Ενα πολύ δύσκολο φθινόπωρο και ίσως ένας ακόμα δυσκολότερος χειμώνας είναι προ των πυλών. Μόνο που για κάποιους πολίτες αυτής της χώρας τα προβλήματα που έρχονται θα είναι πολύ μεγαλύτερα.
Στην κατηγορία αυτή ανήκουν και οι κάτοικοι των... απομακρυσμένων νησιών, της άγονης γραμμής όπως την αποκαλούμε, καθώς το φθινόπωρο και ιδιαίτερα τον χειμώνα, θα βρεθούν αντιμέτωποι και μ' ένα ακόμα πολύ σοβαρό πρόβλημα. Αυτό της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών τους με την υπόλοιπη χώρα.
Μήνες τώρα ακούγεται άλλοτε ως «απειλή» και άλλοτε ως «κίνδυνος» ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες λόγω των μεγάλων ζημιών που παρουσιάζουν, σε μια προσπάθεια μείωσης του λειτουργικού κόστους, σκέφτονται να περιορίσουν δρομολόγια των πλοίων τους από και προς τα νησιά των άγονων γραμμών.
Να αποσύρουν δηλαδή τα καράβια τους από συγκεκριμένες γραμμές που δεν παρουσιάζουν εμπορική ή επιβατική κίνηση, άρα ούτε και επιχειρηματικό ενδιαφέρον. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, πολλά νησιά θα μείνουν αποκομμένα από την υπόλοιπη Ελλάδα.
Ηδη από τον περασμένο Φεβρουάριο η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, με επιστολή της προς τον πρωθυπουργό, έκανε γνωστό ότι μέλη της που εκτελούν δρομολόγια στις άγονες γραμμές, αδυνατούν λόγω οικονομικών προβλημάτων να χρηματοδοτούν την κίνηση των πλοίων τους, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η συνέχιση της εκτέλεσης δρομολογίων στις συγκεκριμένες γραμμές.
Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει το κράτος να προχωρήσει σε επιπλέον επιδοτήσεις των συγκεκριμένων γραμμών, κάτι που εν μέσω κρίσης φαντάζει αρκετά δύσκολο.
Μπροστά σ' αυτό τον φαύλο κύκλο που θα δημιουργηθεί, οι μεγάλοι χαμένοι θα είναι οι κάτοικοι των νησιών μας που για ακόμα μία φορά θα βρεθούν να ικετεύουν τους ιθύνοντες για το αυτονόητο: να δώσουν λύση και να δρομολογήσουν καράβι στα νησιά τους.
Τον περασμένο Μάρτιο πάντως, από τη Σαμοθράκη όπου βρέθηκε μαζί με τον πρωθυπουργό, ο τότε υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Γ. Διαμαντίδης, είχε δηλώσει ότι η κυβέρνηση εξετάζει τον επανασχεδιασμό των δρομολογίων που εκτελούν τα πλοία στις άγονες γραμμές.
Πέρασαν 6 μήνες από τότε. Μήπως ο επανασχεδιασμός τελικά χάθηκε ανάμεσα στις καταργήσεις, επανασυστάσεις και ξανά καταργήσεις του... ταλαιπωρημένου υπουργείου Ναυτιλίας;