Μάλιστα σύμφωνα με...έρευνα που πραγματοποίηση η εφημερίδα “Ημερησία” η αύξηση που καταγράφεται στις κατά τόπους εφορίες ξεπερνά ακόμη και το 300% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010 ενώ οι υπάλληλοι των ΔΟΥ εκτιμούν πως θα καταρριφθεί το ρεκόρ του 2009 που κατατέθηκαν περισσότερες από 200.000 πινακίδες κυκλοφορίας.
Παράλληλα για πρώτη φορά οι υπάλληλοι είδαν ανθρώπους να καταθέτουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των μοναδικών οχημάτων που είχαν στην κατοχή τους τα οποία βέβαια δεν αφορούσαν σε υπερπολυτελή ΙΧ μεγάλου κυβισμού αλλά ακόμη και σε μοντέλα με κινητήρες 1.100 κ.εκ.!
Επίσης γεγονός αποτελεί σε όλες τις εφορίες της Επικράτειας πως οι προσωρινές ακινησίες που πραγματοποιήθηκαν το 2011 διατηρήθηκαν και το 2012 κάτι το οποίο μεταφράζεται σε μεγάλες απώλειες εσόδων για το κράτος από τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Ειδικότερα βάσει του προϋπολογισμού το κράτος υπολόγιζε να εισπράξει περίπου 1,3 δισ. ευρώ από τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2012. Αν αναλογιστεί κανείς πως περίπου 100.000 ΙΧ αποσύρθηκαν εκ των οποίων μόλις 30.000 αντικαταστάθηκαν και με δεδομένο πως οι περίπου 150.000 ακινησίες ΙΧ του 2011 διατηρήθηκαν και το 2012 και θα εξακολουθούν να καταθέτουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ έως τις 13 Ιανουαρίου και βέβαια χιλιάδες ΙΧ έχουν εξαχθεί σε άλλη κράτη μέλη ή μη τότε πολύ απλά το κράτος θα χάσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς τα έσοδα δεν πρόκειται να ξεπεράσουν τα 900 εκατ. ευρώ καταγράφοντας απώλειες 400 εκατ. ευρώ!
Ενα ακόμη μεγάλο θέμα που προκύπτει από τις αθρόες καταθέσεις πινακίδων αφορά στην ακινητοποίηση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων στο δρόμο και όχι σε κάποιο πάρκινγκ που ορίζει ο νόμος. Ηδη τα πρώτα ΙΧ χωρίς πινακίδες κυκλοφορίας έχουν καταλάβει θέσεις που προορίζονταν για ΙΧ που οι ιδιοκτήτες τους έχουν πληρώσει τα Τέλη του 2012 και το φαινόμενο αναμένεται να ενταθεί τις προσεχείς ημέρες. Τώρα το λόγο έχει η δημοτική αστυνομία η οποία καλείται να απομακρύνει τα χιλιάδες ΙΧ χωρίς πινακίδες από τους δρόμους των μεγαλουπόλεων κυρίως...
Οι λόγοι ακινητοποίησης
Η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά, η ανεργία, οι μειώσεις μισθών στο ιδιωτικό και Δημόσιο τομέα, η τιμή της αμόλυβδης, το υψηλό κόστος ασφαλίστρων, τα υψηλά Τέλη Κυκλοφορίας και βέβαια τα νέα “τσουχτερά” τεκμήρια αποτελούν τα συστατικά της “συνταγής” που οδήγησαν εκατοντάδες χιλιάδες κατόχους ΙΧ στην κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας.
Ξένες πινακίδες
Με ραγδαίους ρυθμούς αυξάνεται ο αριθμός των μεταναστών που διαμένουν και εργάζονται στην Ελλάδα αλλά και Ελλήνων επιχειρηματιών οι οποίοι σπεύδουν να αλλάξουν πινακίδες κυκλοφορίας στα οχήματά τους για να γλιτώσουν τα αυξημένα Τέλη και τα τεκμήρια. Ειδικότερα οι μετανάστες μεταβαίνουν στη χώρα τους (Αλβανία, Βουλγαρία, Πολωνία, Ρουμανία) αλλάζοντας τις ελληνικές πινακίδες με αντίστοιχες της χώρας τους και ξεφεύγουν απ' όλα τα χαράτσια της Ελλάδας...
Η διαδικασία είναι απλή και το μόνο που χρειάζεται να κάνουν είναι να παραδώσουν τις ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας τους στις κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών από όπου και παραλαμβάνουν ένα ειδικό έντυπο εξαγωγής του οχήματός τους ώστε να το εκτελωνίσουν στη χώρα που επιθυμούν γλιτώνοντας τα ελληνικά Τέλη και Τεκμήρια ενώ χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως τα Τέλη Κυκλοφορίας ενός ΙΧ μεσαίου κυβισμού που κυκλοφορεί στην Ελλάδα υπολογίζονται σε 240 ευρώ ενώ στην Αλβανία μόλις 30 ευρώ! Αυτό και μόνο αποτελεί σημαντικό κίνητρο για τους μετανάστες από τη γειτονική χώρα...
