Άνθρακες ο θησαυρός της «απελευθέρωσης» ..αλά Ελληνικά - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Παρασκευή 27 Απριλίου 2012

Άνθρακες ο θησαυρός της «απελευθέρωσης» ..αλά Ελληνικά

Όσοι είχαν καλλιεργήσει προσδοκίες για μεγάλα και άμεσα οφέλη από την απελευθέρωση των λεγόμενων κλειστών επαγγελμάτων έχουν ήδη αρχίσει να κατεβάζουν τον πήχη...

  Είτε γιατί είχαν θέσει τον πήχη των προσδοκιών τους σε υπερβολικά ψηλά επίπεδα, είτε επειδή η απελευθέρωση έγινε αλά ελληνικά και άρα δεν  απέδωσε τα...  αναμενόμενα.

Πολύ πιθανόν, μάλιστα, να έχουμε και έναν συνδυασμό των παραπάνω.

Κάποιοι λοιπόν περίμεναν πως η απελευθέρωση του επαγγέλματος των φορτηγών θα μπορούσε να τονώσει την αγορά, να προσθέσει νέες θέσεις εργασίας, να…

Μέχρι στιγμής, τουλάχιστον, άνθρακες ο θησαυρός. Αν και η απελευθέρωση ξεκίνησε στο τέλος Φεβρουαρίου, η ζήτηση για μεταφορικό έργο είναι τόσο πεσμένη ώστε το ενδιαφέρον για νέα φορτηγά είναι περίπου ανύπαρκτο (η πτώση των νέων ταξινομήσεων προσεγγίζει το 90% σε σχέση με το 2008).

Και τώρα οι εταιρείες του κλάδου περιμένουν πως το μπουμ της ζήτησης για νέα φορτηγά θα γίνει μεν, αλλά στο μέλλον. Ποιο μέλλον;
Όταν θα ξεκινήσει η ανάκαμψη της οικονομίας! Α,καλά...

Ούτε επίσης το γεγονός ότι επιτράπηκαν οι diesel κινητήρες στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη έχει καταφέρει να τονώσει τη ζήτηση για τα επιβατικά αυτοκίνητα, όπως αρχικά αναμενόταν από παράγοντες της αγοράς.

Πολύ χαμηλές είναι πλέον οι προσδοκίες του κλάδου από την περιβόητη (και αναμενόμενη εδώ και περίπου δύο χρόνια) απελευθέρωση των ταξί.

Χαρακτηριστική είναι η εκτίμηση γνωστού παράγοντας της αγοράς αυτοκινήτων: «Ίσως θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια νέα μικρή αγορά για ορισμένες υποκατηγορίες όπως π.χ. αυτοκίνητα με κλεισμένο οδηγό, που δεν θα παίρνουν πελάτες από τον δρόμο. Και αυτό αν οι κατηγορίες αυτές ενταχθούν στο νομοσχέδιο» (που δεν φαίνεται πως θα ενταχθούν…).

Τέλος, κανείς σχεδόν δεν έχει καταλάβει στην αγορά ότι ξεκίνησε η περιβόητη απελευθέρωση του ωραρίου στα φαρμακεία (μικρή συμμετοχή στο διευρυμένο ωράριο, με έντονους προβληματισμούς από πολλούς που το επιχείρησαν και με κάμποσες παραβιάσεις των όρων, όπως καταγγέλλεται από άλλους)…

ΥΓ.: Ακόμη μεγαλύτερο νόημα θα μπορούσε να είχε, σύμφωνα με ορισμένους, η απελευθέρωση των ελαφρών φορτηγών έως 3,5 τόνους, αλλά ούτε αυτό προχώρησε.
Bookmark and Share