Οι πολυεθνικές επιλέγουν ακόμη... Αθήνα - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012

Οι πολυεθνικές επιλέγουν ακόμη... Αθήνα

 
Μπορεί η κρίση να οδηγεί σε έξοδο πολυεθνικών ομίλων από την Ελλάδα, αλλά η Αθήνα παραμένει στη 16η θέση μεταξύ 57 ευρωπαϊκών πόλεων, με βάση την παρουσία διεθνών ομίλων από το χώρο της λιανικής, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του διεθνούς οίκου Jones Lang LaSalle. 



Την ίδια στιγμή, όμως, καταγράφεται σοβαρή ενίσχυση της παρουσίας ισχυρών ονομάτων της... παγκόσμιας αγοράς λιανικής σε Ανατολική Ευρώπη και Τουρκία.

Η Κωνσταντινούπολη βρίσκεται ήδη στην 11η θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών πόλεων που εξετάζει η LaSalle με την παρουσία γνωστών brands να διευρύνεται συνεχώς. Αντίστοιχη είναι η εικόνα σε Μόσχα, Αγία Πετρούπολη και Βαρσοβία.

Ο διεθνής οίκος κατατάσσει, πάντως, την Αθήνα στις τρεις ευρωπαϊκές πόλεις για τις οποίες αναμένει συρρίκνωση της αγοράς λιανικής άνω του 10% κατά την προσεχή πενταετία, μαζί με το Μπιλμπάο της Ισπανίας και το Λίβερπουλ.

Πτωτικά αναμένεται να κινηθούν όλες οι αγορές λιανικής στη Νότια Ευρώπη (ακόμα και οι αγορές του Μιλάνου, της Ρώμης και της Μαδρίτης), ενώ ενδιαφέρουσα είναι η πρόβλεψη της LaSalle, σύμφωνα με την οποία, ελαφρά πτωτικά ή σταθεροποιητικά θα κινηθούν ακόμα και γερμανικές πόλεις όπως το Βερολίνο, η Στουτγκάρδη και το Ντύσελντορφ

Οσο για τις αλυσίδες λιανικής που κυριαρχούν στη Γηραιά Ηπειρο, οι Ιταλοί διατηρούν την πρωτιά με μερίδιο 17% με βάση την παρουσία τους στις 57 αγορές που εξετάζει η LaSalle.

Η Benetton και η Diesel είναι οι ιταλικές εταιρείες με τη μεγαλύτερη παρουσία και στις 57 αγορές. Η κυριαρχία των Ιταλών στηρίζεται, όμως, στις φίρμες ειδών πολυτελείας και γενικότερα στις εταιρείες που απευθύνονται σε μεγαλύτερα εισοδήματα.

Οι ιταλικοί όμιλοι απειλούνται, όμως, από τις αμερικανικές εταιρείες όπως η Timberland, Tommy Hilfinger, Foot Locker, Claire's και Starbucks. Οι αμερικανοί επεκτείνονται σε επιλεγμένες αγορές της Γηραιάς Ηπείρου και ήδη κατέχουν το 16% με βάση την παρουσία, μια ανάσα πίσω από τους Ιταλούς.

Στην τρίτη θέση βρίσκονται οι βρετανικοί όμιλοι με μερίδιο 13%, ενώ το ίδιο ποσοστό κατέχουν και οι Γερμανοί με φίρμες όπως η Adidas, η Hugo Boss, η New Yorker και η Puma. Στο 10% βρίσκεται το μερίδιο των Ισπανών κυρίως χάρη στα brands των Inditex (Ζara, κλπ) και Mango.

Με βάση τα σημεία παρουσίας, η Inditex καταλαμβάνει την πρώτη θέση στις 57 αγορές που μελέτησε η LaSalle, ενώ ακολουθούν οι H&M, The Body Shop, Benetton και Mango.
Bookmark and Share