Οσον αφορά στους Ελληνες επιχειρηματίες η σύσταση μιας εταιρείας στη γειτονική Βουλγαρία στοιχίζει μόλις 1 ευρώ ενώ με ένα ετήσιο κόμιστρο περίπου 1.000 ευρώ εταιρείες αναλαμβάνουν την “τακτοποίηση” των φορολογικών τους δεδομένων όπως επίσης και την αποστολή των Τελών Κυκλοφορίας αλλά και των Δελτίων Τεχνικών Ελέγχων...
Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες στελέχη του υπουργείου Οικονομικών της Ελλάδος έχουν προβεί σε μια άτυπη συνεργασία με τους Βούλγαρους ομολόγους τους ώστε να βεβαιώσουν ποιοι από τους Ελληνες που δραστηριοποιούνται στη γειτονική χώρα έχουν πραγματικές εταιρείες και ποιοι “μαϊμούδες”.
“Διάσημος” ο υποκυβισμός!
Το θέμα του υποκυβισμού έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον πάρα πολλών ιδιοκτητών ΙΧ καθώς με την τοποθέτηση μικρότερου κινητήρα μπορούν να γλιτώσουν από τα υψηλά Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και τα Τεκμήρια.
Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες οι “παράγκες” έξω από τις Διευθύνσεις Μεταφορών έχουν πάρα πολύ δουλειά καθώς οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι επιθυμούν να αλλάξουν τον κινητήρα μόνο στα χαρτιά δίδοντας το ανάλογο τίμημα βέβαια. Οι τιμές εκκίνησης για αλλαγή του κυβισμού μόνο στα χαρτιά ξεκινούν από τα 500 ευρώ και μπορούν να ξεπεράσουν και τις 3.000 ευρώ ανάλογα με την περίπτωση!
Οι ειδικές περιπτώσεις αφορούν σε περίεργες μετατροπές με “τοποθέτηση” κινητήρα χαμηλότερου κυβισμού από 25% που ορίζει ο νόμος και χρειάζονται πολύ περισσότερα δικαιολογητικά και βεβαίωση μηχανολόγου.
Πάντως θα πρέπει να αναφέρουμε πως η αλλαγή του κινητήρα μόνο στα χαρτιά αποτελεί σοβαρό ποινικό και οικονομικό αδίκημα...
Παράλληλα για πρώτη φορά οι υπάλληλοι είδαν ανθρώπους να καταθέτουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των μοναδικών οχημάτων που είχαν στην κατοχή τους τα οποία βέβαια δεν αφορούσαν σε υπερπολυτελή ΙΧ μεγάλου κυβισμού αλλά ακόμη και σε μοντέλα με κινητήρες 1.100 κ.εκ.!
Επίσης γεγονός αποτελεί σε όλες τις εφορίες της Επικράτειας πως οι προσωρινές ακινησίες που πραγματοποιήθηκαν το 2011 διατηρήθηκαν και το 2012 κάτι το οποίο μεταφράζεται σε μεγάλες απώλειες εσόδων για το κράτος από τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Ειδικότερα βάσει του προϋπολογισμού το κράτος υπολόγιζε να εισπράξει περίπου 1,3 δισ. ευρώ από τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2012. Αν αναλογιστεί κανείς πως περίπου 100.000 ΙΧ αποσύρθηκαν εκ των οποίων μόλις 30.000 αντικαταστάθηκαν και με δεδομένο πως οι περίπου 150.000 ακινησίες ΙΧ του 2011 διατηρήθηκαν και το 2012 και θα εξακολουθούν να καταθέτουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ έως τις 13 Ιανουαρίου και βέβαια χιλιάδες ΙΧ έχουν εξαχθεί σε άλλη κράτη μέλη ή μη τότε πολύ απλά το κράτος θα χάσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς τα έσοδα δεν πρόκειται να ξεπεράσουν τα 900 εκατ. ευρώ καταγράφοντας απώλειες 400 εκατ. ευρώ!
Ενα ακόμη μεγάλο θέμα που προκύπτει από τις αθρόες καταθέσεις πινακίδων αφορά στην ακινητοποίηση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων στο δρόμο και όχι σε κάποιο πάρκινγκ που ορίζει ο νόμος. Ηδη τα πρώτα ΙΧ χωρίς πινακίδες κυκλοφορίας έχουν καταλάβει θέσεις που προορίζονταν για ΙΧ που οι ιδιοκτήτες τους έχουν πληρώσει τα Τέλη του 2012 και το φαινόμενο αναμένεται να ενταθεί τις προσεχείς ημέρες. Τώρα το λόγο έχει η δημοτική αστυνομία η οποία καλείται να απομακρύνει τα χιλιάδες ΙΧ χωρίς πινακίδες από τους δρόμους των μεγαλουπόλεων κυρίως...
