Σε κύρια δίοδο μεταφοράς προϊόντων μετεξελίσσεται το λιμάνι του Πειραιά - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Κυριακή 18 Νοεμβρίου 2012

Σε κύρια δίοδο μεταφοράς προϊόντων μετεξελίσσεται το λιμάνι του Πειραιά



Σε κύριο κόμβο διακίνησης προϊόντων προς την Ευρώπη και τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας μετεξελίσσεται σταδιακά το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά υπό τη διαχείριση της εταιρείας Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς (ΣΕΠ Α.Ε.), θυγατρικής εταιρείας του κινεζικού κολοσσού Cosco. 


Προς την κατεύθυνση αυτή κινείται και η πρόσφατη συμφωνία της Cosco με την αμερικανική εταιρεία Hewlett-Packard και την.. ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία ανέδειξε τις δυνατότητες που έχουν δημιουργηθεί στον Πειραιά με την πολιτική εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης του προβλήτα ΙΙ και της κατασκευής του προβλήτα ΙΙΙ από τη ΣΕΠ. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της European Sea Ports Organisation (ESPO), οι επιδόσεις της ΣΕΠ Α.Ε., συνδυαστικά με αυτές του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Α.Ε., που διαχειρίζεται τον προβλήτα Ι, κατάφεραν να αλλάξουν το αρνητικό κλίμα στη διεθνή αγορά για το λιμάνι του Πειραιά και να το ανεβάσουν στα 10 πρώτα από πλευράς διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη.

Κύκλοι της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης (ΔΝΕ) αναφέρουν ότι τα θετικά αποτελέσματα στη λειτουργία του εμπορικού λιμένα είναι αποτέλεσμα της δυναμική εισόδου που πραγματοποίησε η ΣΕΠ, η οποία κατάφερε το εννεάμηνο του 2012 να διακινήσει 1.560.000 teu’s έναντι 795.000 teu’ς την αντίστοιχη περίοδο του 2011. Δηλαδή, κατά το εννεάμηνο του 2012 η αύξηση στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων από τον προβλήτα ΙΙ της ΣΕΠ ήταν της τάξης του 95%. Στελέχη της ΣΕΠ εκτιμούν πως έως τα τέλη Δεκεμβρίου του 2012 από τον προβλήτα ΙΙ θα διακινηθούν περί τα 2.100.000 teu’s αυξημένα κατά 85% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2011. «Να σημειώσουμε ότι από τον Ιούνιο του 2013, οπότε θα αρχίσει να λειτουργεί και ο προβλήτας ΙΙΙ, θα προστεθούν επιπλέον 700 000 teu’s ανεβάζοντας κατακόρυφα την ικανότητα των δύο προβλητών που θα βρίσκονται υπό τη διαχείριση της ΣΕΠ - Cosco», αναφέρθηκε στην «Κ».

Το μεγαλύτερο κομμάτι του νέου προβλήτα ΙΙΙ (τα 430 από τα 600 συνολικά μέτρα) αναμένεται να είναι έτοιμο τον Μάιο του 2013. Η επένδυση της ΣΕΠ στον προβλήτα ΙΙΙ αφορά ποσόν 185 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 110 εκατ. ευρώ θα αφορούν τις υποδομές και τα 75 εκατ. ευρώ τις ανοδομές

Κύκλοι της ΔΝΕ υποστηρίζουν ότι το μυστικό της επιτυχίας της ΣΕΠ - Cosco βρίσκεται στον τρόπο οργάνωσης της λειτουργίας του προβλήτα ΙΙ, στις επενδύσεις που έχουν γίνει και σε αυτές που έχουν προγραμματιστεί, στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, στην αύξηση της παραγωγικότητας, στην εξυπηρέτηση των πελατών χωρίς καθυστερήσεις, σημαντικό στοιχείο για ένα πλοίο που έχει να προσεγγίσει σε πολλά λιμάνια, και βεβαίως στο γεγονός ότι επιτεύχθηκε η εργασιακή ειρήνη.

Αποθηκευτικός χώρος

Σημαντική βοήθεια στη βελτίωση της θέσης της ΣΕΠ στο εμπορικό κομμάτι του λιμένα του Πειραιά παρείχε και η δημιουργία ενός νέου, σύγχρονου αποθηκευτικού χώρου σε έκταση 5.200 τ.μ., που παρέχει υπηρεσίες αποθήκευσης για εμπορεύματα ξηρού φορτίου. Παράλληλα λειτουργεί και χώρος συντήρησης και κατάψυξης, σε έκταση 620 τ.μ., καθώς και υπηρεσίες για επικίνδυνα φορτία σε έκταση 554 τ.μ. «Ουσιαστικά η εταιρεία με μια σύγχρονη αποθήκη εντός Ελεύθερης Ζώνης τύπου I με όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας παρέχει σε όλους τους χρήστες υπηρεσίες όπως εκκενο-πλήρωση εμπορευματοκιβωτίων, αποθήκευση και φύλαξη για μικρό χρονικό διάστημα, παλετοποίηση, αποσυσκευασία και ενοποίηση φορτίων και εμπορευματοκιβωτίων, με πολύ ανταγωνιστικό τιμολόγιο και με τη χρήση νέων και φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών», πληροφόρησαν την «Κ».

Στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της αποθήκης συγκαταλέγεται το γεγονός ότι ευρισκόμενη στην Ελεύθερη Ζώνη τύπου I στον Πειραιά παρέχει τη δυνατότητα διαχείρισης και αποθήκευσης φορτίων χωρίς καμία τελωνειακή διατύπωση ή εγγυήσεις ή γραφειοκρατικές διαδικασίες μέχρι τον τελωνισμό και την ολική ή μερική έξοδο από την Ελεύθερη Ζώνη. Να σημειωθεί ότι κατά τη μερική έξοδο (τμηματική παραλαβή) η καταβολή δασμών και φόρων επιμερίζεται ανάλογα.

Ανταγωνιστική η ακτοπλοΐα

Ορόσημο χαρακτήρισε το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος (ΝΕΕ) τη συνεργασία της Cosco με Hewlett-Packard και TΡΑΙΝΟΣΕ. «Τώρα επιβεβαιώνεται –αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΝΕΕ– η ορθότητα της απόφασης της κυβέρνησης να παραχωρήσει τον προβλήτα ΙΙ και τη δημιουργία του προβλήτα ΙΙΙ στην Cosco». Το ΝΕΕ προσδοκά να συνεχιστεί η επωφελής για τη χώρα δημιουργική κινητικότητα και σε άλλους τομείς της ελληνικής οικονομίας, που άπτονται και του τομέα της ναυτιλίας, όπως η μετατροπή του λεκανοπεδίου σε οικονομικό και ναυτιλιακό κέντρο της ανατολικής Μεσογείου. Να γίνει ανταγωνιστική η ακτοπλοΐα για να εξυπηρετούνται οι νησιώτες και ο νησιωτικός τουρισμός. Να αναπτυχθεί το homeporting των κρουαζιερόπλοιων. Να γίνει η Ελλάδα χώρα προσέλκυσης σκαφών αναψυχής.
Bookmark and Share