Με συρρίκνωση απειλούνται οι αεροπορικές εταιρείες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η επιβατική κίνηση της Aegean Airlines στο εσωτερικό δίκτυο ήταν μειωμένη κατά περίπου 35% το πρώτο... τρίμηνο της χρονιάς συγκριτικά με το 2008, έτος που οι αερομεταφορές είχαν σημειώσει τις υψηλότερες επιδόσεις.
Με συρρίκνωση απειλούνται οι αεροπορικές εταιρείες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι η επιβατική κίνηση της Aegean Airlines στο εσωτερικό δίκτυο ήταν μειωμένη κατά περίπου 35% το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς συγκριτικά με το 2008, έτος που οι αερομεταφορές είχαν σημειώσει τις υψηλότερες επιδόσεις.
Η μείωση αυτή αντιστοιχεί σε πτώση των εσόδων από το εσωτερικό δίκτυο έως και κατά 50%. Την ίδια στιγμή η ύφεση στην Ευρώπη φαίνεται να επηρεάζει κατά περίπου 25% την κίνηση του αερομεταφορέα και στο εξωτερικό.
Τα στοιχεία αυτά έδωσε χθες η διοίκηση της εταιρείας, η οποία ζήτησε τη διαμόρφωση εθνικής πολιτικής αερομεταφορών που θα επιβάλει πλαφόν στις χρεώσεις των αεροδρομίων. Παράλληλα ζήτησε τη θεσμοθέτηση ειδικής ρυθμιστικής αρχής εντός του προσεχούς εξαμήνου.
Συρρίκνωση
Σε διαφορετική περίπτωση, σύμφωνα με τα στελέχη της Aegean, η εταιρεία θα αναγκαστεί να συρρικνωθεί δραματικά τόσο σε μέγεθος όσο και σε πτητικό πρόγραμμα: «Εάν όλα αυτά δεν γίνουν, η Aegean σε ένα εξάμηνο θα είναι μια εντελώς διαφορετική εταιρεία», τόνισε ο αντιπρόεδρός της Ευτύχης Βασιλάκης.
Ο ίδιος μάλιστα εκτίμησε πως το «πάγωμα» της διαδικασίας επέκτασης της σύμβασης του Αεροδρομίου της Αθήνας δεν είναι αρνητικό, δεδομένου ότι δίνει την ευκαιρία μιας συνολικής αντιμετώπισης των ζητημάτων των αερομεταφορών σε συνδυασμό και με την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, για την οποία υπογράμμισε πως «πρέπει να γίνει με ασφαλή τρόπο ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα μονοπωλίων».
Η Aegean, πάντως, ξεκινά το καλοκαίρι 17 νέες διεθνείς πτήσεις προσθέτοντας στο δίκτυό της πέντε προορισμούς από την Αθήνα προς Πράγα, Βουδαπέστη, Τιφλίδα, Βηρυτό, Μαριούπολη, ενώ εξετάζει και την επανέναρξη των πτήσεων προς Κάιρο.
Μ. ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