Στο Δημόσιο παραμένουν τελικά τα δάνεια της Εγνατίας Οδού, ύψους περίπου 600
εκατ. ευρώ και δεν θα βαρύνουν τον επενδυτή που αναζητά η κυβέρνηση για την
ιδιωτικοποίηση του ομώνυμου αυτοκινητοδρόμου.
Αυτό... επισημαίνουν κύκλοι του υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης στον απόηχο της μεταφοράς των δικαιωμάτων εκμετάλλευσης της Εγνατίας στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), που αποκάλυψε «Το Βήμα».
«Στο Ταμείο μεταφέρθηκε το δικαίωμα παραχώρησης της χρήσης της Εγνατίας, καθώς και η υποχρέωση συντήρησής της, και όχι η εταιρεία Εγνατία Οδός ΑΕ. Τα δάνεια της επιχείρησης παραμένουν στο δημόσιο», σημειώνουν πηγές κοντά στην υπόθεση, ξεκαθαρίζοντας ότι η εξυπηρέτηση των οικονομικών της υποχρεώσεων θα συνεχιστεί ως έχει.
Σημειωτέον ότι ήδη η Τράπεζα Πειραιώς εισπράττει απευθείας τα διόδια του σταθμού του Πολυμύλου Κοζάνης για την εξυπηρέτηση δανείου που είχε χορηγήσει στην εταιρεία τα προηγούμενα χρόνια.
Επίσης, όπως επισημαίνουν οι ίδιοι κύκλοι, η εταιρεία έχει λαμβάνειν από το Δημόσιο επιστροφή ΦΠΑ, που ξεπερνά τα 350 εκατ. ευρώ, ακολουθώντας την ίδια «μοίρα» που υφίσταται και η υπόλοιπη ελληνική αγορά.
Παράλληλα, βούληση του υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης, όπως άλλωστε διαπιστώθηκε και από την ενημέρωση που είχε από το διοικητικό συμβούλιο της Εγνατίας ο γενικός γραμματέας δημοσίων έργων κ. Στρ. Σιμόπουλος, είναι να απεμπλακούν οι εκκρεμότητες στα έργα των καθέτων αξόνων του αυτοκινητοδρόμου, που αντιμετωπίζουν προβλήματα.
«Υπάρχουν λύσεις, οι οποίες απαιτούν πολιτικές αποφάσεις και συνεπάγονται ανάληψη ρίσκου», σημειώνουν πηγές του υπουργείου, διαβεβαιώνοντας ότι θα γίνει ότι είναι απαραίτητο για να προχωρήσουν τα έργα υποδομής.
Στο μεταξύ, εν αναμονή των αποφάσεων των τραπεζών που συμμετέχουν στο μετοχικό κεφάλαιο της ΑΕΓΕΚ, η οποία εμπλέκεται σε μία σειρά μεγάλων έργων στη χώρα, με κορυφαίο το Μετρό της Θεσσαλονίκης, τελεί το υπουργείο Υποδομών.
Τόσο το Δημόσιο όσο και η κοινοπραξία παραδέχονται ότι τα προβλήματα του έργου είναι μεγάλα και εκ μέρους του υπουργείου Υποδομών μεταδίδεται ότι θα δοθεί αγώνας για να απεμπλακεί το έργο.
Το ίδιο αναφέρεται από αρμόδιες πηγές και για μία σειρά από μεγάλα έργα, τα οποία έχουν σταματήσει λόγω αντιδικιών ή γραφειοκρατίας.
«Βλέπουμε κάθε περίπτωση ξεχωριστά και λύνουμε τα θέματα, γνωρίζοντας ότι κάποιοι άνθρωποι θα βρουν δουλειά και ότι η ωφέλεια θα διαχυθεί στην κοινωνία», σημειώνουν κύκλοι του υπουργείου.
Ενδεικτικά αναφέρουν την υποκατάσταση της ΑΤΤΙΚΑΤ από τις ΑΚΤΩΡ - ΤΕΡΝΑ για την ολοκλήρωση των έργων του Πέταλου του Μαλιακού, η σύνδεση της ΒΙΠΕ Κομοτηνής με την Εγνατία και η Δυτική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης, που μπαίνουν, όπως λένε, σε τροχιά υλοποίησης.
Παράλληλα, ξεκίνησαν και οι πρώτες επαφές μεταξύ του ειδικού συμβούλου του πρωθυπουργού για τα μεγάλα έργα, Ευθ. Βιδάλη, και παραχωρησιούχων για το «ξεμπλοκάρισμα» των αυτοκινητοδρόμων, που πραγματοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης.
