Πρόταση για αξιοποίηση του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης ως αερολιμένα –κόμβου, από τον οποίο θα επιχειρεί πτήσεις σε μια πλειάδα ευρωπαϊκών προορισμών έχει κάνει η χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία Ryan Air, υποσχόμενη να διακινήσει το 2012 πάνω από 1.000.000 επιβάτες.
Το αντάλλαγμα που ζητά από τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης είναι η... χρηματοδότησή της με το ποσό του 1,5 εκατομ ευρώ το χρόνο.
Ο Οργανισμός όπως είπεο πρόεδρός του και δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γ. Μπουτάρης, θα απαντήσει συγκεκριμένα μετά τις 15 Μαρτίου, επισημαίνοντας ότι πρακτικά η πρόταση αυτή σημαίνει 500.000 αφίξεις στη Θεσσαλονίκη το 2012, αλλά όπως ανέφερε πρέπει πρώτα να ξεκαθαρίσει το τοπίο και να δούμε τι θα γίνει με το PSI.
Το 2011 η εταιρεία διακίνησε από το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης 207.000 επιβάτες όμως μόνο ένα 15-20% έμειναν στη Θεσσαλονίκη και κατευθύνθηκαν κυρίως στη Χαλκιδική. Ετσι υπάρχουν αντιρρήσεις από μέλη του Οργανισμού που λένε ότι « δεν γίνεται να πληρώνουμε εμείς και να ωφελείται κυρίως η Χαλκιδική, που δεν βάζει το χέρι στην τσέπη για να στηρίξει τη συνεργασία με τη Ryan Air».
Ο Γ. Μπουτάρης μιλώντας χτες κατά την υπογραφή του Μνημονίου Αλληλοκατανόησης που υπογράφηκε μεταξύ του Οργανισμού και του ΕΟΤ, παρουσία του γ. γ. του κ. Γ. Κολέτσου, τόνισε πως «στα σχέδια του Οργανισμού είναι να εκπονηθεί ένα νέο business plan, το οποίο θα είναι πιο επιθετικό και σε συνδυασμό με το νέο brand που ετοιμάζεται για τη Θεσσαλονίκη, να οδηγήσει σε βελτίωση της αναγνωρισιμότητας της πόλης, ως προορισμού πολλαπλής τουριστικής επιρροής».
Το βάρος, ένεκα της έλλειψης πόρων, θα πέσει στη διοργάνωση ταξιδιών γνωριμίας, για τουριστικούς πράκτορες, διαμορφωτές κοινής γνώμης και δημοσιογράφους, όπως επίσης σε στοχευμένες συμμετοχές σε εκθέσεις με το ενδιαφέρον να εστιάζεται σε Τουρκία, Ισραήλ, Αλβανία, Σερβία, Βουλγαρία και Ρωσία, οι οποίες πέρυσι στήριξαν τον τοπικό τουρισμό.