Πρώτο θέμα έχει γίνει στον Ιρλανδικό Τύπο η περίπτωση της Ελληνίδας, κυρίας Χρύσας Ντισλή, η οποία υποχρεώθηκε από...υπεργολάβο των αερογραμμών Aer Lingus να υποβληθεί σε τεστ γλωσσομάθειας στο check in του αεροδρομίου της Βαρκελώνης, συμπληρώνοντας ένα ακατονόητο και παράνομο ερωτηματολόγιο στα Αγγλικά και τα Ελληνικά, προκειμένου να την αφήσουν να επιστρέψει στην Ιρλανδία.
Η κυρία Ντισλή, η οποία κατάγεται από την Θεσσαλονίκη και είναι μόνιμος κάτοικος Ιρλανδίας από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, βρισκόταν στη Βαρκελώνη, οικογενειακώς μαζί με τον σύζυγο της και το παιδί τους.
«Το περιστατικό συνέβη στις 6 Ιανουαρίου. Στο check in του γυρισμού, όταν είδαν το Ελληνικό διαβατήριο, μου ζήτησαν να κάνω ένα τέστ για να δείξω ότι μιλώ Ελληνικά και Αγγλικά, προκειμένου να με αφήσουν να πετάξω. Μάλιστα, μου είπαν ότι αυτό αποτελεί επίσημη πολιτική της εταιρίας» σημειώνει, μιλώντας προς «Το Βήμα» η κυρία Ντισλή.
«Επέμεναν να συμπληρώσω τις δύο φόρμουλες και όταν ρώτησα γιατί, μου απάντησαν ότι αυτές ήταν οι αυστηρές οδηγίες της εταιρίας. Συνέχισα να διαμαρτύρομαι, λέγοντας ότι δεν έχουν κανένα νομικό δικαίωμα να ζητήσουν κάτι τέτοιο και αυτοί απέσυραν τις αποσκευές μας από το αεροπλάνο» σημειώνει.
Το τεστ Αγγλικών και Ελληνικών της Aer Lingus ζητούσε ονοματεπώνυμο,ημερομηνία και τόπο γέννησης, δήλωση προορισμού και χρηματικών ποσών, αναγνώριση αριθμών, δοκιμασίες γνώσης, ανάγνωση, καθώς και σκίτσα!
«Στη συνέχεια, ζήτησα ένα αντίγραφο του τεστ, αίτημα που αρχικά έγινε δεκτό, στη συνέχεια, όμως μας είπαν ότι αυτά είναι εσωτερικά έγγραφα και ότι, εάν θέλουμε να υποβάλουμε παράπονο, να το κάνουμε μέσω διαδικτύου, όταν επιστρέψουμε στο Κορκ. Ο σύζυγός μου έβγαλε την κάμερα και φωτογράφισε τα χαρτιά και ο υπεύθυνος άρχισε να φωνάζει ότι θα καλέσει την αστυνομία, θα συλληφθούμε και θα κατασχεθεί η φωτογραφική μας μηχανή. Εμείς τους ζητήσαμε, λοιπόν, να φωνάξουν την αστυνομία, η οποία τελικώς ήρθε, έβαλε εκ νέου τις αποσκευές στο αεροπλάνο και προχώρησε το check in κανονικά. Και όλα αυτά με μία ουρά 100 ατόμων να περιμένει και το παιδί να ανησυχεί», διηγείται η κυρία Ντισλή.
Η κυρία Ντισλή υπέβαλε καταγγελία τόσο στον υπεργολάβο όσο και στις αερογραμμές. Ο πρώτος (η εταιρία Newco) της απάντησε, ζητώντας συγγνώμη για την αναστάτωση, όμως επιβεβαίωσε ότι το τεστ γλωσσομάθειας αποτελεί επίσημη πολιτική, σημειώνοντας ότι έχουν βρεθεί πολλά πλαστογραφημένα Ελληνικά διαβατήρια.
Παράλληλα, η Aer Lingus ζήτησε συγγνώμη, διευκρινίζοντας, όμως, ότι η εταιρία υπόκειται σε πρόστιμα για επιβάτες που δεν διαθέτουν έγκυρα ταξιδιωτικά έγγραφα. Οι αερογραμμές «μπάλωσαν» το συμβάν με μία δωροεπιταγή των 200 ευρώ!
Επίσης, η κυρία Ντισλή έχει υποβάλει καταγγελία τόσο στην Αρχή Ισότητας της Ιρλανδικής Δημοκρατίας όσο και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για ρατσιστική συμπεριφορά και παραβίαση των δικαιωμάτων της, ενώ στο όλο θέμα έχει εμπλακεί και η πρεσβεία της Ελλάδας στο Δουβλίνο.