Οι λόγοι ακινητοποίησης
Η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά, η ανεργία, οι μειώσεις μισθών στο ιδιωτικό και Δημόσιο τομέα, η τιμή της αμόλυβδης, το υψηλό κόστος ασφαλίστρων, τα υψηλά Τέλη Κυκλοφορίας και βέβαια τα νέα “τσουχτερά” τεκμήρια αποτελούν τα συστατικά της “συνταγής” που οδήγησαν εκατοντάδες χιλιάδες κατόχους ΙΧ στην κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας.
Ξένες πινακίδες
Με ραγδαίους ρυθμούς αυξάνεται ο αριθμός των μεταναστών που διαμένουν και εργάζονται στην Ελλάδα αλλά και Ελλήνων επιχειρηματιών οι οποίοι σπεύδουν να αλλάξουν πινακίδες κυκλοφορίας στα οχήματά τους για να γλιτώσουν τα αυξημένα Τέλη και τα τεκμήρια. Ειδικότερα οι μετανάστες μεταβαίνουν στη χώρα τους (Αλβανία, Βουλγαρία, Πολωνία, Ρουμανία) αλλάζοντας τις ελληνικές πινακίδες με αντίστοιχες της χώρας τους και ξεφεύγουν απ' όλα τα χαράτσια της Ελλάδας...
Η διαδικασία είναι απλή και το μόνο που χρειάζεται να κάνουν είναι να παραδώσουν τις ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας τους στις κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών από όπου και παραλαμβάνουν ένα ειδικό έντυπο εξαγωγής του οχήματός τους ώστε να το εκτελωνίσουν στη χώρα που επιθυμούν γλιτώνοντας τα ελληνικά Τέλη και Τεκμήρια ενώ χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως τα Τέλη Κυκλοφορίας ενός ΙΧ μεσαίου κυβισμού που κυκλοφορεί στην Ελλάδα υπολογίζονται σε 240 ευρώ ενώ στην Αλβανία μόλις 30 ευρώ! Αυτό και μόνο αποτελεί σημαντικό κίνητρο για τους μετανάστες από τη γειτονική χώρα...
Οσον αφορά στους Ελληνες επιχειρηματίες η σύσταση μιας εταιρείας στη γειτονική Βουλγαρία στοιχίζει μόλις 1 ευρώ ενώ με ένα ετήσιο κόμιστρο περίπου 1.000 ευρώ εταιρείες αναλαμβάνουν την “τακτοποίηση” των φορολογικών τους δεδομένων όπως επίσης και την αποστολή των Τελών Κυκλοφορίας αλλά και των Δελτίων Τεχνικών Ελέγχων...
Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες στελέχη του υπουργείου Οικονομικών της Ελλάδος έχουν προβεί σε μια άτυπη συνεργασία με τους Βούλγαρους ομολόγους τους ώστε να βεβαιώσουν ποιοι από τους Ελληνες που δραστηριοποιούνται στη γειτονική χώρα έχουν πραγματικές εταιρείες και ποιοι “μαϊμούδες”.
“Διάσημος” ο υποκυβισμός!
Το θέμα του υποκυβισμού έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον πάρα πολλών ιδιοκτητών ΙΧ καθώς με την τοποθέτηση μικρότερου κινητήρα μπορούν να γλιτώσουν από τα υψηλά Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και τα Τεκμήρια.
Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες οι “παράγκες” έξω από τις Διευθύνσεις Μεταφορών έχουν πάρα πολύ δουλειά καθώς οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι επιθυμούν να αλλάξουν τον κινητήρα μόνο στα χαρτιά δίδοντας το ανάλογο τίμημα βέβαια. Οι τιμές εκκίνησης για αλλαγή του κυβισμού μόνο στα χαρτιά ξεκινούν από τα 500 ευρώ και μπορούν να ξεπεράσουν και τις 3.000 ευρώ ανάλογα με την περίπτωση!
Οι ειδικές περιπτώσεις αφορούν σε περίεργες μετατροπές με “τοποθέτηση” κινητήρα χαμηλότερου κυβισμού από 25% που ορίζει ο νόμος και χρειάζονται πολύ περισσότερα δικαιολογητικά και βεβαίωση μηχανολόγου.
Πάντως θα πρέπει να αναφέρουμε πως η αλλαγή του κινητήρα μόνο στα χαρτιά αποτελεί σοβαρό ποινικό και οικονομικό αδίκημα...