Μετά τις συγχωνεύσεις και εξαγορές στο πεδίο των τραπεζών έρχεται -σύμφωνα με πληροφορίες- η ώρα του μεγάλου "αεροπορικού deal" μεταξύ Olympic Air και Aegean.
Οι φήμες που υπήρχαν εδώ και τουλάχιστον ένα μήνα παίρνουν σάρκα και οστά. Ότι δηλαδή οι διοικήσεις Aegean και Ολυμπιακής συζητούν και πάλι και... εξετάζουν το ενδεχόμενο της συγχώνευσης.
Το οικονομικό περιβάλλον και οι οικονομικές συνθήκες δεν έχουν καμία σχλέση με τα δεδομένα προ διετίας, αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές. Οι λόγοι που αυτή τη φορά η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα πει το “ναι' στη συγχώνευση αν προχωρήσουν τελικά οι διαπραγματεύσεις είναι:
■Οι ζημιές που γράφουν και οι δύο αεροπορικές εταιρείες και το ότι η μία εκ των δύο δεν μπορεί να χρηματοδοτεί συνέχεια τη λειτουργία της, καινούργια
■το νέο τοπίο στον ανταγωνισμό, αφού στην ελληνική αγορά δραστηριοποιείται η Cyprus Airwaysκαι μάλιστα σε πολύ δημοφιλείς προορισμούς, όπως είναι η γραμμή της Αθήνας – Θεσσαλονίκης, της Αθήνας – Ηρακλείου Κρήτης και της Αθήνας – Ρόδου.
Η Κομισιόν στις 26 Ιανουαρίου 2011 απαγόρευσε την τότε προτεινόμενη συγχώνευση μεταξύ της Aegean Airlines και της Olympic Air, υποστηρίζοντας ότι θα είχε ως αποτέλεσμα ημι-μονοπωλιακή κατάσταση στην ελληνική αγορά αερομεταφορών, καθώς από κοινού οι δύο αερογραμμές ήλεγχαν την περίοδο εκείνη περισσότερο από το 90% της ελληνικής εσωτερικής αεροπορικής αγοράς.
Αυτό -σύμφωνα με την τότε εκτίμηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής- θα οδηγούσε σε υψηλότερες τιμές εισιτηρίων για τα τέσσερα από τα έξι εκατομμύρια Έλληνες και Ευρωπαίους καταναλωτές που ταξιδεύουν σε γραμμές από και προς την Αθήνα κάθε έτος.
Ουσιαστικά η έρευνα της Κομισιόν έδειχνε τότε ότι δεν υπήρχαν ρεαλιστικές προοπτικές ότι μια καινούργια εταιρεία ικανού μεγέθους θα εισερχόταν στις εγχώριες γραμμές και θα περιόριζε την τιμολογιακή πολιτική της οντότητας που θα προέκυπτε από την συγχώνευση.
Ωστόσο, αυτή η εκτίμηση δεν επιβεβαιώθηκε καθώς η δυναμική είσοδος της Cyprus Airways στα δρομολόγια εσωτερικού και η αύξηση της παρουσίας της στην χώρα μας σε προορισμούς υψηλής ζήτησης ανάτρεψε τα δεδομένα και αφαίρεσε από την ΕΕ τη δυνατότητα να χαρακτηρίσει ως μονοπώλιο ενδεχόμενη νέα σύμπραξη των Aegean Airlines- Olympic Air.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς η Cyprus Airways καλύπτει ήδη το 50% των πιο δημοφιλών προορισμών στην Ελλάδα.