Η Ελλάδα είχε «βγει» από το χάρτη των διακοπών για πολλούς τουρίστες, εξαιτίας της πολιτικής αστάθειας του τελευταίου διαστήματος, σε συνδυασμό με τη φημολογούμενη έξοδο της χώρας από την ευρωζώνη.
Η εικόνα όμως φαίνεται να αλλάζει, με το εκλογικό αποτέλεσμα της 17ης Ιουνίου και το σχηματισμό νέας κυβέρνησης, σημειώνει το οικονομικό πρακτορείο Bloomberg.
Ο τουριστικός τομέας, που... ισοδυναμεί σχεδόν με το 5% του ελληνικού ΑΕΠ, υπέφερε από το ρευστό και αρνητικό κλίμα πριν τις 6 Μάη, που οδήγησε σε μια κατακόρυφη πτώση στις αφίξεις. Ενδεικτικό είναι ότι τα έσοδα από τον τουρισμό το πρώτο τρίμηνο του 2012 ήταν κατά 15% μειωμένα, τάση που συνέχισε μειούμενη και τον Μάιο.
Από τις 18 Ιουνίου πάντως τα σημάδια φαίνονται πιο αισιόδοξα. «Από τη Δευτέρα το πρωί, τα τηλέφωνα έχουν αρχίσει να χτυπούν και άνθρωποι ζητούν πληροφορίες για διακοπές στην Ελλάδα», δηλώνει ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Ανδρέας Ανδρεάδης. Σύμφωνα με τον παράγοντα του τουρισμού, η Ελλάδα θα καταφέρει σταδιακά να αυξήσει τον αριθμό των αφίξεων στο επίπεδο των 20 εκατομμυρίων το χρόνο, από τα 16 που είναι σήμερα.
Το Bloomberg υποστηρίζει ότι η βελτίωση της εικόνας της Ελλάδας, μετά από τρία χρόνια κρίσης, διαδηλώσεων και αβεβαιότητας, θα χρειαστεί χρόνο. Ο ΕΟΤ πρόσφατα λάνσαρε τη νέα του καμπάνια, με το όνομα «Η Αληθινή Ελλάδα», σε μια προσπάθεια να ανατρέψει την αρνητική εικόνα της χώρας στο εξωτερικό, με καταχωρήσεις σε ξένα μέσα ενημέρωσης. Πρόσφατα, μάλιστα, ζήτησε τη βοήθεια εθελοντών για να εντοπίζουν «ανακρίβειες ή σπέκουλες» που αναπαράγονται μέσω των social media.
Το δημοσίευμα κλείνει με τα λόγια ενός Έλληνα επαγγελματία του τουρισμού: «Η φετινή χρονιά είναι για τους τουρίστες που ξέρουν την Ελλάδα. Δεν είναι χρονιά για 'πρωτάρηδες΄».