Έντονη νευρικότητα και αντιδράσεις έχει προκαλέσει η συνεργασία του Facebook με την Datalogix, την πολύκροτη εταιρεία που πρακτικά μπορεί να παρακολουθήσει και να εξακριβώσει εάν οι επισκέπτες που βλέπουν διαφημίσεις από το Facebook πραγματοποιούν τελικά την αγορά των συγκεκριμένων προϊόντων ή υπηρεσιών.
«Ακούγαμε συνέχεια από τα τμήματα marketing ότι πρέπει να προχωρήσουμε παραπέρα και να... τους βοηθήσουμε να κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους» εξηγεί ο Brad Smallwood, επικεφαλής μετρήσεων του Facebook όπως μεταδίδουν οι Financial Times.
Η Datalogix έχει καταναλωτικά στοιχεία για περίπου 70 εκατ. νοικοκυριά στις ΗΠΑ κυρίως μέσω εκπτωτικών καρτών και άλλων προγραμμάτων από περίπου 1.000 λιανεμπόρους όπου περιλαμβάνονται ακόμη και φαρμακεία. Συγκρίνοντας τις συγκεκριμένες διευθύνσεις email ή άλλα προσωπικά στοιχεία με τα email των «φίλων» του Facebook , η Datalogix μπορεί να εντοπίσει εάν κάποιος αγόρασε ένα συγκεκριμένο προϊόν αφού είδε την σχετική διαφήμιση στο Facebook. Στη συνέχεια δίνει στο Facebook και στις διαφημιζόμενες εταιρείες στοιχεία ώστε να εξακριβώσουν ποιες προωθητικές ενέργειες είχαν επιτυχία και ποιες όχι.
Προς το παρόν, οι δύο εταιρίες έχουν κάνει 45 μετρήσεις και στο 70% των περιπτώσεων, φαίνεται ότι η διαφημιζόμενη εταιρεία, για κάθε δολάριο που δαπανά σε διαφήμιση στο Facebook κερδίζει 3 δολάρια σε αύξηση πωλήσεων, δηλώνει ο κ. Smallwood.
Υποστηρικτές της ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων υποστηρίζουν ότι αυτή η πρακτική παραβιάζει το διακανονισμό στον οποίο κατέληξε το Facebook με την κυβέρνηση των 9,5 εκατ. δολ. Οι «φίλοι» του Facebook αυτομάτως περιλαμβάνονται στις μετρήσεις αυτές της Datalogix και δεν έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν τον αποκλεισμό τους από αυτές.