Στον πάγο το πλαφόν φόρων στα καύσιμα - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Παρασκευή 23 Μαρτίου 2012

Στον πάγο το πλαφόν φόρων στα καύσιμα




  • Τα 2 ευρώ το λίτρο "αγγίζει" η αμόλυβη..





Είπαν ξείπαν για το πλαφόν στους φόρους των καυσίμων.
Δεν πέρασαν παρά λίγες ώρες από την δημοσιοποίηση της πρότασης του υπουργείου Ανάπτυξης για τη θέσπιση πλαφόν στους φόρους των καυσίμων ώστε να περιορίζονται οι επιβαρύνσεις προς καταναλωτές όταν θα αυξάνονται οι διεθνείς τιμές του...
πετρελαίου και το υπουργείο Οικονομικών απέρριψε την πρόταση αυτή για δημοσιονομικούς λόγους.


Την πρόταση του υπουργείου Ανάπτυξης δημοσιοποίησε χθες με δήλωσή του ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Στέφανος Κομνηνός, ενώ διευκρινιζόταν ότι έχει ήδη υποβληθεί στο υπουργείο Οικονομικών. Η πρόταση προέβλεπε τη συγκράτηση της τελικής τιμής στην αντλία μέσω της θέσπισης ανώτατου ορίου φόρου (Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης συν ΦΠΑ). Σύμφωνα με το σχέδιο, ο συνολικός φόρος δεν θα υπερέβαινε το 1 ευρώ το λίτρο και θα λειτουργούσε ανασταλτικά στις αυξήσεις που προκύπτουν στη λιανική τιμή από την άνοδο των διεθνών τιμών.


Ωστόσο από το υπουργείο Οικονομικών ανέφεραν ότι η υλοποίηση της πρότασης αυτής θα είχε ως αποτέλεσμα σημαντικές απώλειες εσόδων, τις οποίες δεν θα μπορούσε να αντέξει ο προϋπολογισμός στη σημερινή συγκυρία.


Η πρόταση αυτή βασίζεται στη λογική ότι ο μηχανισμός αυτόματου επανυπολογισμού του φόρου στα καύσιμα θα ενεργοποιείται όταν αυξάνεται η τιμή διυλιστηρίου, η οποία όσο υψηλότερα διαμορφώνεται τόσο αυξάνει τον φόρο που επιβαρύνει την τελική τιμή στην αντλία.


Στελέχη του υπουργείου Aνάπτυξης επισημαίνουν ότι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης σήμερα έχει καθοριστεί στα 670 ευρώ τα 1.000 λίτρα, δηλαδή 67 λεπτά το λίτρο. Η τιμή διυλιστηρίου με σημερινές τιμές διαμορφώνεται στα 69,5 λεπτά το λίτρο (695 ευρώ τα 1.000 λίτρα) και στο άθροισμα αυτών των δύο προστίθεται ο ΦΠΑ. Ετσι, όσο ανεβαίνει η τιμή διυλιστηρίου τόσο αυξάνεται το άθροισμα επί του οποίου επιβάλλεται σε ποσοστιαία βάση ο ΦΠΑ (23%), με αποτέλεσμα να ανεβαίνει κι άλλο η τιμή που πληρώνουν οι καταναλωτές προς όφελος των εσόδων του κράτους.


Οπως εξηγούν τα ίδια στελέχη, όταν οι αυξήσεις στις τιμές διυλιστηρίου οδηγούν σε αύξηση του συνολικού φόρου σε επίπεδα πάνω από το 1 ευρώ, τότε θα μπορούσε να ενεργοποιείται ο μηχανισμός και να παγώνει τον φόρο. Μάλιστα, έχει υπολογιστεί ότι αυτό γίνεται όταν η τιμή διυλιστηρίου φθάνει στα 66 λεπτά το λίτρο. Το όφελος για τον καταναλωτή είναι ότι θα συγκρατούνταν με τον τρόπο αυτόν οι τιμές σε περιόδους μεγάλης ανόδου των διεθνών τιμών των καυσίμων.


Σύμφωνα με τους πρατηριούχους, η Ελλάδα αγοράζει καύσιμα στην ίδια τιμή με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ωστόσο οι υψηλοί φόροι είναι αυτοί που επιβαρύνουν σημαντικά την τελική τιμή. Αν υποτεθεί ότι η λιανική τιμή της αμόλυβδης είναι 1,7 ευρώ το λίτρο, το 35,48% (0,606 ευρώ) αφορά την τιμή διυλιστηρίου, το 58,74% (1 ευρώ) τους φόρους και τους δασμούς, ενώ το 5,79% (0,10 ευρώ) το κέρδος της εταιρείας εμπορίας και του πρατηριούχου. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη θέση, μετά την Ιταλία, ανάμεσα στις χώρες με τις υψηλότερες τιμές στην αμόλυβδη. Οι υψηλότερες τιμές για την απλή αμόλυβδη βενζίνη καταγράφονται στην Ιταλία (1,8 ευρώ το λίτρο), στην Ελλάδα (1,78), στην Ολλανδία (1,77), στη Δανία (1,747), στη Σουηδία (1,722), στη Γερμανία (1,68), στην Πορτογαλία (1,67) και στη Φινλανδία.


Στα 2 ευρώ το λίτρο πλησιάζει η αμόλυβη



Στα 2 ευρώ το λίτρο πλησιάζει η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης. Την ίδια στιμή, υπέρ της πρότασης του υπουργείου Ανάπτυξης για μείωση των φόρων στα καύσιμα τάσσεται η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων.


Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, η μέση πανελλαδική τιμή έχει σκαρφαλώσει στα 1,807 ευρώ το λίτρο, ενώ η μέγιστη διαμορφώνεται σε 1,997.


Σύμφωνα με την ΠΟΠΕΚ η υλοποίησή της πρότασης με τον τρόπο που προτείνεται, περιορίζει τη μείωση της λιανικής τιμής στα δύο λεπτά το λίτρο. «Ποσό που είναι προφανώς αστείο μπροστά στη φορολογική καταιγίδα που έχει προηγηθεί στα καύσιμα αλλά και στις αυξήσεις των διεθνών τιμών που παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα»α, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

Η ΠΟΠΕΚ προτείνει, εξάλλου, να καταργηθεί η «ελληνική πρωτοτυπία» της επιβολής φόρου σε φόρο, δηλαδή να σταματήσει η επιβολή ΦΠΑ στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης των καυσίμων. Με τον τρόπο αυτό, όπως αναφέρει, θα υπάρξει άμεση και ουσιαστική ελάφρυνση των καταναλωτών, της τάξης των 15 - 16 λεπτών στην αμόλυβδη, θα τονωθεί κατά ένα μέρος η κατανάλωση και θα αυξηθούν τα έσοδα του Δημοσίου.πηγή Τα Νέα.
Bookmark and Share