FT Deutschland : «Παλατάκι το διαμέρισμα του Παύλου Γερουλάνου» - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011

FT Deutschland : «Παλατάκι το διαμέρισμα του Παύλου Γερουλάνου»


Το editorial της Τρίτης των Financial Times Deutschland αφορά την οικία του έλληνα υπουργού πολιτισμού και τουρισμού Παύλου Γερουλάνου, όπου έλαβε χώρα η συνέντευξη με τον δημοσιογράφο της εφημερίδας Αντρέϊ Ρίμπακ. Ο τίτλος του δημοσιεύματος είναι: «Ένας Έλληνας ανοίγει το θησαυροφυλάκιό του».

Όταν ο ρεπόρτερ των FTD Αντρέι Ρίμπακ ειδοποιήθηκε για το...
ραντεβού με τον έλληνα Υπουργό Τουρισμού, ήταν σίγουρος ότι ο Παύλος Γερουλάνος θα τον δεχτεί στο γραφείο του.

Ο υπουργός όμως τον κάλεσε στο σπίτι του, σε ένα διαμέρισμα κοντά στη Βουλή. Ένα ασανσέρ του προηγούμενου αιώνα οδήγησε τον Ρίμπακ στον τέταρτο όροφο και μία ασιάτισσα οικιακή βοηθός του άνοιξε την πόρτα.

Το διαμέρισμα είναι ένα θησαυροφυλάκιο γεμάτο με ελαιογραφίες, γκραβούρες και αφρικανικές μάσκες. Μπροστά στο τζάκι υπάρχουν στιλέτα κοσμημένα με ημιπολύτιμους λίθους και περίτεχνα ασημένια κουτάκια. Αυτά δεν θα μπορούσαν να πληρωθούν με έναν υπουργικό μισθό, αλλά ο απόφοιτος του Harvard ήταν επενδυτικός σύμβουλος πριν εισέλθει στην πολιτική. Το κείμενο του άρθρου

Ο τουρισμός εξελίσσεται σε αποφασιστικής σημασίας ελπιδοφόρο φορέα για την ελληνική οικονομία. «Τους πρώτους έξι μήνες ήλθαν 13% περισσότεροι τουρίστες από πέρσι», δηλώνει ο κ. Γερουλάνος. Οι Γερμανοί και οι Βρετανοί, που τελευταία απέφευγαν την Ελλάδα, επιστρέφουν σιγά-σιγά. Ιδιαίτερα έντονα όμως αυξάνεται ο αριθμός των επισκεπτών από τη Ρωσία, το Ισραήλ, τη Σερβία και την Τουρκία». Ενώ το ΑΕΠ συρρικνώθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2011 κατά 7% περίπου, ο τουριστικός κλάδος κατέγραψε μεγάλα κέρδη.

Πέρσι ο κ.Γερουλάνος είχε οργανώσει συζήτηση στρογγυλής τραπέζης της κυβέρνησης με εκπροσώπους του βιομηχανικού κόσμου και των ΜΜΕ, «για να ξεπεραστούν τα εμπόδια». Όλοι οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι ο κλάδος μόνο τότε θα μπορέσει να επιστρέψει στην ανάπτυξη, όταν βελτιωθεί σαφώς η ποιότητα των υπηρεσιών για το σχετικά υψηλό επίπεδο τιμών. Η κυβέρνηση μείωσε τον ΦΠΑ για τις διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία στο 6,5% - τα υπόλοιπα είναι θέμα της βιομηχανίας, που τα τελευταία χρόνια πορεύεται σαφώς επαγγελματικότερα και περισσότερο προσανατολισμένη στο κέρδος. «Στον κλάδο λαμβάνει χώρα μια αλλαγή γενεών, νέοι και καλά εκπαιδευμένοι μάνατζερ αναλαμβάνουν την εξουσία», δηλώνει ο Υπουργός.

Ο κλάδος επλήγη διπλά από την παγκόσμια χρηματοπιστωτική και από την εγχώρια κρίση χρέους. Ο αριθμός των επισκεπτών από 18,5 εκατομ. το 2007 έπεσε στα 15 εκατομ. το 2009. Πέρσι όμως, η Ελλάδα κατόρθωσε να αναστρέψει την κατάσταση.

