Άλυτο πρόβλημα τα σκουπίδια για την-ανεπαρκή-διοίκηση Μπουτάρη |
Με οριστική κατάρρευση απειλείται το σύστημα αποκομιδής απορριμμάτων στο δήμο Θεσσαλονίκης, εάν δεν προχωρήσει ο διαγωνισμός για την επισκευή σε εξωτερικά συνεργεία συνολικά 71 οχημάτων της διεύθυνσης Καθαριότητας.
Αυτό θα επιχειρήσει να καταστήσει σαφές με κάθε τρόπο ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Ανακύκλωσης και Καθαριότητας, Θανάσης Παππάς, ενώπιον των... μελών του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που θα εξετάσουν εντός του Οκτωβρίου την ένσταση που κατέθεσε ο δήμος Θεσσαλονίκης κατά της αρχικής απόρριψης του διαγωνισμού, ύψους 2,3 εκατ. ευρώ.
«Η πιθανή αδυναμία επισκευών συντηρήσεων για ένα χρόνο από το εξωτερικό συνεργείο με την ταυτοχρόνως πασιφανή αδυναμία του Μηχανουργείου του δήμου να εξυπηρετήσει ανάγκες, λόγω παντελούς έλλειψης ανταλλακτικών θα επιφέρει την κατάρρευση οριστικά του συστήματος αποκομιδής, το οποίο ήδη λειτουργεί οριακά», τονίζει χαρακτηριστικά ο αντιδήμαρχος.
Οι εργαζόμενοι
Για συστηματική απαξίωση των υπηρεσιών Καθαριότητας, με στόχο να «περάσουν» τα εκβιαστικά διλήμματα που στο βάθος «δείχνουν» ιδιωτικοποίηση, κάνει λόγο ο εκπρόσωπος του συνδυασμού «Φτάνει πια - Πρώτα οι εργαζόμενοι» που εκφράζει μεγάλο αριθμό εργαζομένων στην Καθαριότητα, Κωνσταντίνος Φουντούκης. «Η διοίκηση εξαρχής δεν είχε καμία ατζέντα διαχείρισης της Καθαριότητας στην πόλη. Αποτέλεσμα αυτού ήταν οι συνεχείς παλινδρομήσεις επί 21 μήνες και η συστηματική απαξίωση των υπηρεσιών Καθαριότητας», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Φουντούκης.
Οι εργαζόμενοι υπενθυμίζουν ότι η διοίκηση Μπουτάρη θα μπορούσε να προμηθευτεί εξαρχής νέο στόλο. «Θα μπορούσαν να αγοραστούν νέα απορριμματοφόρα και να επισκευαστούν τα ήδη υπάρχοντα, εάν φρόντιζαν να καταλήξουν επιτυχώς όλοι οι διαγωνισμοί που ξεκίνησαν όλο αυτό το διάστημα, αλλά δεν κατέληξαν πουθενά. Αντίθετα, εδώ και μήνες, απαξίωσαν τις υπηρεσίες Καθαριότητας και σήμερα έχουμε φτάσει στο σημείο να θεωρούμε σωτηρία την ανάθεση σε ιδιώτη της επισκευής των απορριμματοφόρων», τονίζουν.
Υπενθυμίζεται ότι η δημοτική παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση» έχει καταθέσει μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου με το σκεπτικό ότι οι επισκευές αυτές θα μπορούσαν να γίνουν στο Μηχανουργείο του δήμου και όχι να ανατεθούν σε ιδιώτη, κάτι που ζημιώνει τα συμφέροντα του δήμου.
Τι θα γίνει το προσωπικό
Ο κ. Παππάς χαρακτηρίζει πάντως εύλογο το γεγονός ότι τίθενται από την πλευρά των εργαζομένων ζητήματα απασχόλησης του υφιστάμενου δυναμικού του τμήματος Επισκευών, το οποίο άλλωστε συνεχώς συρρικνώνεται. «Ωστόσο, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι, πέραν αυτών των 71 οχημάτων που σχετίζονται με την υπό έγκριση σύμβαση, υπάρχουν άλλα 368 πάσης φύσεως οχήματα και μηχανήματα του δήμου τα οποία χρήζουν επισκευών, συντηρήσεων και περιοδικών τακτικών και προληπτικών ελέγχων, που σημειωτέον δε γίνονται ποτέ. Και αυτή η κατάσταση πρέπει να ανατραπεί πλήρως αν ο δήμος Θεσσαλονίκης θέλει να διατηρήσει τις λειτουργίες των υπηρεσιών ανακύκλωσης – καθαριότητας και το σταθμό μεταφόρτωσης απορριμμάτων», λέει.
Αλλωστε, υπενθυμίζει ότι οι μεγάλες βλάβες (μηχανή, σασμάν) στα απορριμματοφόρα, όπως αυτές που διαπιστώνονται στα 71 οχήματα, ούτως ή άλλως οδηγούνταν σε εξωτερικά συνεργεία και στο παρελθόν.
Νέα απορριμματοφόρα
Σε ό,τι αφορά την προμήθεια νέων απορριμματοφόρων (τομέας όπου ο δήμος έχει καθυστερήσει χαρακτηριστικά, αν και το πρόβλημα με την αποκομιδή εμφανίστηκε «με το καλημέρα» της νέας διοίκησης στο δήμο Θεσσαλονίκης), ο κ. Παππάς εμφανίζεται βέβαιος ότι εντός του 2013 θα προκηρυχτούν οι διαγωνισμοί για την προμήθεια νέου εξοπλισμού, τόσο μέσω του ΕΣΠΑ, όσο και μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Μακεδονία-Θράκη» του ΠΕΠ. Τι θα γίνει όμως μέχρι τότε; «Αν το Ελεγκτικό δεν αντιμετωπίσει θετικά την ένσταση του δήμου, οι υπηρεσίες θα δουλεύουν με 17 -στην καλύτερη περίπτωση- απορριμματοφόρα. Στην πράξη, η πόλη δε θα καθαρίσει ποτέ», τονίζουν όλες οι πλευρές.
πηγή Αγγελιοφόρος