Πολλοί έχουν αντιληφθεί ότι η Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος για τους λάθος λόγους.
Όμως, πολύ λιγότεροι αντιλαμβάνονται τις συνέπειες της συνεχούς αρνητικής διαφήμισης.
Πριν από λίγο καιρό, δύο Ελληναράδες πλάκωσαν στο ξύλο έναν 78χρονο Ολλανδό που διέμενε επί χρόνια στη Λακωνία. Η μανία τους ήταν τόσο μεγάλη που του έσπασαν τη μύτη και το σαγόνι.
Είχε προηγηθεί η ερώτηση προς αυτόν αν είναι Γερμανός, αλλά δεν πτοήθηκαν ούτε... άλλαξαν άποψη όταν τους είπε ότι είναι Ολλανδός, ενώ μπορούσαν να διακρίνουν ότι είναι αρκετά ηλικιωμένος.
Το περιστατικό με τους δύο θρασύδειλους αναφέρθηκε στον ελληνικό Τύπο, αλλά πέρασε στο ντούκου.
Δυστυχώς, αυτό δεν διέφυγε της προσοχής μερίδας του ξένου Τύπου, π.χ. στην Ολλανδία κι αλλού.
Το αποτέλεσμα ήταν οι δύο κύριοι να καταφέρουν να γίνει η χώρα αντικείμενο αρνητικής διαφήμισης ακόμα μία φορά, καθότι έθεσαν με την πράξη τους θέμα ασφάλειας για πολίτες τέτοιων χωρών που έμεναν ήδη στην Ελλάδα ή θα ταξίδευαν εδώ για διακοπές.
Περιστατικά σαν κι αυτό, μαζί με τις εικόνες από τα επεισόδια και τις διαδηλώσεις στο κέντρο της Αθήνας, τα ρεπορτάζ των ξένων μέσων για την αύξηση της εγκληματικότητας και της οικονομικής ανέχειας, έχουν δημιουργήσει μια αρνητική προδιάθεση απέναντι στη χώρα στο εξωτερικό.
Ηλικιωμένοι άνθρωποι σε διάφορες χώρες της Ε.Ε. ακούνε τα σενάρια για έξοδο της Ελλάδας από την ευρωζώνη και τι κόστος θα είχε, με αποτέλεσμα να ανησυχούν για τις καταθέσεις τους, επιρρίπτοντας τις ευθύνες στη χώρα μας.
Επίσης, οι ιστορίες με τις συντάξεις-μαϊμού του ΙΚΑ, τους «τυφλούς» μαθητές έχουν μεταφερθεί από τα ξένα ΜΜΕ στο εξωτερικό από τη στιγμή που η χώρα βρίσκεται στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος.
Το αποτέλεσμα είναι η ενίσχυση του στερεότυπου που θέλει η Ελλάδα να είναι βουτηγμένη στη διαφθορά και οι Έλληνες πολιτικοί ανίκανοι και αναξιόπιστοι.
Δεν εκπλήσσει λοιπόν η έλλειψη συμπάθειας για τις οικονομικές δυσχέρειες που αντιμετωπίζει μεγάλη μερίδα του ελληνικού πληθυσμού ανάμεσα στις ηγεσίες και σε μεγάλο μέρος του κόσμου σε άλλες χώρες της ευρωζώνης.
Ούτε η απροθυμία των περισσότερων αποδεδειγμένα φιλελλήνων στο εξωτερικό να υποστηρίξουν τα ελληνικά επιχειρήματα μετά από τόσες ανακολουθίες και την επανειλημμένη αθέτηση υποσχέσεων εκ μέρους μας.
Όμως, όλα αυτά είναι αναπόφευκτο ότι είχαν και θα έχουν επίπτωση στο brand name της Ελλάδας.
Οι συνέπειες στον τουρισμό, στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων και κατά συνέπεια στο εθνικό εισόδημα έχουν γίνει αισθητές και θα γίνουν ακόμη περισσότερο τους επόμενους μήνες.
Όμως, η διαπίστωση της προαναφερθείσας κατάστασης είναι το ένα κρατούμενο.
Το άλλο είναι η εκπόνηση και εν συνεχεία η υλοποίηση ενός πλάνου που θα αλλάξει αυτήν την κατάσταση και την εικόνα της Ελλάδας σταδιακά προς το καλύτερο.
Για αρχή χρειάζεται μια σταθερή κυβέρνηση με σχέδιο για την έξοδο της χώρας από την οικονομική κρίση εντός διετίας...
Dr. Money