Με 72 εκατ. η Ολυμπιακή στην Aegean.. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2012

Με 72 εκατ. η Ολυμπιακή στην Aegean..

 


Αυτήν τη φορά η συναλλαγή αφορά μόνο στο πτητικό κομμάτι, δηλαδή την Olympic Air, καθώς η Olympic Engineering και η Olympic Handling θα παραμείνουν στη MIG. 
Η Olympic θα αποτελεί θυγατρική της εισηγμένης στο ΧΑ εταιρείας «Αεροπορία Αιγαίου»






Να... ενώσουν τα φτερά τους επιχειρούν για δεύτερη φορά η Aegean Airlines και η Olympic Air. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν την εξαγορά του 100% της Olympic από την Aegean, είκοσι μήνες μετά την απόρριψη του αιτήματος συγχώνευσης των δύο αερομεταφορέων από την Κομισιόν.

Το τίμημα της συναλλαγής ανέρχεται σε 72 εκατομμύρια ευρώ σε μετρητά και θα καταβληθεί τμηματικά, ποσό σημαντικά μικρότερο από τα 177,2 εκατομμύρια έναντι των οποίων η Olympic Air είχε περιέλθει στη MIG το 2009.

Αυτήν τη φορά η συναλλαγή αφορά μόνο στο πτητικό κομμάτι, δηλαδή την Olympic Air, καθώς η Olympic Engineering και η Olympic Handling θα παραμείνουν στη MIG.

Εάν υλοποιηθεί η συμφωνία, η οποία τελεί υπό την αίρεση της έγκρισης από τις Αρχές Ανταγωνισμού, μετά την ολοκλήρωση της μεταβίβασης, η Olympic θα αποτελεί θυγατρική της εισηγμένης στο ΧΑ εταιρείας, «Αεροπορία Αιγαίου».

Σύμφωνα με την κοινή ανακοίνωση των δύο εταιρειών, θα διατηρηθούν τα δύο εμπορικά ονόματα «Olympic» και «Aegean» και τα σήματα, ενώ κάθε εταιρεία θα διατηρήσει το επιμέρους πτητικό έργο, τον στόλο και το προσωπικό της. Ωστόσο, οι διοικητικές, εμπορικές και τεχνικές υπηρεσίες αναμένεται να ενοποιηθούν σταδιακά, γεγονός το οποίο σημαίνει ότι θα υπάρξει μείωση του προσωπικού και από τις δύο εταιρείες.

Τον τελικό λόγο, πάντως, στη συμφωνία θα έχει η Επιτροπή Ανταγωνισμού, βάσει της οποίας θα οριστεί και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής της.

Υπενθυμίζεται ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ είχε απορρίψει προηγούμενο αίτημα συγχώνευσης των δύο εταιρειών, με το σκεπτικό ότι θα δημιουργούνταν μονοπώλιο στις γραμμές εσωτερικού, κάτι που θα εκτόξευε τις τιμές των εισιτηρίων στα δημοφιλή δρομολόγια.

Ωστόσο, οι δύο πλευρές θεωρούν ότι το αίτημά τους ενδέχεται να αντιμετωπιστεί θετικότερα αυτή τη φορά, δεδομένου ότι:

-Εχει βαθύνει η οικονομική κρίση.
-Υπάρχει κατακόρυφη πτώση της επιβατικής κίνησης (το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς η συνολική κίνηση από την Αθήνα μειώθηκε κατά περίπου 8,1% στις γραμμές εσωτερικού και κατά 13,9% στις γραμμές εξωτερικού).
-Υπάρχει τρίτος παίκτης που δραστηριοποιείται πλέον στην εσωτερική αγορά εδώ και περίπου έναν χρόνο. Πρόκειται για την Cyprus Airways, η οποία, μετά και τη διακοπή των πτήσεων κοινού κωδικού που εκτελούσε μαζί με την Olympic Air, εκτελεί δρομολόγια για Θεσσαλονίκη και έχει εξαγγείλει νέα για Ηράκλειο και Ρόδο.

Σχολιάζοντας τη συμφωνία των δύο εταιρειών, κύκλοι του υπουργείου Ανάπτυξης σημείωναν χθες πως πρόκειται για μια «επιχειρηματική συμφωνία που προέκυψε και ως αποτέλεσμα της κρίσης. Ως προς το σκέλος του ανταγωνισμού θα κριθεί από τα αρμόδια όργανα. Ως προς τα υπόλοιπα υπενθυμίζουμε σε όσους διαφώνησαν με την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής ότι η σημερινή τιμή πώλησης είναι αρκετά μικρότερη από το τίμημα που εισέπραξε το Δημόσιο το 2009 και ότι ενώ η παλιά Ολυμπιακή κόστιζε περίπου 400 εκατ. ευρώ ετησίως, η Aegean και η Olympic Air εισφέρουν 270 εκατ. ευρώ τον χρόνο στα κρατικά ταμεία».
Bookmark and Share