«Βουτιά» 70%-95% στην αγορά νέων αυτοκινήτων - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2012

«Βουτιά» 70%-95% στην αγορά νέων αυτοκινήτων



Παρά τη στροφή στα μεταχειρισμένα, οι μεταβιβάσεις έχουν υποχωρήσει κατά 17,3%




Σημαντική είναι πλέον και η πτώση 17,3% που καταγράφουν οι μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων το 2011 στην Ελλάδα καθώς 337.195 Ι.Χ. άλλαξαν χέρια έναντι...
408.072 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2010.

Ωστόσο, σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία τον Οκτώβριο καταγράφηκε η μεγαλύτερη πτώση 55,3% κατά τη διάρκεια όλου του 2011 σε σχέση πάντα με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι και ο λόγος ήταν η οικονομική και πολιτική αβεβαιότητα που είχε κυριεύσει όλους τους Ελληνες πολίτες και δη τους καταναλωτές.

Οσον αφορά στην αγορά των καινούριων αυτοκινήτων, όλες σχεδόν οι εισαγωγικές έχουν σημάνει «συναγερμό» καθώς για πρώτη φορά τον Ιανουάριο του 2012 είδαν τις παραγγελίες ειδικά στο πρώτο 15ήμερο να είναι από μηδενικές έως ελάχιστες και όπως τονίζουν στην «Η» κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί ποτέ μέχρι σήμερα. Αλλωστε, καθημερινά από όλη την Ελλάδα καταγράφονταν πέρσι τουλάχιστον 30 με 35 παραγγελίες.


Κόστος

Το μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος Ευριπίδης Κωνσταντινίδης τόνισε μιλώντας στην «Η»: «Είναι φυσικό επακόλουθο της κρίσης ο κόσμος να στραφεί στα μεταχειρισμένα Ι.Χ. εξαιτίας του χαμηλότερου κόστους απόκτησης.

Οσον αφορά στην αγορά των καινούριων Ι.Χ. δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως την τελευταία τριετία καταγράφεται πτώση στις πωλήσεις η οποία προσδιορίζεται σε περίπου 70% στο σύνολό της και ειδικά στα μοντέλα με κινητήρες άνω των 2 λίτρων η πτώση ξεπερνά το 95%.»

Ο Φόρος Πολυτελείας σε συνδυασμό με την έλλειψη ρευστότητας φαίνεται πως έπληξε τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από άλλα κράτη-μέλη. Ειδικότερα για το Δεκέμβριο οι εισαγωγές μεταχειρισμένων Ι.Χ. κατέγραψαν πτώση -6,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2010 που δεν υπήρχε ο συγκεκριμένος φόρος καθώς εισήχθησαν 409 μοντέλα έναντι 437 οχημάτων. Σε επίπεδο δωδεκαμήνου οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καταγράφουν πτώση 29,3% καθώς έχουν εισαχθεί 10.386 Ι.Χ. έναντι 14.711 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.


Χάος στην αγορά

Η αβεβαιότητα των καταναλωτών σε συνδυασμό με την έλλειψη ρευστότητας έχουν δημιουργήσει το ιδανικό σκηνικό κατάρρευσης τόσο εισαγωγικών όσο και εμπόρων αυτοκινήτων.

Από την άλλη, πολλές εξουσιοδοτημένες μονάδες σε κάθε αγορά καινούριου Ι.Χ. έδιναν ως δώρο τα σέρβις και τα ανταλλακτικά από δύο έτη έως και εφ' όρου ζωής και σε κάποιες περιπτώσεις το συγκεκριμένο πρόγραμμα είχε και χρέωση η οποία κυμαίνονταν έως και 500 ευρώ!

Ωστόσο όπως αποδείχθηκε το «πείραμα» δεν στάθηκε αρκετό για να αντέξουν την κρίση και κάποιοι από αυτούς πλέον δεν ανήκουν στο εξουσιοδοτημένο δίκτυο της εισαγωγικής εταιρείας που μέχρι πρότινος συνεργάζονταν. Τι γίνεται όμως με τους χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. που αγόρασαν το καινούριο τους αυτοκίνητο από τους συγκεκριμένους εξουσιοδοτημένους εμπόρους;

Η απάντηση είναι πολύ δύσκολο να δοθεί τόσο από τις εισαγωγικές εταιρείες όσο και από τους πρώην εξουσιοδοτημένους εμπόρους αλλά καλό θα ήταν οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. που αντιμετωπίζουν το συγκεκριμένο πρόβλημα να ζητήσουν τη βοήθεια νομικού.
Bookmark and Share