισως πριν από 2-3 μήνες να είχα κι εγώ διαφορετική άποψη». Προβληματισμένος για την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου εμφανιζόταν ο κ. Ρέππας, ο οποίος αναφερόμενος στην αυτορρύθμιση της αγοράς, σημείωνε ότι η αγορά δεν έχει ούτε ψυχή ούτε συναίσθημα και ούτε σκέφτεται. Ηδη υπάρχουν πολλά ταξί που «κάθονται».