Ακόμη μία φορά πλοίο ελλήνων εφοπλιστών (ευτυχώς αυτή τη φορά δεν ήταν δεξαμενόπλοιο) έστρεψε τα φώτα της δημοσιότητας πάνω στα θέματα της ασφαλούς ναυσιπλοΐας και της προστασίας του περιβάλλοντος.
Το γύρο του κόσμου έχει κάνει μέσω των διεθνών ΜΜΕ το πρόβλημα της οικολογικής καταστροφής που απειλεί τη Νέα Ζηλανδία, λόγω της προσάραξης του... πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Rena», συμφερόντων της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου στον ύφαλο «Αστρολάβος», 12 ναυτικά μίλια ανοιχτά της Ταουράνγκα.
Ακόμη μία φορά πλοίο ελλήνων εφοπλιστών (ευτυχώς αυτή τη φορά δεν ήταν δεξαμενόπλοιο) έστρεψε τα φώτα της δημοσιότητας πάνω στα θέματα της ασφαλούς ναυσιπλοΐας και της προστασίας του περιβάλλοντος. Φωτίζονται έτσι (έστω και προσωρινά) περιστατικά που κάποιοι φροντίζουιν να κρύβουν... κάτω από το χαλί, όπως το πώς συσσωρεύτηκαν κατά τα προηγούμενα χρόνια τα υπερκέρδη των ελλήνων εφοπλιστών της παντοπόρου ναυτιλίας, τους οποίους καλεί τώρα ο υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος να συνεισφέρουν στη σωτηρία της πατρίδας.
Και για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους: το πλοίο «Rena» ανήκει στον ελληνικό εφοπλισμό.
Ταξίδευε όμως με λιβεριανή σημαία, που συνεπάγεται ένα καθεστώς που... επιτρέπει μεταξύ των άλλων να έχει φιλιππινέζο καπετάνιο και τριτοκοσμικό πλήρωμα.
Τι να κάνουμε, αφού τα κέρδη δεν βγαίνουν μόνο από τις μετοχές του NYSE και τους ναύλους (που λόγω διεθνούς κρίσης κινούνται και χαμηλά) αλλά και από την όσο γίνεται μεγαλύτερη συμπίεση του κόστους των πληρωμάτων.
Ο ύφαλος (με ελληνικό όνομα παρακαλώ), γνωστός και καταγεγραμμένος σε όλους τους ναυτικούς χάρτες. Διέφυγε όμως φαίνεται από τους δυστυχείς ναυτικούς του πλοίου.
Οι έλληνες καπετάνιοι και ναυτικοί όμως που ξέρουν καλά τις παγίδες των θαλασσών στοιχίζουν ακριβότερα και οι κάθε είδους «σημαίες ευκαιρίας» υψώνονται για να κοστίζουν όσο γίνεται φτηνότερα οι... πλόες όχι μόνο των ελλήνων εφοπλιστών αλλά και του διεθνούς ναυτιλιακού κεφαλαίου.
Και οι δυστυχείς Ελληνες ακούμε ακόμα ότι... κάποιοι που έχουν τα κεφάλαια θα έρθουν να μας σώσουν!