Νέο μέτωπο ανοίγει ο Γ.Ραγκούσης - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011

Νέο μέτωπο ανοίγει ο Γ.Ραγκούσης

Άλλο ένα μέτωπο, αυτή τη φορά με τους ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιας χρήσης, φαίνεται πως ανοίγει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γ. Ραγκούσης, μετά την απόφασή του να... επισπευσθεί η πλήρης απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών και στην ουσία να διακοπεί η τριετής μεταβατική περίοδος προσαρμογής, που προέβλεπε ο νόμος ο οποίος ψηφίστηκε από τη Βουλή πριν από περίπου ένα χρόνο.

Ο κ. Ραγκούσης είχε σήμερα συνάντηση με αντιπροσωπεία του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ), την οποία ενημέρωσε για τις ριζικές αλλαγές και τροποποιήσεις που επέρχονται στον κλάδο, μετά και τις πιέσεις που δέχθηκε την περασμένη Παρασκευή από τους ελεγκτές της τρόικας, οι οποίοι επέμεναν στην άμεση και πλήρη απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός ενημέρωσε τους εκπροσώπους του κλάδου ότι η πλήρης απελευθέρωση του συγκεκριμένου τομέα θα γίνει από την 1η Ιανουαρίου του 2012 και όχι από τον Ιούλιο του 2013, που προέβλεπε ο νόμος Ρέππα. Επίσης, καταργείται η διάκριση της έδρας, γεγονός που σημαίνει ότι τα φορτηγά μπορούν να κάνουν μεταφορές σε όλη την επικράτεια, ενώ για την έκδοση των νέων αδειών το διοικητικό τέλος (παράβολο) θα είναι τη τάξης των 1.500 ευρώ.

Υπενθυμίζεται, ότι σύμφωνα με τη μεταβατική περίοδο θα υπήρχε σταδιακή απομείωση της εισφοράς κατά 30% την 1/1/2011, κατά 35% τον Ιανουάριο του 2012 και κατά 35% το 2013, ώστε το αντίτιμο να είναι πλέον μηδενικό, ενώ από την 1η Ιουλίου 2013 δεν θα υπήρχε καθόλου εισφορά για την είσοδο κάποιου στο επάγγελμα, παρά μόνο διοικητικά τέλη. Έτσι, με την πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος ουσιαστικά εκμηδενίζεται η άυλη αξία των αδειών.

Από την πλευρά τους, οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές εξέφρασαν την πλήρη και κατηγορηματική αντίθεσή τους στις νέες ρυθμίσεις που τους ανακοίνωσε ο κ. Ραγκούσης, ενώ αύριο συνεδριάζει εκτάκτως το ΔΣ του συνδικάτου, προκειμένου να αποφασίσουν για τη στάση που θα τηρήσουν, αν και η τάση που επικρατεί είναι να κατέλθουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις.

Οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης υποστηρίζουν, ότι δεν προλαβαίνουν μέχρι τέλος του χρόνου να ιδρύσουν εταιρείες, καθώς ένας μεγάλος αριθμός των οχημάτων που διαθέτουν, είτε έχουν αγοραστεί με δάνειο, οπότε είναι δεσμευμένα, είτε είναι με λίζινγκ, με αποτέλεσμα να μη μπορούν να μεταβιβαστούν σε εταιρείες.

Bookmark and Share