Έντονη ανησυχία στη ναυτιλιακή κοινότητα προκαλεί η πρoσπάθεια του κολοσσού της Cosco να μειώσει τους ναύλους για τους όποιους είναι δεσμευμένη με ναυλοσύμφωνα για φορτηγά πλοία.
Πολλοί από τους εφοπλιστές με τους όποιους συνεργάζεται είναι Έλληνες. Ειδικότερα, τουλάχιστον...12 πλοιοκτήτες, κυρίως Ελληνες και Ασιάτες, έχουν εμπλακεί σε συζητήσεις με την Cosco, με αφορμή το ύψος των ναύλων.
Ενα από τα θέματα που θέτει η πλευρά των Κινέζων, που γενικότερα επιθυμούν την επαναδιαπραγμάτευση του ύψους των ναύλων ειδικά στα capesize, είναι και η επιβολή φόρου 10% από πλευράς των κινεζικών αρχών, ο οποίος δεν είχε προβλεφθεί στα ναυλοσύμφωνα.
Μάλιστα η Cosco έστειλε επίσημη ανακοίνωση στη Lloyd's List, με την οποία επιβεβαιώνει ότι είναι στα σχέδιά της να επαναδιαπραγματευτεί το ύψους των ναύλων εξαιτίας της μεγάλης πτώσης της ναυλαγοράς και της αύξησης των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων.
«Ως εισηγμένη στο χρηματιστήριο εταιρεία, η μεγιστοποίηση της απόδοσης των μετοχών είναι πάντα πρώτη προτεραιότητά μας. Οι απόπειρες για προσαρμογή του ύψους των ναύλων για τα πλοία που έχουμε ναυλώσει έχει ως αιτία την προσπάθεια που κάνουμε για μείωση του κόστους, και είναι κάτι που αντικατοπτρίζει και τις απαιτήσεις των μετόχων της εταιρείας μας» επισημαίνει στην ανακοίνωσή της η κινεζική εταιρεία.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Lloyd's List, μετά τις εταιρείες του Γιώργου Οικονόμου (Dryships Cardiff Marine και Classic Maritime) και του ομίλου Navios της Αγγελικής Φράγκου, σε συζητήσεις μπήκαν και ο όμιλος Αγγελικούση και η Golden Union του Θεόδωρου Βενιάμη.
Η Golden Union έχει πρόβλημα με Cosco σε ένα πλοίο της. Βρίσκετια σε διαπραγματεύσεις με τους Κινέζους προτού προσφύγει στη διαιτησία στο Λονδίνο.
Η Αγγελική Φράγκου, σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη της με αναλυτές, ανέφερε ότι κρατική εταιρεία της Κίνας οφείλει στη Navios 5,1 εκατ. δολ.
Όμως και ο Γιώργος Οικονόμου βρίσκεται στα δικαστήρια των Ηνωμένων Πολιτειών με την Cosco, για μη καταβολή ναύλων για ένα πλοίο ιδιωτικής εταιρείας του.