Θεσσαλονίκη: Tρία αυτοκίνητα τη μέρα ...κάνουν φτερά - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Κυριακή 26 Αυγούστου 2012

Θεσσαλονίκη: Tρία αυτοκίνητα τη μέρα ...κάνουν φτερά

  

Φτερά κάνουν καθημερινά στη Θεσσαλονίκη κατά μέσο όρο τρία αυτοκίνητα. 
Οργανωμένα κυκλώματα ή μεμονωμένα άτομα τα κλέβουν με κύριο σκοπό τη μετατροπή τους σε ανταλλακτικά. 
Επίσης διαρρήκτες ανοίγουν ημερησίως κατά μέσο όρο δέκα οχήματα, για να αφαιρέσουν από το εσωτερικό τους ό,τι θεωρούν πολύτιμο.





 Στο στόχαστρο των κακοποιών είναι και οι μοτοσικλέτες, ενώ μικρότερη προτίμηση δείχνουν στα μηχανάκια. Από το...   σύνολο των τροχοφόρων που αφαιρούνται περίπου το 55% εντοπίζεται από την αστυνομία και επιστρέφεται στους ιδιοκτήτες.
Η αστυνομία της Θεσσαλονίκης εξιχνίασε χθες δεκαοκτώ περιπτώσεις διαρρήξεων αυτοκινήτων στις περιοχές Μενεμένης, Κορδελιού, Ευόσμου και Αμπελοκήπων. Ως δράστης ταυτοποιήθηκε ένας 31χρονος Έλληνας, σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία για διακεκριμένες περιπτώσεις κλοπών. Ειδικότερα ο 31χρονος από τον Απρίλιο έως το Σεπτέμβριο του 2011 διέρρηξε συνολικά δεκαοκτώ αυτοκίνητα κλέβοντας ηλεκτρονικές συσκευές, μικρά χρηματικά ποσά και διάφορα προσωπικά αντικείμενα. Η σχετική δικογραφία θα αποσταλεί στον εισαγγελέα πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2012 σύμφωνα με τα στοιχεία της αστυνομίας εκλάπησαν 244 φορτηγά έναντι 181 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Φτερά έκαναν 503 αυτοκίνητα (520 πέρυσι), 521 μοτοσικλέτες (556 πέρυσι) και 104 μηχανάκια (130 πέρυσι). Σύμφωνα με την καταγραφή των κλοπών τροχοφόρων οι κλέπτες επισκέπτονται συχνότερα τις περιοχές Ντεπό, Καλαμαριά, Τούμπα, Κωνσταντινουπολίτικα, ευρύτερη περιοχή του κέντρου, Άνω Πόλη και Άγιο Παύλο.

Ο τρόπος που δρουν τα κυκλώματα
Οι κλοπές τροχοφόρων γίνονται από οργανωμένα κυκλώματα ή μεμονωμένους κακοποιούς. Πολλά από τα ανταλλακτικά διατίθενται στην πόλη, ενώ μέσω της Θεσσαλονίκης κλεμμένα αυτοκίνητα από τη Δυτική Ευρώπη οδηγούνται προς τις ανατολικές χώρες. Η δράση οργανωμένων κυκλωμάτων στη Θεσσαλονίκη και ευρύτερα στη Βόρεια Ελλάδα άρχισε να παίρνει διαστάσεις το 1995-1996. Εκείνη την περίοδο αυξήθηκαν κατακόρυφα οι κλοπές πολυτελών Ι.Χ., μάρκας BMW και Mercedes, αλλά και των μικρών Lada. Τα τελευταία έκλεβαν κυρίως παλιννοστούντες από την πρώην ΕΣΣΔ, που ήταν γνώστες της τεχνολογίας τους. Στην πάροδο του χρόνου τα κυκλώματα άρχισαν να προτιμούν τα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα.
Οι σπείρες που δρουν στη Θεσσαλονίκη στελεχώνονται από Έλληνες, εκ των οποίων πολλοί ομογενείς από τη Γεωργία, και από Βούλγαρους. Συμμετοχή έχουν και Αλβανοί, Πολωνοί και Ουγγαρέζοι. Συνεργάζονται με κακοποιούς που διαμένουν στα γειτονικά κράτη, προκειμένου να προωθήσουν τα κλεμμένα οχήματα, και γνωρίζουν τόσο καλά την τεχνολογία, ώστε μπορούν να διαρρήξουν ακόμη και όσα είναι ασφαλισμένα με τον πιο σύγχρονο τρόπο.
Αφού απομακρύνουν το αυτοκίνητο σε ειδικό χώρο-μάνδρα, το διαλύουν και πουλάνε τα ανταλλακτικά είτε στο εσωτερικό είτε στο εξωτερικό. Συνήθως χρησιμοποιούν πλαστά έγγραφα, για να το περάσουν από τα σύνορα προς την Αλβανία, τη Βουλγαρία και τα Σκόπια. Εκεί το παραλαμβάνει συνεργός τους, ο οποίος το προωθεί στην αγορά.
Ακολουθώντας άλλη μέθοδο τα μέλη των κυκλωμάτων αναζητούν σε μάντρες καταστρεμμένα από τροχαία αυτοκίνητα ίδιου τύπου με αυτά που έχουν κλέψει. Αγοράζουν ό,τι έχει απομείνει από το Ι.Χ., με την πρόφαση ότι θα το χρησιμοποιήσουν για ανταλλακτικά και αποκτούν και την άδεια κυκλοφορίας. Στη συνέχεια εντοιχίζουν στα κλεμμένα αυτοκίνητα τους αριθμούς των κατεστραμμένων που έχουν αγοράσει και έτσι όλα φαίνονται καθ’ όλα νόμιμα.

