Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η τροπολογία βάσει της οποίας απελευθερώνεται η κίνηση των...πετρελαιοκίνητων ΙΧ σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Ειδικότερα στον αριθμό φύλλου 249 και στο άρθρο 50 αναγράφεται χαρακτηριστικά: «Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης μεικτού βάρους μέχρι τεσσάρων χιλιάδων (4.000) χιλιογράμμων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας στις περιοχές των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, που καθορίστηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν. 1959/1991 (Α' 123), εφόσον η τεχνολογία τους πληροί εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισμού (ΕΚ) 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 (Euro V και Euro VI) ή μεταγενέστερου. Οι διατάξεις του παρόντος αρχίζουν από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Πρόκειται για μια απόφαση σταθμό για την αγορά αυτοκινήτου, καθώς η απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων ΙΧ αποτελεί πάγια απαίτηση εισαγωγέων και εμπόρων εδώ και 20 χρόνια.
Το επόμενο βήμα
Με δεδομένη την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης τώρα, θα πρέπει να ενημερωθούν οι αρμόδιες Διευθύνσεις Μεταφορών στις νομαρχίες, ενώ παράλληλα να ενημερωθεί και η Τροχαία, ώστε να μπορούν να ξεχωρίζουν τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5 και άνω, από τα υπόλοιπα που υπόκεινται στις οδηγίες εκπομπών ρύπων Euro 4 ή προγενέστερες.
Μάλιστα για το πρώτο θέμα, δηλαδή εκείνο της έκδοσης των αδειών για τα ΙΧ δεν υπάρχει κάποιο θέμα, ωστόσο για τα φορτηγά θα πρέπει να γίνουν κάποιες τροποποιήσεις στο μηχανογραφικό σύστημα. Αλλωστε εδώ και μήνες οι ιδιοκτήτες οχημάτων αντί για το πράσινο χαρτί της άδειας κυκλοφορίας παραλαμβάνουν μια κόλλα Α4, η οποία αντικαθιστά τη χαρακτηριστική άδεια εξαιτίας έλλειψης του ειδικού χαρτιού.
Σε ισχύ αναμένεται να τεθεί από την 1η Μαΐου του 2012 και ο νέος Πράσινος Δακτύλιος, μέσα στα όρια του οποίου θα απαγορεύεται η κυκλοφορία των παλιών και ρυπογόνων ΙΧ και φορτηγών, ενώ παράλληλα διατηρείται η απαγόρευση κυκλοφορίας για όσα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα μεικτού βάρους κάτω των 4 τόνων και τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ δεν πληρούν τις προδιαγραφές EURO 5.
Το επόμενο βήμα
Με δεδομένη την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης τώρα, θα πρέπει να ενημερωθούν οι αρμόδιες Διευθύνσεις Μεταφορών στις νομαρχίες, ενώ παράλληλα να ενημερωθεί και η Τροχαία, ώστε να μπορούν να ξεχωρίζουν τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5 και άνω, από τα υπόλοιπα που υπόκεινται στις οδηγίες εκπομπών ρύπων Euro 4 ή προγενέστερες.
Μάλιστα για το πρώτο θέμα, δηλαδή εκείνο της έκδοσης των αδειών για τα ΙΧ δεν υπάρχει κάποιο θέμα, ωστόσο για τα φορτηγά θα πρέπει να γίνουν κάποιες τροποποιήσεις στο μηχανογραφικό σύστημα. Αλλωστε εδώ και μήνες οι ιδιοκτήτες οχημάτων αντί για το πράσινο χαρτί της άδειας κυκλοφορίας παραλαμβάνουν μια κόλλα Α4, η οποία αντικαθιστά τη χαρακτηριστική άδεια εξαιτίας έλλειψης του ειδικού χαρτιού.
Σε ισχύ αναμένεται να τεθεί από την 1η Μαΐου του 2012 και ο νέος Πράσινος Δακτύλιος, μέσα στα όρια του οποίου θα απαγορεύεται η κυκλοφορία των παλιών και ρυπογόνων ΙΧ και φορτηγών, ενώ παράλληλα διατηρείται η απαγόρευση κυκλοφορίας για όσα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα μεικτού βάρους κάτω των 4 τόνων και τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ δεν πληρούν τις προδιαγραφές EURO 5.