Γιατί οι αυτοκινητιστές αντιδρούν στην απελευθέρωση του κλάδου.
Πριν από περίπου ένα χρόνο οι βυτιοφορείς αντιδρούσαν στην απελευθέρωση του κλάδου τους με απεργίες διαρκείας.
Το φετινό καλοκαίρι, οι ιδιοκτήτες ταξί θα σύρουν το χορό των κινητοποιήσεων, εάν δεν βρουν τη χρυσή τομή σε... προσεχή συνάντησή τους (η προγραμματισμένη για σήμερα αναβλήθηκε) με τον υπουργό Υποδομών Γιάννη Ραγκούση.
Και αυτό διότι όπως, εμμέσως πλην σαφώς, άφησε να εννοηθεί ο κ. Ραγκούσης τη Δευτέρα, ο προκάτοχός του στο Υποδομών είχε αποφασίσει μία «ντεμέκ» απελευθέρωση του κλάδου των ταξί. Το προεδρικό διάταγμα δηλαδή που είχε διαμορφωθεί από τον κ. Ρέππα -στο οποίο ο κ. Ραγκούσης δεν «δέχεται να βάλει την υπογραφή του» όπως έχει σημειώσει χαρακτηριστικά- δεν προέβλεπε την έκδοση νέων αδειών ταξί.
Έτσι εξασφαλιζόταν στους αυτοκινητιστές αφενός ένα «προστατευμένο» περιβάλλον λειτουργίας, όπως και ότι οι υφιστάμενες άδειες ταξί δεν θα χάσουν την αξία τους. Ωστόσο, πλέον, όποιος πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις -οι οποίες ακόμη δεν έχουν προσδιοριστεί από το Υποδομών- μπορεί να αποκτά άδεια ταξί, καταθέτοντας αίτηση στις κατά τόπους Περιφέρειες. Εκτιμάται όμως, ότι ορισμένοι από τους βασικότερους όρους θα είναι η επαγγελματική επάρκεια, το λευκό ποινικό μητρώο, όπως και ο αιτών να είναι νομικό πρόσωπο.
Γι’ αυτό οι ιδιοκτήτες των περίπου 33.000 ταξί σε όλη την Ελλάδα, από τα οποία 13.600 βρίσκονται στην Αθήνα, πραγματοποιούν σήμερα «προειδοποιητική απεργία», ενώ η τιμή των αδειών θα είναι ανάλογη της ανταποδοτικότητάς τους, σύμφωνα με τον κ. Ραγκούση.
Βασική επίσης, αιτία των αντιδράσεων των ιδιοκτητών ταξί είναι το γεγονός ότι η απελευθέρωση θα σημάνει την απώλεια των υπερκερδών για όσους εκμεταλλεύονται τα ταξί. Αλλά και του «προνομίου» της ενοικίασης των αδειών ταξί που προσφέρει «χρυσά» κέρδη στους ιδιοκτήτες.
Και καθόλου τυχαίες δεν είναι οι καταγγελίες που συχνά βλέπουν το φως της δημοσιότητας από τα σωματεία των οδηγών για μαύρα κέρδη, εξαντλητικές βάρδιες ή μη τήρηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας από τους ιδιοκτήτες ταξί.
Διαπραγματεύσεις
Ποια θα είναι όμως, η κατάληξη των διαπραγματεύσεων του Υποδομών με τους ιδιοκτήτες ταξί;
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κ. Ραγκούσης θα είναι αμετακίνητος, εμμένοντας στην απόφασή του για πλήρη απελευθέρωση των ταξί, μέσω έκδοσης νέων αδειών. Ωστόσο, ο γενικός γραμματέας του Υποδομών Χάρης Τσιόκας βρίσκεται σε σχετικά δεινή θέση: έχει χειριστεί τον «φάκελο» ταξί και είχε ξεκαθαρίσει στους συνδικαλιστές ότι νέες άδειες θα εκδίδονται μόνο εάν τα πληθυσμιακά δεδομένα τροποποιούνται.
Είναι αξιοσημείωτο ότι οι ιδιοκτήτες ταξί είχαν ήδη ενστάσεις ακόμη και με την προηγούμενη ρύθμιση του Υποδομών που προέβλεπε ως αναλογία δύο ταξί ανά 1.000 κάτοικους.
«[...] θα δημιουργήσει πρόβλημα τεράστιο, ενώ έχουμε ένα τεράστιο αριθμό, είναι ίσως παγκόσμιο γεγονός, τέτοια αναλογία ταξί στη χώρα μας και μάλιστα σε μια εποχή ύφεσης, σε μια εποχή που το μεροκάματο δε βγαίνει, φανταστείτε να πολλαπλασιαστούν και στο μικρότερο χωριό, να βγαίνουνε ταξί όταν δεν υπάρχουν και κάτοικοι» σημείωνε σε ραδιοφωνική συνέντευξη ο πρόεδρος του Σωματείου αυτοκινητιστών ταξί Αττικής, Θύμιος Λυμπερόπουλος, σχολιάζοντας τη ρύθμιση για την απελευθέρωση του κλάδου της απελθούσας ηγεσίας του Υποδομών...
Πηγή capital.gr