«Επί 30 χρόνια ταξιδεύω και έχω δει πολλά παράξενα πράγματα, όμως αυτό ήταν παράλογο και παράνομο. Η κατοχή ενός διαβατηρίου δεν σημαίνει και γνώση της γλώσσας της χώρας, στην οποία εκδόθηκε. Αυτό που συνέβη, είναι παράνομο στην Ευρωπαϊκή Ένωση», καταλήγει.
Η κυρία Ντισλή, η οποία κατάγεται από την Θεσσαλονίκη και είναι μόνιμος κάτοικος Ιρλανδίας από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, βρισκόταν στη Βαρκελώνη, οικογενειακώς μαζί με τον σύζυγο της και το παιδί τους.
«Το περιστατικό συνέβη στις 6 Ιανουαρίου. Στο check in του γυρισμού, όταν είδαν το Ελληνικό διαβατήριο, μου ζήτησαν να κάνω ένα τέστ για να δείξω ότι μιλώ Ελληνικά και Αγγλικά, προκειμένου να με αφήσουν να πετάξω. Μάλιστα, μου είπαν ότι αυτό αποτελεί επίσημη πολιτική της εταιρίας» σημειώνει, μιλώντας προς «Το Βήμα» η κυρία Ντισλή.
«Επέμεναν να συμπληρώσω τις δύο φόρμουλες και όταν ρώτησα γιατί, μου απάντησαν ότι αυτές ήταν οι αυστηρές οδηγίες της εταιρίας. Συνέχισα να διαμαρτύρομαι, λέγοντας ότι δεν έχουν κανένα νομικό δικαίωμα να ζητήσουν κάτι τέτοιο και αυτοί απέσυραν τις αποσκευές μας από το αεροπλάνο» σημειώνει.
Το τεστ Αγγλικών και Ελληνικών της Aer Lingus ζητούσε ονοματεπώνυμο,ημερομηνία και τόπο γέννησης, δήλωση προορισμού και χρηματικών ποσών, αναγνώριση αριθμών, δοκιμασίες γνώσης, ανάγνωση, καθώς και σκίτσα!
«Στη συνέχεια, ζήτησα ένα αντίγραφο του τεστ, αίτημα που αρχικά έγινε δεκτό, στη συνέχεια, όμως μας είπαν ότι αυτά είναι εσωτερικά έγγραφα και ότι, εάν θέλουμε να υποβάλουμε παράπονο, να το κάνουμε μέσω διαδικτύου, όταν επιστρέψουμε στο Κορκ. Ο σύζυγός μου έβγαλε την κάμερα και φωτογράφισε τα χαρτιά και ο υπεύθυνος άρχισε να φωνάζει ότι θα καλέσει την αστυνομία, θα συλληφθούμε και θα κατασχεθεί η φωτογραφική μας μηχανή. Εμείς τους ζητήσαμε, λοιπόν, να φωνάξουν την αστυνομία, η οποία τελικώς ήρθε, έβαλε εκ νέου τις αποσκευές στο αεροπλάνο και προχώρησε το check in κανονικά. Και όλα αυτά με μία ουρά 100 ατόμων να περιμένει και το παιδί να ανησυχεί», διηγείται η κυρία Ντισλή.
Η κυρία Ντισλή υπέβαλε καταγγελία τόσο στον υπεργολάβο όσο και στις αερογραμμές. Ο πρώτος (η εταιρία Newco) της απάντησε, ζητώντας συγγνώμη για την αναστάτωση, όμως επιβεβαίωσε ότι το τεστ γλωσσομάθειας αποτελεί επίσημη πολιτική, σημειώνοντας ότι έχουν βρεθεί πολλά πλαστογραφημένα Ελληνικά διαβατήρια.
Παράλληλα, η Aer Lingus ζήτησε συγγνώμη, διευκρινίζοντας, όμως, ότι η εταιρία υπόκειται σε πρόστιμα για επιβάτες που δεν διαθέτουν έγκυρα ταξιδιωτικά έγγραφα. Οι αερογραμμές «μπάλωσαν» το συμβάν με μία δωροεπιταγή των 200 ευρώ!
Επίσης, η κυρία Ντισλή έχει υποβάλει καταγγελία τόσο στην Αρχή Ισότητας της Ιρλανδικής Δημοκρατίας όσο και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για ρατσιστική συμπεριφορά και παραβίαση των δικαιωμάτων της, ενώ στο όλο θέμα έχει εμπλακεί και η πρεσβεία της Ελλάδας στο Δουβλίνο.
«Επί 30 χρόνια ταξιδεύω και έχω δει πολλά παράξενα πράγματα, όμως αυτό ήταν παράλογο και παράνομο. Η κατοχή ενός διαβατηρίου δεν σημαίνει και γνώση της γλώσσας της χώρας, στην οποία εκδόθηκε. Αυτό που συνέβη, είναι παράνομο στην Ευρωπαϊκή Ένωση», καταλήγει.