«Οι οδομαχίες και οι απεργίες στην Αθήνα, καθώς και ο αποκλεισμός του λιμανιού του Πειραιά οδήγησαν σε πολλά αρνητικά δημοσιεύματα και μας πήγαν πίσω όσον αφορά τις παραδοσιακές αγορές μας. Χάρη στους επισκέπτες από τις νέες αγορές όμως μπορέσαμε να ισοφαρίσουμε αυτές τις απώλειες», δηλώνει ο κ.Γερουλάνος. Επί του παρόντος, η Ελλάδα παράγει το 16% του ΑΕΠ από τον τουρισμό. Σχεδόν κάθε οικογένεια εξαρτάται κατά κάποιον τρόπο από τον τουρισμό – γι’ αυτό και όλες οι μορφές απεργιακών κινητοποιήσεων, που πλήττουν τουρίστες, είναι αντιδημοφιλείς.

Τώρα το υπουργείο τουρισμού αναζητεί τρόπους, για να καταστήσει την Ελλάδα τουριστικό προορισμό για όλο τον χρόνο. «Φυσικά, θέλουμε να διατηρήσουμε τους τουρίστες μας που αναζητούν ήλιο και παραλίες, προσπαθούμε όμως να αναπτύξουμε νέα προϊόντα», δηλώνει ο ίδιος. Οι ομάδες-στόχοι είναι όσοι προτιμούν τον ενεργό και τον πολιτιστικό τουρισμό, αλλά και οι συνταξιούχοι. Η μεγάλη αναπτυξιακή δυναμική όμως βρίσκεται κατά τον Γερουλάνο στην Ασία και στην Αμερική. «Σε δέκα χρόνια μεγάλο μέρος των επισκεπτών θα προέρχεται από την Κίνα, την Ινδία, τις Η.Π.Α. και τη Λατινική Αμερική. Αυτοί οι άνθρωποι δεν θα αναζητούν ήλιο και παραλία, θα θέλουν να δουν πράγματα, για τα οποία έχουν διαβάσει σε βιβλία. Όπως την Ακρόπολη, για πολλούς την κοιτίδα του δυτικού πολιτισμού».

Για να κερδίσει αυτούς τους νέους πελάτες, η Ελλάδα ακολουθεί νέους δρόμους.. «Επιδιώκουμε συνεργασίες με άλλες χώρες της περιοχής, για να προσφέρουμε προϊόντα που ξεπερνούν τα σύνορα», δηλώνει ο Γερουλάνος. «Αθήνα και Κάιρο, Αθήνα και Κωνσταντινούπολη - τέτοια πακέτα είναι ελκυστικότερα για την Κίνα ή την Ινδία». Ο υπουργός έχει κερδίσει ήδη ως εταίρο την Τουρκία και τώρα διαπραγματεύεται με την Ιταλία και την Αίγυπτο.

Ταυτόχρονα, η χώρα προσπαθεί να αναπτύξει τις τουριστικές υποδομές της και αναζητεί ξένους επενδυτές. Στο κράτος ανήκουν πολλά οικόπεδα σε ελκυστικές παράκτιες περιοχές. «Μέχρι τώρα οι επενδυτές δίσταζαν φοβούμενοι τη γραφειοκρατία μας», δηλώνει ο κ.Γερουλάνος. «Όποιος ήθελε να χτίσει ένα ξενοδοχείο, έπρεπε να καταθέσει εκατοντάδες αδειών και να περιμένει χρόνια».

Τώρα οι νόμοι αλλάζουν με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, οι διαδικασίες απλοποιούνται. Ο στόχος είναι: «Θέλουμε να μειώσουμε στο μισό τις απαραίτητες άδειες», δηλώνει. Ήδη έχει αλλάξει η στάση του κόσμου. Μέχρι πριν από δύο χρόνια πολλοί Έλληνες μιλούσαν για ξεπούλημα της χώρας. Τώρα, τα πράγματα έχουν αλλάξει. «Ο κόσμος κατάλαβε ότι οι ξένοι κατά κανόνα θέλουν μόνο να μισθώσουν τη γη» διαπιστώνει. «Δημιουργώντας έτσι και θέσεις εργασίας».Το Βήμα.

Bookmark and Share