Μικρού κυβισμού οχήματα
Αυτοκίνητα μικρού κυβισμού αφαιρούνται από χώρους στάθμευσης κυρίως από μεμονωμένα άτομα ή ομάδες δύο-τριών ατόμων. Οι δράστες και σε αυτές τις περιπτώσεις είναι κυρίως Έλληνες, Αλβανοί, ομογενείς από τη Γεωργία και Βούλγαροι. Τις περισσότερες φορές τα διαλύουν, για να πάρουν τα ανταλλακτικά και να τα πουλήσουν. Αρκετές είναι οι περιπτώσεις που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα, για να μετακινηθούν από μία περιοχή σε άλλη, και αφού αφαιρέσουν όποιο αξεσουάρ μπορεί να πουληθεί, τα εγκαταλείπουν. Αυτοκίνητα μικρού κυβισμού κλέβονται και για να χρησιμοποιηθούν σε κλοπές ή ληστείες.
Οι κακοποιοί αυτής της κατηγορίας έχουν ειδικότητα στο να ανοίγουν την πόρτα του αυτοκινήτου και να θέτουν σε κίνηση τη μηχανή, αλλά δεν διαθέτουν γνώσεις, για να παραβιάσουν ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας.
Οι περιοχές όπου δρουν συχνότερα είναι στο κέντρο, στην Άνω Πόλη, στη Νεάπολη, στα Μετέωρα, στην Τούμπα και την Καλαμαριά.

Μοτοσικλέτες και μηχανάκια
Μέχρι πέρυσι αφαιρούνταν ως επί το πλείστον παπάκια, τα οποία οι δράστες μετέτρεπαν σε ανταλλακτικά. Μικρός είναι ο αριθμός των κακοποιών που χρησιμοποιούν τα κλεμμένα μηχανάκια για μετακίνηση ή για να διευκολυνθούν στη διάπραξη κλοπών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της αστυνομίας στη Θεσσαλονίκη αφαιρούνται κατά μέσο όρο τρεις μοτοσικλέτες ημερησίως και ένα μηχανάκι μικρότερου κυβισμού. Τους τελευταίους μήνες υπάρχει μία στροφή σε μοτοσικλέτες, δηλαδή σε δίκυκλα άνω των 100 κυβικών.
Οι δράστες σπάνε τις κλειδαριές και τα λουκέτα με τα οποία είναι δεμένα τα δίκυκλα, τα θέτουν αμέσως σε κίνηση και διαφεύγουν. Σε πολλές περιπτώσεις δραστηριοποιούνται σε ομάδες των τριών ατόμων χρησιμοποιώντας ένα μικρό ανοιχτό φορτηγάκι. Ένας παραμένει στο αυτοκίνητο και οι άλλοι δύο σηκώνουν το μηχανάκι και το φορτώνουν στην καρότσα. Οι περισσότερες κλοπές δικύκλων γίνονται τα ξημερώματα.

ΔΙΑΡΡΗΞΕΙΣ Στόχος τα πάρκιγκ εμπορικών κέντρων και νοσοκομείων
Όσον αφορά τις διαρρήξεις αυτοκινήτων και κλοπή αντικειμένων από το εσωτερικό τους, το τελευταίο διάστημα υπάρχουν πολλά κρούσματα σε πάρκιγκ μεγάλων εμπορικών κέντρων και νοσοκομείων της Θεσσαλονίκης. Κατά μέσο όρο καταγράφονται καθημερινά δέκα κλοπές-διαρρήξεις οχημάτων, οι οποίες αφορούν μόνο την αφαίρεση αντικειμένων. Πέρυσι τα αντίστοιχα περιστατικά ήταν 3.416 και έγιναν 242 αποτυχημένες προσπάθειες.
Η δράση των κυκλωμάτων των πάρκιγκ αναπτύσσεται κυρίως στην Πυλαία και την Ευκαρπία, όπου λειτουργούν πολυκαταστήματα και νοσηλευτικά ιδρύματα.
Συνήθως πρόκειται για ομάδες των τριών ατόμων, εκ των οποίων η μία είναι γυναίκα. Ένα μέλος “χώνεται” ανάμεσα στα σταθμευμένα οχήματα και με εργαλεία διάρρηξης ανοίγει την πόρτα του οδηγού ή του συνοδηγού. Οι δύο συνεργοί του, άνδρας και γυναίκα, προσποιούνται το ζευγάρι και έχουν το ρόλο του τσιλιαδόρου, ενώ για παραπλάνηση κρατούν συνήθως σακούλες καταστημάτων. Οι δράστες είναι συνήθως νεαρής ηλικίας, Έλληνες και Αλβανοί ως επί το πλείστον.

Άρθρο Φ.Κουτσαμπάρη
Πηγή Εφ.Μακεδονία
Bookmark and Share