Υπενθυμίζεται ότι το «τελεσίγραφο» της Τρόικα για επίλυση των προβλημάτων των έργων λήγει στα τέλη Σεπτεμβρίου. Στόχος τόσο του Δημοσίου όσο και των παραχωρησιούχων είναι να πείσουν τις τράπεζες να αρχίσουν εκ νέου τη δανειοδότηση των έργω
Αυτό... επισημαίνουν κύκλοι του υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης στον απόηχο της μεταφοράς των δικαιωμάτων εκμετάλλευσης της Εγνατίας στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), που αποκάλυψε «Το Βήμα».
«Στο Ταμείο μεταφέρθηκε το δικαίωμα παραχώρησης της χρήσης της Εγνατίας, καθώς και η υποχρέωση συντήρησής της, και όχι η εταιρεία Εγνατία Οδός ΑΕ. Τα δάνεια της επιχείρησης παραμένουν στο δημόσιο», σημειώνουν πηγές κοντά στην υπόθεση, ξεκαθαρίζοντας ότι η εξυπηρέτηση των οικονομικών της υποχρεώσεων θα συνεχιστεί ως έχει.
Σημειωτέον ότι ήδη η Τράπεζα Πειραιώς εισπράττει απευθείας τα διόδια του σταθμού του Πολυμύλου Κοζάνης για την εξυπηρέτηση δανείου που είχε χορηγήσει στην εταιρεία τα προηγούμενα χρόνια.
Επίσης, όπως επισημαίνουν οι ίδιοι κύκλοι, η εταιρεία έχει λαμβάνειν από το Δημόσιο επιστροφή ΦΠΑ, που ξεπερνά τα 350 εκατ. ευρώ, ακολουθώντας την ίδια «μοίρα» που υφίσταται και η υπόλοιπη ελληνική αγορά.
Παράλληλα, βούληση του υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης, όπως άλλωστε διαπιστώθηκε και από την ενημέρωση που είχε από το διοικητικό συμβούλιο της Εγνατίας ο γενικός γραμματέας δημοσίων έργων κ. Στρ. Σιμόπουλος, είναι να απεμπλακούν οι εκκρεμότητες στα έργα των καθέτων αξόνων του αυτοκινητοδρόμου, που αντιμετωπίζουν προβλήματα.
«Υπάρχουν λύσεις, οι οποίες απαιτούν πολιτικές αποφάσεις και συνεπάγονται ανάληψη ρίσκου», σημειώνουν πηγές του υπουργείου, διαβεβαιώνοντας ότι θα γίνει ότι είναι απαραίτητο για να προχωρήσουν τα έργα υποδομής.
Στο μεταξύ, εν αναμονή των αποφάσεων των τραπεζών που συμμετέχουν στο μετοχικό κεφάλαιο της ΑΕΓΕΚ, η οποία εμπλέκεται σε μία σειρά μεγάλων έργων στη χώρα, με κορυφαίο το Μετρό της Θεσσαλονίκης, τελεί το υπουργείο Υποδομών.
Τόσο το Δημόσιο όσο και η κοινοπραξία παραδέχονται ότι τα προβλήματα του έργου είναι μεγάλα και εκ μέρους του υπουργείου Υποδομών μεταδίδεται ότι θα δοθεί αγώνας για να απεμπλακεί το έργο.
Το ίδιο αναφέρεται από αρμόδιες πηγές και για μία σειρά από μεγάλα έργα, τα οποία έχουν σταματήσει λόγω αντιδικιών ή γραφειοκρατίας.
«Βλέπουμε κάθε περίπτωση ξεχωριστά και λύνουμε τα θέματα, γνωρίζοντας ότι κάποιοι άνθρωποι θα βρουν δουλειά και ότι η ωφέλεια θα διαχυθεί στην κοινωνία», σημειώνουν κύκλοι του υπουργείου.
Ενδεικτικά αναφέρουν την υποκατάσταση της ΑΤΤΙΚΑΤ από τις ΑΚΤΩΡ - ΤΕΡΝΑ για την ολοκλήρωση των έργων του Πέταλου του Μαλιακού, η σύνδεση της ΒΙΠΕ Κομοτηνής με την Εγνατία και η Δυτική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης, που μπαίνουν, όπως λένε, σε τροχιά υλοποίησης.
Παράλληλα, ξεκίνησαν και οι πρώτες επαφές μεταξύ του ειδικού συμβούλου του πρωθυπουργού για τα μεγάλα έργα, Ευθ. Βιδάλη, και παραχωρησιούχων για το «ξεμπλοκάρισμα» των αυτοκινητοδρόμων, που πραγματοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης.
Υπενθυμίζεται ότι το «τελεσίγραφο» της Τρόικα για επίλυση των προβλημάτων των έργων λήγει στα τέλη Σεπτεμβρίου. Στόχος τόσο του Δημοσίου όσο και των παραχωρησιούχων είναι να πείσουν τις τράπεζες να αρχίσουν εκ νέου τη δανειοδότηση των έργω